نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل تلویزیون LED در برابر قدرت CRT

CRT قدیمی می تواند گران باشد و دور ریختن آن دشوار است. با پیشرفت فناوری، لوله اشعه کاتدی قدیمی یا CRT، تلویزیون ها جای خود را به نسخه های صفحه تخت با وزن کمتر و با کیفیت بالاتر می دهند. این صفحه ها همچنین از انرژی کمتری نسبت به CRT استفاده می کنند و از این طریق گزینه ای سازگار با محیط زیست هستند. با این حال، همه تلویزیون های صفحه تخت یکسان نیستند. مصرف کنندگان می توانند از بین صفحه های پلاسما، تلویزیون های LCD CCFL و تلویزیون های LED جدیدتر انتخاب کنند.

استفاده از CRT

تلویزیون های CRT از توان نسبتاً زیادی برای اندازه خود استفاده می کنند. طبق گفته Agilent، یک تلویزیون CRT تقریباً به 0.3 وات بر اینچ مربع نیاز دارد. با این حال، برخی از CRT ها در واقع نسبت به تلویزیون های مدرن با صفحه نمایش تخت از انرژی کمتری استفاده می کنند. صفحه های HDTV دارای صفحه نمایش بزرگتر و مساحت بیشتری هستند که باعث می شود انرژی بیشتری بکشند. هنگام تصمیم گیری در مورد به روزرسانی CRT به تلویزیون صفحه تخت، مساحت صفحه را اندازه گیری کنید تا مشخص کنید چه مقدار از انرژی را استفاده خواهید کرد.

استفاده از LED

تلویزیون های LED زیر مجموعه ای از تلویزیون های LCD هستند که حتی از انرژی کمتری نیز استفاده می کنند و تصویر قابل اطمینان تری تولید می کنند. LED ها بازدهی بیشتر و چندین ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی را دارند. این نوع تلویزیون بیشتر با فرمت HDTV ارائه می شود و طیف گسترده ای از ویژگی های اضافی را با هزینه بیشتری نسبت به تلویزیون های LCD با نور پس زمینه فلورسنت فراهم می کند.

این را ببینید  چشمک زدن در نور پس زمینه با پنل LCD

 طبق CNET، تلویزیون های پیشرفته ال ای دی در تنظیمات پیش فرض از حدود 0.1 وات در اینچ مربع استفاده می کنند و در صورت کالیبره شدن برای هر کاربر، نزدیک به 0.075 وات بر اینچ مربع هستند.

ملاحظات هزینه

تغییر از تلویزیون CRT به تلویزیون LED ممکن است موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه نشود. حتی ممکن است در طولانی مدت برای شما هزینه داشته باشد. بیشتر تلویزیون های LED نمایشگرهای سطح بالایی هستند که هزینه های جدید بین 1000 تا 4000 دلار دارند. طبق CNET، استفاده از تلویزیون LED به جای LCD ارزان تر، تنها حدود 20 دلار در سال صرفه جویی می کند. Investopedia گزارش می دهد که استفاده از تلویزیون CRT 19 اینچی سالانه حدود 25 دلار هزینه دارد. یک صفحه نمایش LED با همان اندازه حدود 17 دلار صرفه جویی می کند، اما اکثر تلویزیون های LED بسیار بزرگتر هستند و انرژی بیشتری مصرف می کنند.

ملاحظات زیست محیطی

به روزرسانی تلویزیون شما لزوماً انتخاب سازگار با محیط زیست نیست. حتی اگر تلویزیون ال ای دی انتخاب شده شما از انرژی کمتری استفاده کند، تأثیر محیط زیست تولید و حمل آن معمولاً منجر به ضرر خالص می شود. ساخت شیشه و نیمه هادی های با کیفیت بالا از مقدار زیادی انرژی استفاده می کند. به علاوه، دفع CRT قدیمی می تواند مشکل باشد. این دستگاه ها حاوی غلظت نسبتاً بالایی از سرب و فسفر هستند که در صورت دفع نکردن آنها می توانند مشکلات جدی در آلودگی ایجاد کنند. بیشتر بازیافت کنندگان CRT را اداره نمی کنند یا برای مقابله با آنها هزینه بالایی می گیرند.

این را ببینید  روش برطرف کردن نقاط داغ صفحه تلویزیون LCD

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =