نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تاری تلویزیون ناشی از شکستگی است؟

هنگامی که یک صفحه تلویزیون یک تصویر تار را نشان می دهد، این نشان دهنده اشتباه است. یک نمایشگر تلویزیون تار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از تنظیمات نادرست تلویزیون گرفته تا استفاده از جعبه کابل ناسازگار. در بیشتر موارد، می توان با عیب یابی و یافتن منبع مشکل، یک تصویر تار را برطرف کرد که راه حل را نشان می دهد.

مرحله 1

سیم برق را از تلویزیون جدا کنید و آن را به پریز دیگری متصل کنید. پریز برق فعلی می تواند تداخلی ایجاد کند، باعث تاری صفحه می شود. محافظ ولتاژ با کیفیت بالا اغلب به رفع تداخل الکترونیکی کمک می کند.

مرحله 2

دستگاه های الکترونیکی اطراف را از تلویزیون دور کنید. رایانه ها و سایر تجهیزات الکترونیکی و همچنین لوازم خانگی اغلب منبع تداخل الکتریکی مسئول ایجاد یک تصویر تار هستند.

مرحله 3

اتصالات کابل بین تلویزیون و جعبه کابل را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که از کابل های صحیح استفاده می کنید. در تلویزیون با کیفیت بالا، از کابل های HDMI استفاده کنید، که به طور خاص برای انتقال سیگنال های با کیفیت بالا به تلویزیون طراحی شده اند. از کابل های آنالوگ یا اتصالات RCA با این نوع تلویزیون استفاده نکنید. اتصالات RCA معمولاً قرمز، سفید و زرد رنگی هستند.

مرحله 4

ویژگی کاهش صدای دیجیتال در تلویزیون را خاموش کنید. کاهش نویز دیجیتال با تغییر سطح نور، وضوح و سایر خصوصیات بصری، تصویر طبیعی تصویر نمایش داده شده روی صفحه را تنظیم می کند. گاهی اوقات، این تنظیمات می تواند در کیفیت تصویر تداخل داشته باشد و باعث افت کیفیت آن شود.

این را ببینید  نشانه های خرابی تلویزیون

مرحله 5

مشخصات تلویزیون و جعبه کابل را مرور کنید. اگر تلویزیون با کیفیت بالا (HD) است اما جعبه کابل آن نیست، جعبه کابل را ارتقا دهید و یک مدل سازگار با HD جایگزین کنید. تلویزیون های HD بدون جعبه کابل HD تصویر مناسبی را نمایش نمی دهند.

مرحله 6

تنظیمات نمایشگر را طوری تنظیم کنید که تصویر دیگر تار نشود. اگر یک کانال با کیفیت استاندارد را در تلویزیون HD تماشا کنید، تصویر متناسب با صفحه تلویزیون کشیده و تحریف می شود. تنظیمات صفحه را تنظیم کنید تا تصویر کشیده یا مخدوش به نظر نرسد.

مرحله 7

پرده ها را ببندید و چراغ های اتاق را که در حال تماشای تلویزیون هستید خاموش کنید. تابش خیره کننده روی صفحه می تواند کیفیت تصویر را کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =