نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترک در صفحه تلویزیون/ تأثیر ترک بر عملکرد تلویزیون شما به نوع آن بستگی دارد. ترک ها تاثیر مشابهی روی تلویزیون شما خواهند داشت، خواه LCD، پلاسما یا LED. ایجاد ترک ها در تصویر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله علت های ایجاد ترک ها قرار داده شده است.

ترک در صفحه تلویزیون

انواع ترک ها در تلویزیون

رایج ترین ترک ها در تلویزیون های صفحه تخت عبارتند از:

  • ترک های تار عنکبوتی
  • ترک های کم عمق خط مو
  • خراش سطحی
  • خطوط افقی یا عمودی
  • پیکسل های مرده

این ترک ها از نظر آسیبی که به صفحه تلویزیون شما وارد می کنند متفاوت است.

ترک های تار عنکبوتی

اینها ترک های کوچک روی صفحه نمایش با یک نقطه کانونی مرکزی هستند که از نقطه برخورد به بقیه قسمت های صفحه پخش می شوند و شبیه یک الگوی تار عنکبوت هستند.

یک ترک تار عنکبوت بیشتر از برخورد تصادفی به صفحه نمایش شما ناشی می شود و از آنجایی که شیشه روی صفحه نمایش کاملا شکننده است، شیشه را می شکند.

تعمیر یک ترک تار عنکبوتی به این بستگی دارد که آیا ترک به قسمت داخلی صفحه نفوذ کرده است که بر اجزای داخلی تأثیر می گذارد. اگر روی سطح صفحه باشد، می توان آن را تعمیر کرد.

فرض کنید شکاف تار عنکبوتی در قسمت داخلی صفحه نمایش است. خیلی بد است، زیرا شما باید کل صفحه را تعمیر کنید، که گران است.

با توجه به هزینه های بالای صفحه نمایش در تلویزیون های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما، بهتر است تلویزیون را تعویض کنید زیرا هزینه تعمیر تقریباً با هزینه یک مجموعه جدید برابری می کند.

این را ببینید  5 مشکل رایج تلویزیون و نحوه رفع آنها

ترک های کم عمق خط مو

ترک های کم عمق خط مو خطوط نازکی هستند که از صفحه نمایش شما عبور می کنند و ممکن است بر تجربه مشاهده شما تأثیر بگذارند.

اگر ترک موی کم عمق روی سطح باشد، می توانید به راحتی آن را پاک کنید. مشکل زمانی است که ترک به قسمت داخلی صفحه نفوذ کرده است. مانند کرک تار عنکبوت، مجبور خواهید شد آن را تعویض کنید.

گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که ترک کم عمق نه در نتیجه دخالت کسی، بلکه به خودی خود ظاهر شده است. در این صورت، بررسی کنید که آیا گارانتی شما هنوز اجرا می شود یا خیر، تلویزیون را برای تعویض برگردانید.

خراش سطحی

اکثراً خراش ها روی سطح خواهند بود و خوشبختانه می توانید بدون تأثیر بر عملکرد تلویزیون خود آنها را پاک کنید. اگر خراش ها جزئی هستند، می توانید از یک تکه پارچه تمیز استفاده کنید که ساینده نیست و به آرامی سعی کنید آن را پاک کنید.

همانطور که خراش را پاک می کنید، اگر لبه های ناهموار یا شیشه شکسته روی خراش وجود دارد، مشتاق باشید آن را پر کنید.

پس از مدتی خراشیدن و عدم محو شدن خراش، سعی کنید از یک پاک کن مدادی تمیز برای پاک کردن خراش ها استفاده کنید. به آرامی مالش دهید و مطمئن شوید که باقیمانده آن را به صورت تکه تکه پاک کنید. مالش را تا زمانی که تمام خراش را پاک کنید ادامه دهید.

از طرف دیگر، اگر این دو روش با شکست مواجه شدند، از کیت تعمیر خش LCD استفاده کنید. مقرون به صرفه است و تمام آنچه را که برای پاک کردن خراش های جزئی نیاز دارید، از جمله دستورالعمل، دارد.

این را ببینید  انواع تفاوت تلویزیون LCD

خطوط افقی یا عمودی

هر صاحب تلویزیونی که دچار این ترک‌ها شده است از آنها می‌ترسد زیرا خطوط روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شوند و تجربه تماشای شما را خراب می‌کنند.

این به این دلیل است که خطوط صفحه را به دو قسمت تقسیم می‌کنند که یکی تیره است زیرا دیگری به طور معمول کار می‌کند.

خطوط روی صفحه می تواند به دلایل مختلفی از جمله خراب شدن صفحه نمایش، خرابی برق، یا روشن ماندن تلویزیون شما برای مدت طولانی ایجاد شود. دست خود را روی صفحه تلویزیون بکشید تا مطمئن شوید که خراش روی صفحه نمایش وجود ندارد.

عدم وجود لبه ناهموار بر روی صفحه باید شما را راحت کند زیرا مشکل داخلی است و قابل رفع است. ابتدا باید تلویزیون را از منبع برق خاموش کنید. قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید به آن زمان بدهید. در مرحله بعد، یک تجزیه و تحلیل کامل انجام دهید، کابل ها را بررسی کنید و منبع تغذیه را تغییر دهید.

اگر خطوط ناپدید نشدند، تنظیمات کارخانه را روی تلویزیون انجام دهید، که باید خطوط را پاک کند. اگر همه اینها ناموفق بود، تلویزیون را به تعمیرکار بسپارید.

پیکسل های مرده

اینها بیشتر با کرک اشتباه می شوند، اما اینطور نیست. زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه نمایش روی یک رنگ یا رنگ‌های غالباً روشن روی صفحه ثابت باشد.

برای پاک کردن پیکسل مرده، یک پارچه مرطوب بردارید و با یک مداد اطراف آن را بپوشانید و به آرامی ناحیه آسیب دیده را مالش دهید تا پیکسل بیدار شود.

آیا می دانید: آشنایی با مشکلات خاموشی تلویزیون

این را ببینید  خسارت ناشی از آب در LCD تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 7 =