نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل نمایشگر LCD در مقابل پنل Wled

تلویزیون های LCD باعث صرفه جویی در فضا و تولید تصاویر با کیفیت بالا می شوند. در سال های اخیر LCD یا نمایشگرهای کریستال مایع استاندارد تلویزیون ها و تلویزیونهای رایانه شده اند و جایگزین مجموعه های بزرگ CRT می شوند و به کاربران امکان دسترسی به تصاویر با کیفیت بالا با رنگ کنتراست و روشنایی عالی را می دهند. با این حال همه تلویزیونهای LCD یکسان نیستند. به طور خاص صفحات WLED تفاوتهای مهمی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

علت نامگذاری این پنل ها

WLED مخفف دیود نورانی سفید است. این فناوری منبع مشترک نور پس زمینه برای نمایشگرهای دیجیتال است و تولیدکنندگان نمایشگر از اصطلاحات WLED و LED به جای یکدیگر استفاده می کنند. از طرف دیگر LCD به نمایشگرهای کریستال مایع اشاره دارد دسته ای که شامل انواع نمایشگرها و تلویزیون های LCD از جمله مواردی است که از نور پس زمینه WLED استفاده می کنند. صفحه های LCD که از فناوری WLED استفاده نمی کنند در عوض از CCFL یا لامپهای فلورسنت کاتدی سرد استفاده می کنند. با این حال این نمایشگرها همیشه دارای نام LCD هستند.

طرز عملکرد پنل ها LCD و WLED

در هر دو صفحه CCFL و WLED با نور پس زمینه عملکرد واقعی تقریباً یکسان است. پیکسل های LCD در واقع هیچ نوری ساطع نمی کنند. در عوض آنها به عنوان کرکره عمل می کنند و بخشی از طیف نوری که توسط نور پس زمینه تولید می شود را مسدود می کنند. بینندگان فقط رنگی را می بینند که پیکسل از طریق آن نشان می دهد اگرچه نور پس زمینه همیشه یک نور سفید خالص تولید می کند.

این را ببینید  عیب یابی پنل تلویزیون

هزینه های خرید WLED و LCD

هزینه WLED بیش از سیستم های نور پس زمینه CCFL است. برخی از تولیدکنندگان تلویزیون نور پس زمینه LED را برای مدل های سطح بالا رزرو می کنند و تمام مجموعه های دیگر را به عنوان LCD برچسب گذاری می کنند. مشتریان می توانند نور پس زمینه WLED را در محصولات مختلف از جمله تلویزیونهای رایانه ای با وضوح بالا تلویزیون های صفحه تخت و صفحه رایانه های لپ تاپ پیدا کنند. در همه موارد قیمت مدل های WLED بیشتر از مدل های LCD قابل مقایسه است با یک تفاوت معمول چند صد دلاری.

استفاده از انرژی در این پنل ها

یکی دیگر از مزایای کلیدی نور پس زمینه WLED این است که از انرژی کمتری نسبت به استاندارد صفحه LCD معمولی CCFL برخوردار است. نور پس زمینه تلویزیون برای تولید نور به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد که بیشتر آن قبل از رسیدن به چشم بینندگان فیلتر می شود. حتی هنگامی که صفحه سفیدی کامل را نشان می دهد حدود 95 درصد از خروجی نور پس زمینه توسط پیکسل ها مسدود می شود. این بدان معناست که حتی صرفه جویی در مصرف انرژی ناچیز در شبکه های WLED به مصرف برق کمتر و هزینه عملیاتی پایین می افزاید.

سایر مزایا

نمایشگرهای WLED چندین مزیت دیگر نسبت به نمایشگرهای LCD دارند تا هزینه آنها را توجیه کنند. تلویزیونهای WLEC به محض دریافت انرژی بلافاصله یک تصویر را نمایش می دهند. صفحه های LCD با استفاده از نور پس زمینه CCFL با سرعت کمتری روشن می شوند و به تدریج به روشنایی کامل می رسند. تلویزیونهای WLED نیز به طور کلی روشن تر هستند و رنگ های زنده تر و نسبت کنتراست بالاتری را ارائه می دهند. همچنین می توانند نازک تر باشند زیرا LED ها نسبت به نور پس زمینه CCFL در یک نمایشگر LCD معمولی فضای کمتری را اشغال می کنند.

این را ببینید  خلاصی از شر ترک های تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =