نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع خط در تلویزیون LCD

مانند تمام تلویزیون های صفحه تخت، نمایشگرهای کریستال مایع (یا LCD) نیز می توانند به نقص عملکرد مربوط به افت پیکسل دچار شوند. LCD ها می توانند پیکسل های “گیر” داشته باشند که می تواند روی کل ردیف تأثیر بگذارد. چند روش درمانی وجود دارد که می توانید قبل از تماس با تعمیرکار، شامل فشار، کنتراست و گرما باشید. توجه داشته باشید که اگر پیکسل ها سیاه باشند، به احتمال زیاد مرده اند و نیاز به تعویض برد دارند.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • پارچه ای تمیز، نرم و بدون پرز
  • کپی از DVD یا برنامه ای که اجازه می دهد یک صفحه خالی با کنتراست بالا نمایش داده شود
  • سشوار یا اسلحه گرمایشی دمای پایین

رفع مشکل

مرحله 1

گوشه تمیز پارچه بدون پرز را بردارید. با استفاده از یک حرکت دقیق و محکم (صفحه نمایش خاموش)، صفحه را در محل پیکسل های مرده بمالید.

مرحله 2

یک نسخه از نرم افزار بارگیری کنید که یک تصویر خالی را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد یا یک DVD تست (AVIA یا Video Essentials) را که دارای تصاویر آزمایشی است پیدا کنید. حداکثر کنتراست روی نمایشگر. الگوی اولیه اولیه جامد را یک شبه بازی کنید. این کار را تکرار کنید

مرحله 3

سشوار یا اسلحه گرمایشی کم دما خریداری کنید. با خاموش بودن صفحه نمایش، با استفاده از حرکت عبوری، به آرامی منبع گرمای خود را روی صفحه اعمال کنید. منبع گرما را از صفحه نزدیک به 10 اینچ نزدیک نکنید و آن را به طور مداوم در حرکت نگه دارید. حدود 30 ثانیه حرارت دهید. صبر کنید تا 10 دقیقه خنک شود. نمایشگر را روشن کنید. در صورت لزوم این روند را تکرار کنید.

این را ببینید  آبخوردگی کابل هوایی تلویزیون کواکسیال

نکات و هشدارها

  • قبل از ارزیابی اجازه دهید تا LCD گرم شود.
  • به یاد داشته باشید که هرگز هنگام روشن بودن صفحه LCD را مالش ندهید.
  • برای مالیدن صفحه هرگز از حوله کاغذی یا هرگونه ساینده از راه دور استفاده نکنید.

چگونه پیکسل ها را در تلویزیون LCD سونی اصلاح کنم؟

یک تلویزیون LCD سونی، مانند هر تلویزیون LCD، می تواند در الکترونیک خطایی ایجاد کند که می تواند باعث شود “یک پیکسل” گیر کرده و روی صفحه باقی بماند. پیکسل را وادار کنید تا بار دیگر نامرئی شود. این روش به باز کردن Sony متکی نیست، بنابراین هیچ ضمانتی باطل نمی شود، اما به صبر و شکیبایی نیاز دارد زیرا باید تماس فیزیکی با صفحه نمایش برقرار شود. پیکسل به درستی انجام شده است، برای نمایش تصاویر و نه خود، به درستی کار خواهد کرد.

مرحله 1

با استفاده از مداد گریس دور پیکسل گیر کرده روی صفحه دایره بکشید. تلویزیون LCD سونی را خاموش کنید.

مرحله 2

یک پارچه میکروفیبر را با آب شیر در سینک آشپزخانه مرطوب کنید. آب را از پارچه بگیرید تا فقط مرطوب باشد.

مرحله 3

پارچه را تا بزنید. یک طرف پارچه را روی دایره کشیده شده روی صفحه تلویزیون قرار دهید. با دست چپ پارچه را در برابر صفحه نگه دارید (اگر (در سمت چپ) هستید این کار را معکوس کنید).

مرحله 4

انتهای درپوش قلم را روی پارچه قرار دهید. قلم را طوری مانور دهید که درست در مقابل پیکسل گیر کرده روی صفحه قرار بگیرد.

مرحله 5

با فشار ملایم قلم را روی صفحه فشار دهید. قلم را به مدت 15 تا 20 ثانیه در برابر صفحه نگه دارید. قلم را بردارید. پارچه را بردارید. با استفاده از حرکات دایره ای و آهسته، مداد چربی را با پارچه میکروفیبر از روی صفحه پاک کنید.

این را ببینید  مقایسه پنل 200Hz LED با 100Hz

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نه =