نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی علت خرابی نور پس زمینه و پنل

بیشتر سخت افزارهای با ولتاژهای بین 1.8 ولت – 5.2 ولت کار می کنند. با این حال، مدار نور پس زمینه در حدود 15 تا 20 ولت کار می کند. در این ولتاژ بالاتر، اجزای نور پس زمینه بیشتر در معرض آسیب هنگام اتصال کوتاه هستند. مدار نور پس زمینه ولتاژ بالا نیز مستعد خوردگی در اثر آسیب آب است.

شایع ترین دلایل خرابی صفحه نمایش

صفحه LCD – خرابی LCD می تواند در اثر خرابی قطره، آسیب به آب اتفاق بیفتد یا به راحتی نتیجه یک قطعه معیوب باشد. فیلتر نور پس زمینه – هنگامی که در مدار نور پس زمینه کوتاهی رخ می دهد، سیم نازک داخل فیلتر می شکند و باعث قطع برق از LED های نور پس زمینه می شود.

دیود نور پس زمینه – مانند فیلترهای نور پس زمینه، دیود نور پس زمینه یک جز شکننده است. در مواردی که یک فیلتر نور پس زمینه به خصوص سوخته است، اغلب متوجه می شوید که دیود نیز خراب شده است. خرابی دیود در صورت عدم صدمه به فیلتر نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. سیم پیچ سلف در دستگاه های مدرن مدرن بندرت نقطه خرابی است.

اتصال کوتاه نور پس زمینه

شایعترین دلیل کوتاه شدن خود ناشی از کار روی دستگاه با باتری هنوز متصل است. حتی وقتی صفحه تاریک است، ولتاژ در مدار نور پس زمینه وجود دارد. یک موچین لیز خورده یا نامناسب بودن اتصال LCD می تواند مدار نور پس زمینه را به زمین کوتاه کند. (iPad mini به خصوص در معرض این خطا است، زیرا به سادگی برداشتن یا قرار دادن کابل فلکس در اتصال آن با یک زاویه کمی کافی است تا پایه ولتاژ بالا نور پس زمینه را به پایه زمین مجاور بچرخانید.) با قطع همیشه اتصال کوتاه، از شورت های خود القا کنید. باتری قبل از کار بر روی دستگاه

این را ببینید  خیس شدن تلویزیون LED

دلیل دیگر شورت نور پس زمینه روش های مونتاژ معیوب است. صفحات آیفون دارای اتصالی لحیم شده بر روی کابل فلکس LCD هستند که کابل فلکس نور پس زمینه نازک را متصل می کند و نوار نور LED را تأمین می کند. در هنگام ساخت دستگاه، این اتصالات لحیم کاری توسط قطعه ای از نوار سیاه محافظت می شود – با این وجود، در طول فرآیند بازسازی صفحه، برخی از تولیدکنندگان از تعویض نوار غافل می شوند، آن را نامرتب استفاده می کنند یا نمی توانند آن را به طور ایمن اعمال کنند. در نتیجه، صفحه ابتدا در حین آزمایش کار می کند – اما پس از نصب محافظ LCD فلزی، اتصالات لحیم کاری در معرض قاب زمینی را لمس می کنند و مدار نور پس زمینه را کوتاه می کنند.

شورت نور پس زمینه می تواند در صورت از دست رفتن قفل اتصال ZIF برای اتصال فلکس LCD رخ دهد. انعطاف پذیری LCD از یک زاویه خارج می شود و پین نور پس زمینه ولتاژ بالا با پین زمین تماس می گیرد و باعث اتصال کوتاه می شود.

سایر دلایل شایع خرابی نور پس زمینه

آسیب به آب منبع مکرر مشکلات نور پس زمینه است. آب اتصال پین / پد اتصال LCD را خراب می کند، که مسیر برق رابط را می شکند و می تواند به فیلتر آسیب برساند.

خرابی مدار نور پس زمینه همچنین می تواند در اثر صدمه به ردیابی های الکتریکی در صفحه مدار رخ دهد. اگر آثار الکتریکی مدفون در برد به طور ناخواسته قطع شود – به عنوان مثال، از تلاش برای بستن صفحه با یک پیچ خیلی بزرگ – مدار نور پس زمینه برق LED های نور پس زمینه را هدایت نمی کند.

این را ببینید  آسیب رطوبت به لوازم الکترونیکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =