نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون آبخورده. آیا تلویزیون بعد از آسیب آب قابل تعمیر است؟ صفحه نمایش LCD آسیب دیده در اثر آب معمولاً قابل تعمیر نیست، زیرا آب می تواند بین لایه های صفحه نمایش کریستال مایع ته نشین شود و خشک شدن آن بسیار دشوار است. اما بعد از آبخوردگی تلویزیون چه اتفاقاتی میوفتد؟ در این مقاله جواب به این پرسش قرار داده شده است.

تلویزیون آبخورده

آبخوردگی تلویزیون

تلویزیون های LCD می توانند به سرعت توسط آب از بین بروند. تماس با آب یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک دستگاه الکترونیکی مانند تلویزیون ال سی دی بیفتد. آب باعث اتصال کوتاه و خوردگی مسیرهای فلزی در برد مدار می شود و برد را بی مصرف می کند.

خارج کردن رطوبت از صفحه تلویزیون

تلویزیون خود را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید تا رطوبت اضافی را جذب کند. اگر متوجه شدید که تراکم روی صفحه تلویزیون شما شکل می گیرد، آن را پاک کنید تا احتمال اینکه داخل تلویزیون کار کند کمتر شود. از یک پارچه بدون پرز استفاده کنید تا الیاف به صفحه نمایش شما نچسبند.

علائم آبخوردگی تلویزیون

هنگامی که صفحه نمایش در معرض رطوبت یا غبار زیاد قرار می گیرد، ممکن است لکه های آب ایجاد شود. حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش، لکه های رطوبت همچنان قابل مشاهده هستند و در واقع بین ورقه های شیشه قرار دارند. اشباع زیاد صفحه نمایش LCD باعث ایجاد لکه های سیاهی می شود که شبیه لکه های جوهر هستند.

نمایندگی رفع آبخوردگی تلویزیون 

تعمیر تلویزیون

اگر می خواهید ضایعات را کاهش دهید یا یک تعمیر ساده داشته باشید، تعمیر تلویزیون خود ارزشش را دارد. با این حال، گاهی اوقات هزینه تعمیرات می تواند بیشتر از هزینه یک تلویزیون جدید باشد. بنابراین با توجه به سن تلویزیون و قطعاتی که باید تعویض کنید، تعویض تلویزیون قدیمی با مدل جدید مقرون به صرفه تر است.

این را ببینید  چشمک زدن نور OPC تلویزیون شارپ

مان تقریبی خشک شدن لوازم الکترونیکی

دستگاه را حداقل 48 ساعت کامل در ظرف بگذارید. بسته به مدت زمان و میزان غوطه وری کامل دستگاه شما ممکن است به مدت زمان بیشتری در ماده خشک کننده نیاز داشته باشد. در برخی موارد ممکن است دستگاه نیاز داشته باشد چندین روز یا تا یک هفته بنشیند – بدون اینکه تلاش کنید ببینید آیا دوباره روشن می شود یا خیر.

خارج کردن آب از صفحه نمایش LCD

یک کیسه بزرگ برنج بخرید و برنج را به یک سطل نگهداری، سطل یا هر ظرف خشک و پلاستیکی که به اندازه کافی بزرگ باشد که کامپیوتر و برنج را با هم ترکیب کند، اضافه کنید. برای شروع نیمی از سطل را پر کنید، کل لپ تاپ یا مانیتور LCD را روی برنج قرار دهید و مقدار بیشتری اضافه کنید تا کاملاً پوشانده شود – سپس در ظرف را ببندید.

در حالی که رطوبت در هوا باقی می ماند رطوبت معمولا برای تلویزیون ها خطرناک نیست، اما هر شرایطی که باعث تراکم شود می تواند باعث ایجاد شورت های الکتریکی یا آسیب های دیگر به قطعات الکترونیکی شود.

آسیب رساندن آب به صفحه نمایش OLED

مواد ارگانیک در صفحه نمایش های OLED می توانند به راحتی توسط آب آسیب ببینند. محافظت در برابر آسیب های تصادفی آب به ویژه برای نمایشگرهای انعطاف پذیر مهم است زیرا هر گونه اقدام ضد آب در اثر حرکت تحت فشار قرار می گیرد.

هنگامی که رطوبت در رایانه شما و به طور خاص در صفحه LCD تشخیص داده شد، باید کابل برق خود را جدا کرده و رایانه خود را خاموش کنید. کامپیوتر شما کوتاه می شود که ممکن است باعث آسیب جدی شود اگر آب به مدار برق نفوذ کند.

این را ببینید  خسارت ناشی از آب در LCD تلویزیون

طول عمر تلویزیون های صفحه تخت

نیمه عمر پلاسما بین 30000 تا 50000 ساعت است، در حالی که LCD حدود 60000 ساعت را ارائه می دهد. به طور واقعی، اگر به طور متوسط ​​4 تا 6 ساعت در روز تلویزیون تماشا کنید، یک صفحه نمایش با نیمه عمر 30000 ساعت بیش از 16 سال برای شما دوام می آورد – تا آن زمان احتمالاً همه ما هولوگرام تماشا خواهیم کرد!

پیشنهاد مطالعه: رفع آبخوردگی تلویزیون LCD در یک دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =