نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه تشخیص دهیم تلویزیون شکسته شما ارزش تعمیر دارد

اگر تلویزیون شما بدون دلیل مشخصی کار نمی کند، همیشه یک مشکل سخت افزاری نیست. قبل از اینکه هزینه ای خرج کنید، برای انجام چند جستجو در اینترنت وقت بگذارید و عیب یابی کنید. مشکلات رایج بسیاری وجود دارد که می تواند منجر به یک تلویزیون بدون عکس العمل یا یک عکس آشفته شود و بسیاری از آنها نیازی به ترمیم جسمی واقعی ندارند. اگر مشکل سخت افزاری دارید، با برخی تحقیقات سریع می توانید تعمیر یا تعویض آن را انجام دهید.

ابتدا عیب یابی کنید

اولین قدم شما باید بررسی وب سایت سازنده تلویزیون خود باشد تا ببینید آیا دارای یک ابزار یا راهنمای عیب یابی است. بسیاری انجام می دهند، و آنها می توانند مشاوره و راه حل های بالقوه خاص مدل را ارائه دهند. اگر این مشکل شما را برطرف نکرد، شماره مدل و مدل تلویزیون و همچنین شرح مشکل را جستجو کنید، مانند این: “mybrand xxxx-3210-ac روشن نمی شود.” شما باید سایتهای متعددی را جستجو کنید که در آن افراد با همان مشکل به جستجوی کمک پرداخته اند – و امیدوارم که آنها را پیدا کرده باشند .

این فرآیند ممکن است به شما کمک کند راه حل های احتمالی، اعم از DIY یا ترمیم کامل را محدود کنید. همچنین ممکن است درک کنید که هزینه تعمیر چقدر است، چه نوع سوالاتی باید بپرسید یا – در بهترین حالت – اینکه آیا این یک مسئله شناخته شده است که منجر به فراخوانی می شود.

درباره هزینه تعمیر تلویزیون تحقیق کنید

اگر تلویزیون شما به وضوح آسیب دیده است یا عیب یابی مشکل را به مشکل سخت افزاری خاصی محدود کرده است، مرحله بعدی این است که بدانید هزینه تعمیر چقدر است. تعدادی از سایت ها می توانند میانگین هزینه های تعمیرات ملی یا منطقه ای را به شما بدهند که به شما یک مرجع می دهد.

این را ببینید  اقدامات زمان آبخوردگی تلویزیون

بعد، برای دریافت برآورد با تعمیرگاه های معتبر محلی تماس بگیرید. برخی تخمین های رایگان می زنند، در حالی که دیگران هزینه وقت تکنسین خود را می گیرند. این منطقی است و لزوماً یک معامله شکن نیست. هر کس که تخمین های او به طور قابل توجهی بالاتر از دیگران یا میانگین های تحقیق شده شما باشد، قابل رد است. تخمین های Lowball اغلب به صورتحسابهای بالاتر از حد انتظار منجر می شود و تخمین های زیاد به این معنی است که شما ممکن است بیش از حد لازم پرداخت کنید.

بیشترین تعمیرات به تعدادی از مشکلات راجعه منجر می شود، از جمله تعویض صفحه، تعویض برد اصلی یا برد منبع تغذیه تلویزیون یا گاهی اوقات یک قطعه مشکل ساز مانند خازن یا مقاومت که خراب است. این هزینه منعکس کننده هزینه قطعات تعویض شده، زمان تکنسین و گاهی اوقات، هزینه اضافی برای انجام تعمیرات در منزل شما است تا فروشگاه.

هزینه های نسبی را وزن کنید

در تلویزیون های صفحه تخت متوسط ​​، تعمیر صفحه شکسته یکی از پرهزینه ترین تعمیرات است. معمولاً در همه صفحه ها به جز بزرگترین صفحات، بیش از هزینه تلویزیون تعویض است. تعویض صفحه تلویزیون بزرگتر هزینه بیشتری دارد، اما خود تلویزیون ها نیز قیمت بالاتری دارند، بنابراین ممکن است همچنان به نفع شما باشد. نام تجاری نیز مورد توجه قرار می گیرد. در یک مارک بزرگ مانند سامسونگ، قیمت تعمیر صفحه تلویزیون ممکن است به دلیل معمول بودن بسیار کمتر از بسیاری دیگر باشد. تهیه قطعات ممکن است برای تلویزیونهای کمتر شناخته شده یا خارج از مارک سخت باشد.

این را ببینید  حذف خطوط از صفحه تلویزیون LCD

پس از برآورد خود، آن را با هزینه خرید تلویزیون جایگزین مقایسه کنید. اگر این دو کاملاً به هم نزدیک باشند، خرید یک تلویزیون جدید – با ضمانت کامل و تمام جدیدترین ویژگی ها – ممکن است گزینه خوبی باشد.

تعمیر تلویزیون ها

یک سوال واضح برای پرسیدن این است که (آیا می توانم تلویزیون را کنم؟) اگر یک مجموعه ورودی خراب باشد، اما سایر موارد کار کنند، به عنوان مثال، پاسخ آسان این است که دستگاه های خود را به ورودی های دیگر تغییر دهید. شاید لازم باشد آداپتور یا مبدل بخرید، اما این معمولاً ارزان تر از تعمیر تلویزیون است.

عامل دیگر کیفیت نسبی است. اگر چند سال پیش تلویزیون شما پیشرفته بود، احتمالاً امروز می توانید ویژگی های آن را با مدل بسیار ارزان تری تکرار کنید، اما آیا کیفیت آن یکسان است؟ مدل های پیشرفته تمایل به کیفیت ساخت بهتری دارند و شامل قطعات با کیفیت بالاتری هستند و ممکن است ورودی ها یا کنترل های بهتری برای تصویر و صدا شما داشته باشند. شما هنوز هم ممکن است مجموعه جدیدتر را انتخاب کنید، اما همیشه یک اسلم دانک نیست.

حتی ممکن است بخواهید از برخی از ویژگی های جدید خودداری کنید. تلویزیون های هوشمند داده های کاربر را برای تولیدکنندگان و اشخاص ثالث خود ارسال می کنند و حتی برخی نیز در شنود مکالمات گرفتار شده اند. بینندگان دارای حریم خصوصی ترجیح می دهند ویژگی های هوشمند خود را از طریق دستگاه متصل مانند Roku یا Fire Stick بدست آورند، که علاوه بر این ارزان تر و آسان تر است و می توان آن را جایگزین کرد.

این را ببینید  انواع پنل تلویزیون
آیا تلویزیون شکسته ارزش تعمیر دراد؟
آیا تلویزیون شکسته ارزش تعمیر دراد؟

ترک های تارعنکبوتی در صفحه تلویزیون ال سی دی

از دیگر مشکلاتی که برای صفحه‌های ال‌سی‌دی تلویزیون‌ها در اثر ضربه ایجاد می‌شود، ترک‌های تار عنکبوتی است. این ترک‌ها در صورت ضربه در صفحه نمایش دیده می‌شود که مانند تارهای مو هستند و اگر بسیار نازک باشند در گذر زمان از بین می‌روند. قابل ذکر است که این ترک‌های مویی و تار عنکبوتی در بعضی از موارد که بسیار عمیق هستند و می‌توانند به قطعه‌های درونی پنل دستگاه شما آسیب وارد کنند و صفحه ال سی دی در این صورت قابل تعمیر نخواهد بود. در صورت تعمیر هم، قیمت تعمیر ال سی دی شکسته بیشتر خواهد شد و البته تعیین قیمت به وسیله کارشناسان و متخصصان کاردون مشخص می‌شود.

متأسفانه در بیشتر موارد، تعمیر تلویزیون ضربه خورده در انواع LED, LCD, Plasma یا OLED انجام‌شدنی نیست و شما باید صفحه تلویزیون خود را تعویض کنید. این امر به این دلیل است که صفحه نمایش، گران‌ترین قسمت تلویزیون محسوب می‌شود. تعویض آن هم در بسیاری از موارد به صرفه نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =