نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان مشکل تلویزیون ابخورده را برطرف کرد

 هنگامی که یک تلویزیون به آب آسیب می رساند، متأسفانه چیز زیادی وجود ندارد که بتوانید خودتان آن را انجام دهید. ممکن است متوجه شوید که چند ترفند متفاوت جواب می دهد و تلویزیون شما را دوباره به کار می اندازد، اما در نهایت مجبورید آن را به تعمیرکار حرفه ای برسانید. از آنجا که تعمیرکاران اغلب هزینه های زیادی را متحمل می شوند، ایده خوبی است که ابتدا سعی کنید این مشکل را برطرف کنید. این مراحل در صورت عدم کارایی به تلویزیون شما صدمه ای نخواهند زد و ارزان تر از بردن تلویزیون به یک حرفه ای یا گرفتن یک تلویزیون کاملاً جدید است.

مرحله 1 – تلویزیون را از برق بکشید

به نظر می رسد این یک کار بیهوده است، اما به محض اینکه متوجه شدید که تلویزیون به آب آسیب رسانده است، باید سریع تلویزیون را از برق بکشید. همچنین اگر می توانید به راحتی انجام دهید، ممکن است بخواهید آن را از جایی که در اصل تنظیم شده است منتقل کنید. این البته به میزان خسارت آب بستگی دارد. اگر مقدار کافی برای نشت آن وجود داشته باشد، قطعاً تلویزیون باید از مکان فعلی خود منتقل شود.

مرحله 2 – ناحیه آسیب دیده را خشک کنید

بعضی اوقات ممکن است بتوانید به راحتی از محل سشوار کشیدن نقطه ای که تلویزیون به آب آسیب رسانده بهره مند شوید. همیشه ایده خوبی است که هوا را کاملاً گرم روی مناطق نکشید. اگر دکمه (خنک) وجود دارد، توصیه می شود آن را هنگام استفاده فشار دهید یا از سشوار در حالت پایین استفاده کنید. اگر کمپرسور دارید، کمک می کند تا هوا با فشار تا حدی کاهش یافته بر روی منطقه آسیب دیده، (رطوبت) اتصالات الکتریکی را (از بین ببرد) تا خطر خوردگی و تخریب نهایی و خرابی بیشتر جاده را کاهش دهد.

این را ببینید  عیب یابی شکستگی تلویزیون

مرحله 3 – صبور باشید

در بسیاری از اوقات، شما می خواهید فقط منتظر بمانید تا آب خودش خشک شود. تلویزیون را در محلی تنظیم کنید که بتواند تهویه زیادی داشته باشد و به آن اجازه می دهد تا یکی دو روز بماند و خشک شود. این گاهی اوقات تنها کاری است که قادر به انجام آن خواهید بود. بسته به جایی که تلویزیون آسیب دیده است، ممکن است بخواهید پشت آن را بردارید و اجازه دهید از این طریق هوا خشک شود. بعد از چند روز خشک شدن تلویزیون، آن را دوباره کنار هم قرار دهید و وصل کنید تا ببینید آیا کار می کند.

مرحله 4 – تعمیرکار

اگر همه این روش ها شما را از کار انداخته باشند، ممکن است در نهایت مجبور شوید تلویزیون خود را به یک تعمیرگاه برسانید. باید با آنها تماس گرفته و به آنها بگویید که تلویزیون چه میزان آب وارد کرده و دقیقاً از کجا آسیب دیده است. آنها ممکن است بتوانند برآورد تلفنی را به شما ارائه دهند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا تلویزیون آسیب دیده از آب ارزش تعمیر را دارد.

مرحله 5 – جایگزینی

اگر بدتر از همه بدتر شود، ممکن است لازم باشد یک تلویزیون جدید خریداری کنید. ممکن است دریابید که یکی از دست دوم گاهی گزینه خوبی است. به وب سایت های مختلفی که لوازم خانگی دست دوم را می فروشند به صورت آنلاین نگاه کنید. قبل از خرید تلویزیون مطمئن باشید که سوالات زیادی می پرسید و کاملاً به تلویزیون نگاه می کنید. این امر می تواند شما را سرپا نگه دارد تا زمانی که قادر به تهیه مورد جدید باشید.

این را ببینید  8 راه اثبات شده برای رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =