نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

6 علامتی که تلویزیون شما نیاز به تعمیر دارد

اگر تلویزیون شما به درستی کار نمی کند، قبل از انصراف در تلویزیون، باید چند مورد را در نظر بگیرید. به طور کلی، شما چند علامت هشدار دهنده دارید که نشان می دهد همه چیز دقیقاً درست نیست.

البته، گاهی اوقات، تلویزیون قابل تعمیر نیست و باید در عوض آن را تعویض کنید. اگر صفحه خراب باشد یا تلویزیون بدون توجه به کاری که انجام می دهید روشن نمی شود (یا اگر صدا کاملاً متوقف شد)، وقت آن است که یک مجموعه جدید را بررسی کنید.

اما، قبل از رسیدن به آن، بیایید در مورد TLC (عشق و مراقبت از تلویزیون) صحبت کنیم. اگر شروع به سو something ظن در مورد اشتباهی کنید و شروع به مشاهده نقص در تلویزیون های هوشمند ارزان یا تلویزیون های ارزان قیمت 4K کنید، ممکن است تلویزیون شما نیاز به تعمیر داشته باشد – این نقص های کوچک به سرعت باعث حواس پرتی می شود و حتی ممکن است مانع لذت بردن از محتوای مورد علاقه خود شود.

پیکسل های مرده

موارد کمی به اندازه پیکسل مرده در وسط صفحه نمایش شما از بین می روند. این نقاط سیاه یا سبز باشند، بسیار ناخوشایند هستند. قبل از این که به بدترین نتیجه برسید، شاید بخواهید مطمئن شوید که این یک پیکسل مرده است، نه یک گیر.

تفاوت در این است که پیکسل های گیر کرده معمولاً به دلیل مشکلی در ترانزیستور اتفاق می افتند. آنها اغلب دارای رنگهای مختلف هستند و معمولاً به سادگی از جای خود خارج می شوند. اگر یک پیکسل مرده است، پس تلویزیون باید برای تعمیرات ارسال شود، زیرا متأسفانه، حل مسئله مشکل است.

این را ببینید  خرابی نور پس زمینه و پنل

همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا مشکل از صفحه نمایش است یا خیر. شما تعجب خواهید کرد که یک تکه کوچک از خاک یا گرد و غبار ممکن است یک پیکسل مرده به نظر برسد، بنابراین قبل از اینکه تصور کنید با یک مشکل بزرگ روبرو هستید صفحه را تمیز کنید. سپس از صفحه استفاده کنید تا بازی ها را امتحان کنید یا آن را به رایانه متصل کنید. اگر پیکسل در یک رسانه خاص ناپدید شود، مسئله می تواند اتصال باشد.

عدم وضوح رنگ

اگر رنگ های روی صفحه نمایش شما مخدوش به نظر برسد، ممکن است تلویزیون شما عملکرد نامناسبی داشته باشد. به طور سنتی، این مسئله به تدریج اتفاق می افتد، به این معنی که در ابتدا ممکن است هیچ تفاوتی مشاهده نکنید. این به دلیل فاکتور مشترک است که یک رنگ هر بار تمایل به ضعیف شدن دارد. بنابراین، هیچ تغییر واضحی یک شبه اتفاق نمی افتد.

رنگ های فانتوم نیز یک مشکل است. در صورت وجود لکه های رنگ روشن در مناطقی که باید کاملاً سفید باشند، می توانید از وجود مشکلی مطمئن باشید. اصلاح انحراف رنگ نسبتاً ساده است، پس ناامید نشوید! برای مشاوره با یک متخصص تماس بگیرید.

میله ها و خطوط

اگر صفحه شما شروع به نمایش میله ها و خطوط می کند، این نشان می دهد که مشکلی در اتصال دهنده وجود دارد. این می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که چیزی مغناطیسی در نزدیکی تلویزیون قرار گرفته باشد و به نوبه خود می تواند کاملاً با تصویر خراب شود، حتی به طور بالقوه از مغناطیس صفحه نمایش استفاده کند.

این را ببینید  مشکلات تلویزیون اسکپتر

این مسئله می تواند به دلیل کابل هایی باشد که در داخل صفحه نیز شل شده اند و این یک راه حل ساده است، اگرچه ممکن است به یک حرفه ای نیاز داشته باشد زیرا ممکن است تلویزیون مجبور به باز شدن باشد.

خطوط یا میله ها معمولاً به صورت افقی اجرا می شوند، بنابراین تشخیص این مشکل در واقع آسان است، به خصوص اگر ناگهانی اتفاق بیفتد.

حفظ تصویر

این اغلب به عنوان سوختن صفحه شناخته می شود، اگرچه این تعریف کاملاً دقیق نیست. سوختن صفحه مسئله جدی تری است که شامل تخریب دائمی صفحه می شود و با گذاشتن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت طولانی اتفاق می افتد.

حفظ تصویر اگرچه ناامیدکننده است اما به راحتی قابل حل است. احتباس تصویر زمانی اتفاق می افتد که تصویر روی صفحه بچسبد حتی وقتی کانال را تغییر می دهید یا رسانه های مختلفی را وارد می کنید – فقط برای چند لحظه ظاهر می شود.

با تنظیم سطح روشنایی و کنتراست در تلویزیون و پخش انواع مختلف محتوا برای اینکه ببینید آیا مشکل برطرف می شود، ممکن است بتوانید در این مورد کاری انجام دهید. همچنین می توانید ویژگی Pixel Shift تلویزیون خود را فعال کنید. با روشن شدن این ویژگی، تصاویر روی صفحه کمی تغییر می کنند تا پیکسل های استفاده شده تغییر کند. Pixel Shift اغلب در مجموعه های مدرن گنجانده شده و ممکن است تصویر فانتوم را تمیز کند.

صفحه فازی

مشکل رایج دیگر این است که به نظر می رسد تصویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش مبهم یا تار است. جزئیات کوچکتر از بین می روند و کیفیت تصویر ضعیف به نمایش در می آید، خیلی سریع تجربه لذت بخش فیلم شما را به احساس ناراحتی و استرس می رساند.

این را ببینید  خرابی پنل تلویزیون صفحه تخت

اگر سیگنال دریافت شده یک استاندارد دیجیتالی (480p) باشد، این مسئله ممکن است رخ دهد، زیرا بین وضوح و صفحه نمایش اختلاف وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که سیگنال دیجیتالی که تلویزیون شما دریافت می کند نیز می تواند تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار گیرد، بنابراین تصویر می تواند مبهم و کدر باشد.

با این حال، خبر خوب این است که، وقتی این اتفاق برای تلویزیون های مدرن می افتد، احتمال رفع آن زیاد است، بنابراین شما می توانید مدت طولانی از تلویزیون خود لذت ببرید.

محو شدن صفحه ها

اگر تلویزیون روشن است اما تصویر در برخی مناطق صفحه کمرنگ است، لذت بردن از محتوا برای شما دشوار خواهد بود. ممکن است سعی کنید علامت لکه مانند را نادیده بگیرید اما نمی توان انکار کرد که این روی تجربه شما تأثیر می گذارد. لکه های کمرنگ خیلی نادر نیستند و می توانند با مشکلات جدی دیگری همراه باشند، مانند اینکه تصویر شما پس از روشن شدن تلویزیون سیاه می شود.

صفحه های کم رنگ احتمالاً به دلیل نقص در سیستم نور پس زمینه است، به این معنی که شما مجبورید تلویزیون را تعمیر یا تعویض کنید. ما تلویزیون های ارزان قیمت OLED و تلویزیون های سه بعدی ارزان در دسترس شما داریم، بنابراین نگاهی به سهام ما بیندازید تا مجموعه جدید خود را انتخاب کنید.

در بعضی مواقع، تشخیص اینکه تلویزیون شما عملکرد نامناسبی دارد یا مشکل تصویر در خود پخش است، می تواند مشکل باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 5 =