نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون/ آیا نگران خطوط افقی ناسازگار و سوسوزن که روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می شود هستید؟ با ظاهر شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون، همچنان می توانید امیدوار باشید که تصویر را به حالت عادی بازگردانید. بنابراین، به این فکر نکنید که صفحه تلویزیون خود را دور بیندازید! این مقاله برای تعمیر خطوط افقی دنبال نمایید.

رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

عوامل ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون

تلویزیون یک وسیله الکترونیکی است. از این رو یک سیستم اسکن شده که خطوط افقی را برای تشکیل یک تصویر ایجاد می کند. با این حال، مشکل زمانی ایجاد می شود که برخی از این خطوط بر روی خود صفحه نمایش ظاهر می شوند. اما در بیشتر موارد، می توانید این مشکل را در عرض چند دقیقه برطرف کنید. فقط در صورتی که تکنیک های مناسب را بدانید. بنابراین قبل از اینکه به راه حل ها قدم بردارید، باید بدانید کجای کار اشتباه می شود.

درایورهای گیت ناموفق

به دلیل معیوب بودن یک یا چند درایور ردیف دو طرفه یا الکترود ردیفی، خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ظاهر می شود. گاهی اوقات اتصال بین تراشه راننده ردیف و آرایه TFT پنل LCD پاره می شود.

علاوه بر این، صفحه نمایش باعث شد درایورهای COF معیوب شوند. در چنین مواقعی بهتر است کابل های روبان کوچک روی برد پنل را بررسی کنید.

آسیب پنل LCD

این یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث ایجاد خطوط افقی در صفحه نمایش می شود. اغلب می توانید آن را به راحتی به درایور ردیف خود متصل کنید. از آنجایی که پنل LCD/LED به صورت یک اتصال سری به برد مدار شما متصل است، ممکن است به طور کامل اتصال را از دست داده باشد.

این را ببینید  ایجاد لکه های سیاه در پنل LCD

کابل‌های معیوب یا سیستم سخت‌افزاری گرافیکی سیگنال‌های شکسته را برای بازتولید تصویر روی صفحه نمایش می‌دهد. در نتیجه آن خطوط مزاحم را روی صفحه می بینید.

مسائل تداخل

سپس منبع تداخل می آید که به دلیل آن می توانید آن خطوط را روی صفحه تلویزیون خود مشاهده کنید. به عنوان مثال، شکن شما ممکن است مشکلات تداخل ایجاد کند. باز هم، دیمرها ممکن است معیوب شوند. در چنین مواردی، باز کردن قلاب و اتصال مجدد همه چیز برای یافتن منبع تداخل آسان تر خواهد بود.

ممکن است از جعبه های تنظیم یا منابع غیر یکپارچه استفاده کنید. در چنین مواردی، بررسی کنید که سیم HDMI از دو طرف کاملاً وصل شده باشد.

اتصالات ناپایدار

از آنجایی که تلویزیون ها اغلب از گوشه ای از خانه شما به گوشه ای دیگر تغییر می کنند، احتمال شل شدن کابل های ویدئو وجود دارد. متأسفانه، اگر آن را رها کنید (ما اغلب آن را به دیوار آویزان می کنیم) یا با آن برخورد کنید، این احتمال بیشتر می شود.

دوباره، صفحه تلویزیون شما به عنوان یک ماتریس کار می کند که در آن تجهیزات الکترونیکی راننده سیگنال هایی را ارائه می دهد که مطابق با این خطوط افقی است.

بنابراین اگر با اتصال شکسته یا شل مواجه شود، یک خط گیر ایجاد می شود. علاوه بر این، کابل بد یا کابل ضعیف، سیگنال‌ها را مختل می‌کند. مورد توجه قرار نمی گیرد، اما اغلب ارتباط بین صفحه تلویزیون و برد مدار چاپی شل می شود. و این به این خطوط افقی ختم می شود!

این را ببینید  نحوه اصلاح Monitor Ghosting

دستگاه های خارجی

اگر یک پورت/دستگاه خارجی به تلویزیون شما متصل است، باید بررسی کنید که آیا اتصالات و تنظیمات فرمت تصویر با تلویزیون شما مطابقت دارد – نسبت تصویر، وضوح صفحه، و فرکانس‌های اسکن زیرا این موارد برای نمایش تصویر قابل توجه هستند. برای مدیریت تنظیمات و بازنشانی در صورت لزوم، می‌توانید دفترچه راهنمای کاربر دستگاه خارجی را دنبال کنید.

تخته T-Con معیوب

گاهی اوقات خطوط افقی رنگی را روی صفحه تلویزیون خود می بینید. این بیشتر به دلیل معیوب بودن برد T-Con اتفاق می افتد. قرار است برد T-Con به درستی کار نکند مگر اینکه آن را محکم ببندید. و اگر هیچ سیم شلی پیدا نکردید یا آنها کاملاً کار می کنند، مشکل از خود برد T-con است.

آمیختگی

آیا تا به حال در مورد آن شنیده اید؟ Interlacing اساساً تکنیکی است که نرخ فریم مورد انتظار یک ویدیو را به دو برابر افزایش می دهد. اما این کار را بدون گرفتن پهنای باند اضافی انجام می دهد. به عنوان مثال- یک تلویزیون پایه در هر ثانیه 25 اسکن زوج و 25 اسکن فرد را نمایش می دهد.

هرچه سرعت فریم ویدیوی شما بیشتر شود، زمان بین هر فیلد درهم آمیخته کمتر می شود. در تلویزیون‌های قدیمی‌تر، interlacing بیشتر شبیه این بود – برای هر تصویر، نیمی از چپ به راست و برای نیمه‌ی باقیمانده از راست به چپ حرکت می‌کند.

با این حال، تلویزیون های مدرن از interlacing پیشرونده استفاده می کنند که به همین دلیل گاهی اوقات این خطوط قابل مشاهده هستند. به خصوص زمانی که لنز دارای سرعت شاتر است که با این خطوط همگام می شود.

این را ببینید  علت خرابی تصویر در تلویزیون

آیا می دانید: 8 راه اثبات شده برای رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =