نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه عواملی باعث ایجاد لکه های سیاه در پنل LCD می شود؟

آیا شما بر روی صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) خود یک لکه سیاه پیدا کرده اید؟ این که در بالا، پایین یا کنار قرار داشته باشد، احتمالاً مانند یک انگشت شست برجسته برجسته خواهد شد. وقتی LCD را روشن می کنید، لکه سیاه احتمالاً اولین چیزی است که می بینید. با درک اینکه چه عواملی باعث ایجاد لکه های سیاه در LCD می شوند، می توانید اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از بروز آنها انجام دهید.

خاک سطحی یا غبار

لکه های سیاه اغلب به دلیل آلودگی سطحی یا آوار ناشی از آن نیست. با گذشت زمان، آلودگی و آوار بر روی سطح LCD ها جمع می شود. در صورت عدم کنترل، ممکن است این آلودگی یا آوار به صورت یک یا چند لکه سیاه ظاهر شود. لکه های سیاه نه بر عملکرد LCD تأثیر می گذارد و نه به مدار داخلی LCD آسیب می رساند. با این حال، اگر کثیفی یا زباله های سطحی باعث ایجاد لکه سیاه شود، بهتر است صفحه LCD خود را تمیز کنید.

می توانید صفحه LCD خود را با استفاده از پارچه میکروفیبر بدون پرز – خیس نشده – تمیز کنید. با خاموش بودن LCD، پارچه میکروفیبر را به آرامی روی صفحه بمالید تا جایی که دیگر لکه سیاه دیده نشود.

Pixel گیر کرده

یکی دیگر از دلایل عمده ایجاد لکه های سیاه در LCD، پیکسل گیر کرده است. همانطور که از نام آن مشخص است، پیکسل گیر شده هر پیکسلی در LCD – یا هر دستگاه نمایشگر دیگری برای این موضوع – است که قادر به تغییر رنگ آن نیست. پیکسل ها برای تغییر رنگ بسته به تصویر نمایش داده شده روی صفحه طراحی شده اند. اگر رنگ یک پیکسل تغییر نکند، آن را یک پیکسل گیر کرده می دانند.

این را ببینید  عوامل آسیب و شکستگی صفحه تلویزیون

پیکسل مرده

با پیکسل گیر نکرده اشتباه گرفته شود، یک پیکسل مرده همچنین می تواند باعث ایجاد لکه های سیاه در LCD شود. تفاوت دقیقاً یک پیکسل گیر کرده با یک پیکسل مرده چیست؟ با روشن شدن LCD، یک پیکسل گیر داده روشن می شود. فقط تغییر رنگ نمی دهد. از طرف دیگر، یک پیکسل مرده حذف نخواهد شد. به عبارت دیگر، هر پیکسل فرعی – قرمز، سبز و آبی – برای همیشه خاموش است. و از آنجا که آنها روشن نیستند، پیکسل های مرده مانند لکه های سیاه روی صفحه به نظر می رسند.

در نتیجه

به طور خلاصه، لکه های سیاه در LCD به طور معمول در اثر آلودگی سطحی یا آوار، پیکسل گیر کرده یا پیکسل مرده ایجاد می شوند. البته آسانترین مشکل برای رفع آن، آلودگی سطحی یا آوار است. در مقایسه، پیکسل های گیر شده کمی سخت تر هستند، در حالی که رفع پیکسل های مرده سخت ترین است. اگر یک پیکسل گیر کرده باعث ایجاد یک لکه سیاه روی LCD شما می شود، ممکن است بتوانید از یک ابزار چشمک زن شخص ثالث برای بازیابی آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =