نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین تلویزیون های LCD و سبک قدیمی

تلویزیون های CRT ارزان تر از تلویزیون های LCD هستند، اما یافتن آنها در شرایط نعنا دشوار است. فروش تلویزیونهای LCD مایع (LCD) طی دهه گذشته بسیار افزایش یافته است و باعث کاهش فروش تلویزیونهای سبک قدیمی شده است. تلویزیون های سبک قدیمی به عنوان تلویزیون های کاتدی ری لوله (CRT) نیز شناخته می شوند که به نام لوله تصویر داخلی آنها نامگذاری شده است. تفاوت فروش تا حد زیادی به اختلافات فاحش هر دو نوع تلویزیون برمی گردد.

تفاوت در فن آوری

دستگاه های تلویزیون اشعه کاتدی (CRT) با گرفتن یک سیگنال ورودی و تقسیم اجزای صوتی و تصویری، یک تصویر را تولید می کنند. این فیلم از طریق یک پرتو الکترون و به یک لوله اشعه کاتد منتقل می شود و فسفرهای داخل صفحه تلویزیون را روشن می کند. با این کار تصویری از چراغ های قرمز، سبز و آبی ساخته می شود. م audioلفه صوتی از طریق مدار صوتی منتقل می شود و به بلندگو منتقل می شود.

از طرف دیگر، تلویزیون های نمایشگر کریستال مایع (LCD) با تاباندن نور به لایه نازکی از بلورهای مایع عمل می کنند. این کریستال های مایع نور را خم می کنند، و آنها را قادر می سازد تا به جریان الکتریکی پاسخ دهند تا تعیین کنند چه فیلتر رنگی روشن شود. فیلترهای رنگی در هر پیکسل یافت می شوند که قادر به تولید نور قرمز، آبی یا سبز هستند.

تفاوت در عملکرد بصری

تلویزیون های LCD به دلیل کاربرد پذیری هر پیکسل، تصویری واضح تر از نمونه های CRT خود ارائه می دهند. CRT با تار شدن پیکسل ها تصویری ایجاد می کند که می تواند منحصر به فرد سبز، آبی یا قرمز باشد، در حالی که تصاویر LCD به دلیل توانایی پیکسل ها در هر یک از این رنگ ها، واضح ترند. تصاویر در LCD نیز روشن تر هستند و این امکان را برای دو برابر میزان روشنایی CRT فراهم می کند.

این را ببینید  مشکلات شکستگی تلویزیون LG

روشنایی تلویزیون LCD همچنین به بینندگان امکان می دهد تصاویر را بدون تابش نور خورشید یا نور شدید مصنوعی بدون وقفه ببینند. علاوه بر این، توانایی دیدن تصاویر بدون تیرگی عمومی، خستگی چشم را برای بینندگان کاهش می دهد.

متأسفانه، عملکرد بصری تلویزیون LCD با گذشت زمان می تواند تحت تأثیر پیکسل های مرده قرار گیرد. پیکسل های مرده دیگر کار نمی کنند و به دلیل فشار وارد شده در آن سوخته اند. اگرچه دستگاه هنوز در گارانتی است، کاربران می توانند تلویزیون را تعویض کنند. در غیر این صورت، کاربران باید به دنبال گزینه های تعمیر باشند.

وزن تلویزیون

تلویزیون های CRT برای قرار دادن اجزای اصلی خود به فضای کافی نیاز دارند و به طراحی بزرگ و سنگین آنها کمک می کند. در نتیجه، تلویزیونهای جدید از اندازه صفحه نمایش بزرگتر از 36 اینچ نخواهند بود. در مقابل، تلویزیون های LCD به صورت جمع و جور طراحی شده اند و عمق آنها معمولاً کمتر از 10 اینچ است.

این اجازه می دهد تا LCD تقریباً کمتر از نصف CRT متوسط ​​وزن داشته باشد. وزن تلویزیون های ال سی دی پانزده اینچی بین شش تا هشت پوند است.

مصرف انرژی در تلویزیون

تلویزیون های LCD تقریباً نیمی از انرژی مورد نیاز تلویزیون های CRT را مصرف می کنند و تابش الکترومغناطیسی کمتری را منتشر می کنند. به عنوان مثال یک تلویزیون LCD 15 اینچی، 25 وات مصرف خواهد کرد، در مقابل CRT 17 اینچی که 80 وات مصرف می کند. اختلاف تبدیل در حالت آماده به کار ثابت باقی مانده است.

این را ببینید  خلاصی از شر ترک های تلویزیون

 CRT ها در حالت آماده به کار پنج وات مصرف می کنند در حالی که LCD ها سه وات مصرف می کنند. اختلافات فاحش بین LCD و CRT باعث شده تا ژاپن هرچه بیشتر CRT را با LCD جایگزین کند تا 3 میلیارد کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی کند.

البته هرچه تلویزیون بزرگتر باشد، صرف نظر از نوع آن، انرژی بیشتری نیز مصرف خواهد کرد. تلویزیون ال سی دی 32 اینچ به نیمی از توان ال سی دی 52 اینچ نیاز دارد. این برای افرادی که می خواهند تلویزیون CRT را با یک تلویزیون LCD با صفحه نمایش فوق العاده بزرگ جایگزین کنند، یک ارزش قابل توجه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =