نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع آبخوردگی تلویزیون

رفع آبخوردگی تلویزیون. یکی از بدترین (اگر نه بدترین) اتفاقاتی که می تواند برای تلویزیون هوشمند LCD/LED/OLED/QLED صفحه تخت و بزرگ محبوب شما بیفتد خیس شدن و آسیب دیدن آب است! اما اگر این اتفاق ناخوشایند رخ داد، باید کاملاً فوری برای امتحان کردن و ذخیره تلویزیون خود اقدام کنید. در زیر چند نکته در مورد نحوه انجام این کار آورده شده است.

رفع آبخوردگی تلویزیون

ابزارهای مورد نیاز برای کمک به خیسی در تلویزیون

در ادامه مهم ترین ابزارهای رفع آبخوردگی تلویزیون های هوشمند به شما معرفی می شوند:

  • ابزارهای دست ساز معمولی مانند پیچ ​​گوشتی ها و غیره برای جدا کردن / جدا کردن تلویزیون (بنابراین می توانید قسمت های مرطوب را دریافت کنید).
  • عامل خشک کننده / خشک کننده مانند سیلیکاژل (بسته ها) و غیره. مقدار زیادی از آن! اطمینان حاصل کنید که ماده خشک کن/سیلیکاژل کاملاً جدید است و از قبل اشباع نشده است.
  • پارچه میکرو فیبر یا چیزی مشابه جاذب برای کمک به جذب آب اضافی (مانند پارچه های تمیز).
  • جاروبرقی، سشوار یا هوای فشرده نیز به پاکسازی آب اضافی کمک می کند.
  • ظروف یا کیسه ها (به عنوان مثال، Ziploc)
  • ایزوپروپیل الکل (انواع خانگی)

راهکارهای سریع رفع خرابی

یکی از مهم ترین چیزهایی که در مورد مراقبت از وسایل الکترونیکی خود یاد می گیریم این است که آب و مدار الکترونیکی با هم مخلوط نمی شوند. خوب حداقل آنها خیلی خوب با هم مخلوط نمی شوند زیرا آنها به سادگی دستور العملی برای اتصال کوتاه، خوردگی، آتش سوزی و/یا انفجار هستند. بنابراین، هنگامی که می بینید تلویزیون شما غرق می شود، باید سریعاً برای جلوگیری از آسیب (بیشتر) اقدام کنید.

این را ببینید  راه حل های تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون

خاموش کردن سریع تلویزیون

تلویزیون خود را بلافاصله خاموش و از برق جدا کنید. همانطور که در 1 نانوثانیه پیش انجام شد! قطع سریع برق برای جلوگیری از آسیب شدید یا جلوگیری از آسیب بیشتر آب به تلویزیون شما ضروری است.

تخته‌های مدار داخل تلویزیون شما در هنگام خیس شدن دارای محدودیت‌هایی هستند، زیرا می‌توانند برای مدت کوتاهی خیس شوند و اگر قبل از شروع مجدد الکترون‌ها در مدارها کاملاً خشک شوند، باید به درستی کار کنند. توجه داشته باشید که جدا کردن سریع از برق در اینجا بسیار مهم است زیرا برق بدون توجه به وضعیت روشن/خاموش تلویزیون به داخل آن جریان دارد.

آن ابزارهای دستی را تهیه کنید و به سرعت تلویزیون را باز یا جدا کنید تا به اجزای آسیب دیده برسید. در صورت شک، برای هر گونه جزئیات خاص در مورد نحوه انجام این مرحله به کتابچه راهنمای مرجع مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 مرحله آسان نحوه تعمیر تلویزیون آبخورده

بررسی قطعات اصلی تلویزیون

بردهای مدار (مانند T-Con، برد اصلی، برد منبع تغذیه، اینورترهای LED و غیره) را جدا کرده و خارج کنید و با دقت از یک پارچه میکرو فیبر برای حذف آب اضافی استفاده کنید. تمام اقداماتی را که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که می توانید دوباره قطعات را به درستی کنار هم قرار دهید (به عنوان مثال، از اتصالات عکس بگیرید، پیچ ها را به درستی ذخیره کنید تا بدانید کدام یک کجا می رود و غیره).

ظروف یا کیسه ها را با اندازه های مناسب تهیه کنید که می توانید آنها را با بسته های خشک کننده پر کنید و به معنای واقعی کلمه مدارهای مدار را در آنها دفن کنید. این مهم ترین مرحله در اینجاست. اگر این کار کرد و مدارهای خود را به موقع کاملاً خشک کردید تا از آسیب دائمی جلوگیری کنید، باید شانس موفقیت بیشتری داشته باشید. تخته ها را یک شب یا تا 24 ساعت (یا حتی بیشتر) در آنجا بگذارید.

این را ببینید  علت پیکسل شدن تلویزیون در شب

بررسی گوشه های تلویزیون

گوشه‌ها و برآمدگی‌های بدنه تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب اضافی یا خارج شده است (چه با کج کردن بدنه برای ریختن آب اضافی داخل یا باد کردن آنها با استفاده از سشوار (تنظیم نشده در حالت گرم)، هوای فشرده یا جاروبرقی و پارچه‌های میکروفیبر/پارچه. همچنین پیشنهاد می‌کنم بسته‌های سیلیس را مستقیماً روی هر قسمتی از تلویزیون (مانند پنل LCD یا هر تخته مداری که نمی‌توان آن را جدا کرد) که باید کاملاً خشک شود قرار دهید.

تخته ها را از کیسه ها/ظروف بیرون بیاورید و از نظر بصری هرگونه آسیب آب مانند نشانه های خوردگی را بررسی کنید. اگر مقداری مشاهده کردید، از ایزوپروپیل الکل برای از بین بردن خوردگی استفاده کنید. مراقب باشید هنگام انجام این کار به قطعات آسیب نرسانید و در عین حال از تمیز شدن خوردگی اطمینان حاصل کنید.

خشک کردن تمام قسمت ها

تخته ها و تلویزیون را برای آخرین بار با استفاده از پارچه میکروفیبر و هوای فشرده/ سشوار خشک کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا تأیید کنید همه چیز خشک است.

تلویزیون را دوباره جمع کنید و تست کنید.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که این مراحل به شما کمک کند که تلویزیون شما را از آسیب آب نجات دهد، اما انجام فوراً هنگامی که تلویزیون LCD/LED/OLED/QLED/Smart شما خیس شد، به شما فرصتی برای انجام این کار می دهد.

تعمیر پنل شکسته تلویزیون 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =