نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا کابل هوایی تلویزیون کواکسیال دچار ابخوردگی می شود؟

ممکن است توسط کابل هوایی یا پلاگین هوا خورده تلویزیون خورده شده بر روی فرش لکه ای قهوه ای مشاهده کرده باشید، یا ممکن است یک فیش هوایی تلویزیون داشته باشید که به تلویزیون شما چسبیده باشد و بدون آسیب رساندن به تلویزیون نمی توانید آن را بیرون بیاورید. در همه این موارد شما به احتمال زیاد یک کابل هوایی یا ماهواره ای تلویزیونی غرقاب دارید.

بدیهی است که این یک مشکل بزرگ است که در آن کابل غرقاب وارد تلویزیون شما می شود یا از طریق جعبه تنظیم می شود زیرا می تواند به تلویزیون آسیب برساند. خوشبختانه، من این وبلاگ را نوشتم تا به شما کمک کند بفهمید بعد باید چه کار کنید، با اقدامات موقت برای محافظت از تلویزیون و چگونگی جلوگیری از تکرار آن در آینده.

چرا آب از کابل هوایی من پایین می آید؟

 چند دلیل وجود دارد که ممکن است آب از کابل تلویزیون شما پایین بیاید، این موارد عبارتند از:

کابل آسیب دیده

یک کابل کواکسیال می تواند به طرق مختلف آسیب برساند، تمام آنچه که برای پایین آمدن آب از کابل هوایی شما لازم است وجود شکسته در غلاف بیرونی PVC است. مخصوصاً وقتی این قسمت روی قسمت عمودی کابل نصب شده باشد. آب باران می تواند کابل را پایین بکشد تا جایی که به محل شکست وارد شود، شکسته شود و سپس از قسمت داخل کواکس به سمت موقعیت تلویزیون بلغزد.

یک کابل می تواند توسط روشهای واضحی مانند برش یا تکه تصادفی آسیب ببیند، یا می تواند در اثر تکنیک های تهاجمی نصب در جایی که کابل هنگام نصب خراب شده باشد، ایجاد شود. من آن را در موارد متعددی دیده ام که کابل هوایی پشت ناودان تغذیه می شود و بدیهی است که گیر کرده است که هنگام کشیدن باعث شکستگی بیرون کت کابل می شود.

این را ببینید  راه حل های ساده جلوگیری از شکستن تلویزیون

تا حد زیادی متداول ترین دلایل این است که کابل ها به درستی ایمن نشده اند، بیشتر در کابل هایی که از سقف پایین می آیند و با گذشت زمان با وزش باد کابل، شکاف می خورد.

کابل قدیمی

کابل ها با گذشت زمان به طور طبیعی در معرض آفتاب قرار می گیرند، خورشید بر روی نرم کننده نشت می کند که باعث شکننده شدن کابل می شود که در صورت دست زدن مستعد پاره شدن و ترک خوردن است. اگر کابل به مدت کافی باقی بماند، شکافهای زیادی در آن ایجاد می شود که باعث می شود آب به کابل وارد شود. این مورد بیشتر در مورد کابلهایی است که بیشتر در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند، بنابراین کابلهایی که از ضلع جنوبی سقف خانه و در ضلع جنوبی رو به دیوارها در انگلیس قرار دارند، بدیهی است که در نیمکره جنوبی در مکانهایی مانند استرالیا و نیوزلند.

باور کنید یا نکنید این در واقع بیشتر از کابل های سیاه روی کابل های سفید تأثیر می گذارد، بنابراین اگر انتخاب نصب را دارید بهتر است هنگام نصب در خارج از کابل سیاه استفاده کنید. این کابل را می توان همیشه متناسب با دیوار شما رنگ آمیزی کرد و موارد کمی از کابل سفید که از سقف عبور می کند بدتر به نظر می رسند.

کابل به طور مناسب ضد آب نیست

وقتی کابل کواکسیال را به یک آنتن یا ماهواره متصل می کنید، یک نقطه وجود دارد که باید کابل به آنتن متصل شود و در اینجا یک نقطه وجود دارد که اگر بارگیری به طور صحیح ضد آب نباشد، آب باران می تواند به کابل شما وارد شود. گاهی اوقات از این مورد تحت عنوان آبخوردگی تلویزیون یاد می‌کنند و فکر می‌کنند که به خدمات تعمیر تلویزیون آبخورده نیاز دارند در صورتی که به این صورت نیست. پس تا ادامه محتوا همراهی خودتون را داشته باشید که از این گمراهی در بیاید. خیلی از افراد بخاطر این مسائل پیش پا افتاده هزینه‌های زیادی انجام داده اند و همچنان می‌دهند.

این را ببینید  تشخیص پنل LED تلویزیون

این ضروری است که هنگام نصب کابل در آنتن هوایی یا آنتن دیگر، کابل هنگام خروج از دو قطبی بلافاصله به سمت زمین متمایل شده و یک (حلقه قطره ای) ایجاد کند تا هر آب باران از کابل خود برای ورود به خاموش شدن کابل استفاده کند. همچنین باید با استفاده از نوار پیوند دهنده، از هرگونه اتصالات خارجی ضد آب باشید و یا از گریس سیلیکون برای خاتمه دادن به ظرف ماهواره LNB استفاده کنید. اتصالات F کواکسیال ضد آب همچنین می توانند برای جلوگیری از ورود آب به کابل نصب شوند.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که آنتی که نصب می کنید در واقع راه صحیح است. بسیاری از انواع هوایی مهم نیستند اما انواع دیگر آنها یک راه صحیح و یک روش نادرست دارند. ما فقط به قطب بندی نصب هوایی که بین فرستنده های مختلف تغییر می کند اشاره نمی کنیم، بلکه سوراخ های هوا را که در برخی دو قطبی وجود دارد تخلیه می کند. نصب این روش های نادرست به جای اینکه آب باران و رطوبت از خاتمه کابل خارج شود، در واقع یک نقطه ورود برای ورود آب باران به دو قطب و پر شدن آب فراهم می کند.

 

کابل کواکسیال چیست
کابل کواکسیال چیست

 

کابل کواکسیال چیست؟

کابل کواکسیال Coaxial یا کابل آنتن به نوعی یک کابل مسی بوده که با محافظ فلزی و جزئیاتی که دارد، از تداخل در سیگنال‌های تلویزیون جلوگیری می‌کند. این کابل هم کاربرد تجاری و هم کاربرد خانگی دارد ولی در ابتدا کابل تلویزیون بوده و تلویزیون را به آنتن ماهواره وصل می‌کرد. البته در برخی موارد نیز از کابل کواکسیال در مخابرات برای وصل دفاتر مرکزی به دکل‌های تلفنی در نزدیک‌ترین نقطه به مشتری استفاده می‌شود.

این را ببینید  خیس شدن ریموت کنترل

کابل شبکه کواکسیال شامل یک کانال فیزیکی است که سیگنال الکتریکی را منتقل می‌کند. این کانال هم شامل یک رسانای فلزی بوده که یک لایه عایق و محافظ رسانا آن را پوشانده است. هسته مسی موجود در کابل کواکسیال، دیتا را به سرعت منتقل کرده و اجازه نمی‌دهد که هیچ تداخلاتی روی آن تأثیر گذاشته یا به دلیل عوامل محیطی تخریب شود. قبل‌ترها از کابل کواکسیال برای اتصال اینترنت به انترپرایزها و دیتاسنترها استفاده می‌شد که الان، کابل‌های جفت تابیده شده به یکدیگر جایگزین کابل کواکسیال شده است. کابل کواکسیال یا کابل آنتن به کمک ریپیترها، اطلاعاتی مثل صدا و تصویر را از فواصل طولانی منتقل می‌کند. در حالت کلی، ویژگی کابل کواکسیال برای انتقال امواج از آنتن به گیرنده بوده و برای این امر کاربرد دارد. کاربردهای دیگر کابل کواکسیال در اتومبیل، تجهیزات نظامی، تجهیزات پزشکی، گیرنده‌های آنتن رادیو و تلویزیون، هواپیما و متصل شدن به دیش‌های ماهواره است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =