نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان مشکلات تلویزیون را با خطوط تار تشخیص داد

تلویزیون شما به دلایل مختلف می تواند خطوط تار را نمایش دهد. مشکلاتی که می توانند بر روی تلویزیون تأثیر بگذارند و باعث ایجاد خطوط تار می شوند شامل خطایی از طرف شرکت کابل یا ماهواره، کابل کواکسیال شل در گیرنده، کابل صوتی / تصویری آسیب دیده و تداخل الکترونیکی دستگاه های قدرتمند خارجی است. شما می توانید همه این مشکلات را تشخیص، عیب یابی و تعمیر کنید و تلویزیون خود را برطرف کنید حتی اگر قبلاً هرگز اقدام به چنین تعمیراتی نکرده باشید.

مرحله 1

تلویزیون و جعبه گیرنده کابل یا ماهواره را خاموش کنید. هنگام راه اندازی مجدد گیرنده، اجازه دهید تلویزیون برای چند دقیقه خنک شود. تلویزیون را دوباره روشن کنید. این روند ساده می تواند خطوط تار روی صفحه نمایش شما را حل کند.

مرحله 2

کانالهای مختلف را در تلویزیون خود مشاهده کنید. با استفاده از کنترل از راه دور چندین کانال را ورق بزنید و اثر روی صفحه را بررسی کنید. اگر برخی از کانالهای تلویزیون شما تحت تأثیر تاری قرار گرفته اند اما سایر کانالها تحت تأثیر قرار نمی گیرند، باید با ارائه دهنده ماهواره یا کابل خود تماس گرفته و این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهید. تاری در پایان خطایی است و ارتباطی با تلویزیون و نمایشگر آن ندارد.

مرحله 3

کابل کواکسیال مشکی و تک شاخه ای را که به درگاه عقب (Ant In) روی جعبه گیرنده کابل یا ماهواره وصل می شود، تنظیم کنید. اگر این کابل شل باشد، باید آن را محکم کنید. یک کابل کواکسیال شل باعث ایجاد حالت ساکن و (نویز) روی صفحه می شود که می تواند باعث تیرگی شود. با فشار دادن و چرخاندن نوار فلزی انتهای کابل آن به سمت راست، کابل را محکم کنید. ادامه گره زدن و چرخاندن تا زمانی که دیگر نتوانید کابل را سفت کنید. با این کار استاتیک از صفحه حذف می شود و باید از اثر خط تار خلاص شوید.

این را ببینید  عوامل آسیب و شکستگی صفحه تلویزیون

مرحله 4

کابل صوتی / تصویری را که کابل یا گیرنده ماهواره را متصل می کند مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم سیاه آسیب ندیده است و هیچ یک از شاخه های انتهای کابل A / V به هیچ وجه خم یا آسیب دیده نیستند. اگر کابل خراب است، حتماً فوراً آن را تعویض کنید.

مرحله 5

احتمال تداخل مضر بر نمایشگر تلویزیون خود را در نظر بگیرید. دستگاه های الکترونیکی که تخلیه و از توان زیادی استفاده می کنند نیز می توانند تداخل الکترونیکی زیادی ایجاد کنند. بلندگوها و رایانه ها نمونه هایی از چنین دستگاه های بالقوه ای هستند. اگر این نوع وسایل الکترونیکی خیلی به نمایشگر تلویزیون شما نزدیک شده باشند، روی صفحه تأثیر منفی می گذارد و خطوط تار و تاری دیگر به وجود می آید. هرگونه دستگاه الکترونیکی قدرتمند را از تلویزیون خود دور کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =