نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعویض نور پس زمینه پنل LCD

در اینجا چند دستورالعمل ساده در مورد چگونگی جایگزینی نور پس زمینه LCD سوخته با یک چراغ روشن جدید برای زنده کردن LCD وجود دارد. به ناچار، هر LCD در نهایت تاریک می شود، اما روند بازگشت آن به حالت کار چندان سخت نیست. تا زمانی که مراقب باشید، می توان آن را با موفقیت و بدون درام بیش از حد انجام داد. به طور کلی این یک تعمیر بسیار ارزان است، معمولاً فقط حدود 10-20 دلار است.

این دستورالعمل از طریق تلویزیون قدیمی Zenith Data Systems روی LCD LCD تلویزیون اجرا می شود. ما سعی کردیم این آموزنده را کاملاً ابتدایی و بسیار جزئی ارائه کنیم زیرا هر صفحه LCD متفاوت است. LCD شما با ما متفاوت خواهد بود (چگونگی کنار هم نگه داشتن آن، تعداد CCFL و غیره) اما مفاهیم ثابت خواهند ماند.

مرحله 1: جدا کردن محفظه LCD

برای قرار دادن صفحه LCD و نور پس زمینه در داخل، ابتدا باید محفظه LCD را جدا کنید. این بسته به اینکه تلویزیون باشد یا در تلویزیون تعبیه شده باشد متفاوت است. اما ابتدا قبل از جدا کردن مسکن، قدرت را جدا کنید!

  • تلویزیون LCD LCD EXTERNAL: معمولاً برای ورود به یک تلویزیون، باید تمام پیچ های پشت نمایشگر را بیرون آورده و از هم جدا کنید. خیلی ساده.
  • LAPTOP LCD (نشان داده شده): این ممکن است در بعضی مواقع کمی ناامید کننده باشد، اما غیرممکن نیست. ابتدا تلویزیون را باز کرده و تمام پیچ ها را پیدا کنید (بعضی اوقات ممکن است زیر پاهای لاستیکی پنهان شوند). پس از برداشتن پیچ ها، بارها به یک پیچ گوشتی تخت نیاز دارید تا کم کم مسکن را باز کنید. ملایم باشید، اما از به کار بردن کمی نیرو نترسید.
این را ببینید  خرابی نور پس زمینه و پنل

بعد از اینکه پشت محفظه از تلویزیون خارج شد، LCD را از اینورتر جدا کنید. اکنون با از بین بردن پیچ های باقیمانده LCD را کاملا از محفظه جدا کنید.

مرحله 2: جدا کردن LCD خود

اکنون جالب ترین قسمت (و بخشی که باید منظم ترین و دقیق ترین کار را داشته باشید!)، از هم جدا کردن LCD است.

در این مرحله اطمینان حاصل کنید که هر عنصری از LCD که بر می دارید در نظم کامل قرار داشته باشد تا پس از تعویض لامپ (ها) به راحتی بتوانید آن را دوباره مونتاژ کنید. LCD که من از بین می برم واقعاً نیازی به حذف زیاد برای رسیدن به CCFL نبود، اما در بسیاری از مواقع شما باید چندین لایه ورق شفاف را که برای پخش یکنواخت نور در سراسر صفحه استفاده می شود، بردارید.

درست مثل قبل، پیچ های نگهدارنده مجموعه LCD را با هم پیدا کرده و جدا کنید. مونتاژ را از جمله هر ورق شفاف در برابر لوله های کاتد سرد جدا کنید.

مرحله 3: نور پس زمینه را بردارید

در این مرحله باید بسیار ملایم باشید. چراغ ها حاوی جیوه هستند و بسیار شکننده هستند. این مرحله چندان دشوار نیست، فقط صبور باشید. هنگام برداشتن CCFL از هیچ نیرویی استفاده نکنید در غیر این صورت خراب می شود (من تجربه می گویم). من پیشنهاد می کنم ابتدا سیمهای LCD را شل کنید و سپس CCFL را به آرامی بردارید.

مرحله 4: نور پس زمینه جدید خود را وارد کنید

CCFL جدید خود را بگیرید و لامپ را دقیقاً در محلی که لوله قدیمی قرار داشت قرار دهید. باز هم، ملایم باشید و این مرحله آسان خواهد بود.

این را ببینید  آسیب رطوبت به لوازم الکترونیکی

پس از قرار دادن CCFL جدید و مسیریابی صحیح کابل ها، LCD را به همان روشی که جدا کرده اید، دوباره مونتاژ کنید.

مرحله 5: نمایشگر را آزمایش کنید

پس از قرار دادن LCD در کنار هم، اینورتر و هر کابل دیگری را که ممکن است به صفحه نمایش متصل شده اند دوباره وصل کنید. در مرحله بعد، قبل از اینکه محفظه را کاملاً کنار هم قرار دهید، نمایشگر خود را تست کنید تا مطمئن شوید همه کارها از نظر عملکرد درست است.

توجه: با اتصالات و کابلهای در معرض، به خصوص اینورتر، بسیار مراقب باشید. لمس قسمت اشتباهی نه تنها می تواند به شما آسیب برساند بلکه به نمایشگر شما آسیب می رساند. باز هم، من از تجربه صحبت می کنم.

مرحله 6: همه انجام شد

اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات شما محکم است و هیچ پیچ اضافی وجود ندارد. دوباره جمع آوری محفظه LCD را تمام کنید و همه چیز آماده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + یازده =