نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع پنل ها در تلویزیون

انواع مختلف صفحه نمایش وجود دارد، همه به روش های مختلفی کار می کنند تا نتایج یکسانی تولید کنند. هر فناوری نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین در اینجا برخی از اصول را باید در نظر گرفت.

تلویزیون LED: LED مستقیم

این نمایشگرها با آرایه ای از LED ها (دیودهای ساطع کننده نور) که مستقیماً در پشت صفحه قرار دارند، دارای نور پس زمینه هستند. این امر کم نور شدن موضعی را امکان پذیر می کند – به این معنی که مناطق روشنایی و تاریکی بلافاصله در مجاورت می توانند به طور موثرتری نمایش داده شوند – و کنتراست را تا حد زیادی بهبود می بخشد. تلویزیون های LED همچنین دارای بازدهی بالاتری هستند و از طیف رنگی گسترده تری نسبت به مجموعه های CCFL برخوردار هستند. به دلیل هزینه زیاد نصب و تعمیر پنل تلویزیون شکسته این آرایه های LED، تلویزیون های ارزان قیمت معمولاً از صفحه نمایش LED Edge-Lit بیش از صفحه نمایش LED مستقیم یا Full-Array استفاده می کنند.

تلویزیون LED: Edge LED

با استفاده از این تلویزیون ها، LED های نور پس زمینه در امتداد لبه های صفحه نصب می شوند. این ترتیب نمایش های کاملاً باریک را امکان پذیر می کند و سطح کنتراست بالاتری نسبت به CCFL ارائه می دهد، اما نمی تواند کیفیت تصویر یکسانی با مجموعه های LED با روشنایی مستقیم داشته باشد. با این حال، قیمت آنها بسیار ارزان تر است و به همین دلیل است که اکثر تلویزیون های LED در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند.

این را ببینید  صفحه شکسته HDTV

تلویزیون OLED

نور پس زمینه در مجموعه های OLED (دیود ساطع کننده نور آلی) با عبور جریان الکتریکی از یک فیلم ساطع کننده و الکترولومینس به دست می آید. این تکنیک باعث ایجاد رنگ های بسیار بهتر و کنتراست بالاتر می شود و همچنین صفحه ها را بسیار نازک و انعطاف پذیر می کند. این فناوری نمایشگر مقدس است و ال جی، سونی، فیلیپس و پاناسونیک همگی آن را در مجموعه های شاخص خود پذیرفته اند.

نقطه کوانتومی

Quantum Dot بازی بزرگ سامسونگ در فضای تلویزیون LED است. با استفاده از آن، این برند ادعا می کند که می تواند تصاویر رنگارنگ تری را نسبت به LG و Sony تولید کند در حالی که حتی صفحه های روشن تری نیز ارائه می دهد. تلویزیون های Super UHD ال جی همه از نوعی نقطه کوانتومی به نام Nano Cell استفاده می کنند و Hisense تعدادی تلویزیون Quantum Dot برای ایالات متحده و چین تولید می کند.

آیا بهترین تلویزیون ها به وضوح 4K نیاز دارند؟

وضوح 4K، حداقل به روشی که اکثر شرکت های تلویزیونی از آن تعریف می کنند، 3840 21 2160 پیکسل یا 2160 پیکسل است. به بیان بهتر، یک تصویر Full HD 1080p تنها 1920 10 1080 است. صفحه های 4K حدود 8 میلیون پیکسل دارند، یعنی تقریباً چهار برابر آنچه یک مجموعه 1080p می تواند نمایش دهد.

شما در این بهترین راهنمای تلویزیون رزولوشن کمتر از 4K پیدا می کنید، اگرچه ممکن است تلویزیون 8K عجیب و غریب را ببینید که در عوض برای جزئیات بیشتر – در 33 میلیون پیکسل بسته بندی می شود – معمولاً با قیمت حتی بیشتر.

این را ببینید  5 دلیل کار نکردن چراغ های LED تلویزیون

تلویزیون شما باید چقدر بزرگ باشد؟

مردم تمایل دارند اندازه تلویزیون تخت خود را بر اساس میزان فضایی که برای آن در نظر گرفته اند انتخاب کنند، این لزوماً عاقلانه نیست. تلویزیون های تخت فضای بسیار کمتری از آنچه تصور می کنید اشغال می کنند، بنابراین ممکن است تلویزیون جدید شما یک یا دو فوت بیشتر از موقعیت دید شما فاصله داشته باشد و باعث کوچکتر نشان دادن تصویر شود.

همچنین، با hi-def، بدون نگرانی از دیدن لکه های ذاتی منبع، می توانید صفحه نمایش بزرگتری داشته باشید و همان فاصله دید را داشته باشید. کمبود نویز تلویزیون 4K به این معنی است که فاصله ایده آل برای نشستن از صفحه سه تا چهار برابر ارتفاع تلویزیون است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =