نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه تشخیص دهیم پنل تلویزیون LED است؟

از LED ها (دیودهای ساطع کننده نور) به طور فزاینده ای برای تهیه نور پس زمینه تلویزیون های LCD استفاده می شود. در حالی که به عنوان نوع جدیدی از صفحه تلویزیون به بازار عرضه می شود، تلویزیون های LED صفحه های LED واقعی نیستند بلکه همان صفحه های LCD با اکثر تلویزیون های مدرن هستند که از نوع دیگری از نور استفاده می کنند. استفاده از LED در پشت صفحه یا لبه ها نسبت به چراغ های فلورسنت از انرژی کمتری استفاده می کند و همچنین رنگ های تیره عمیق تری را ایجاد می کند، زیرا نور از LED ها خارج نمی شود. به عنوان یک نقطه فروش، استفاده از تلویزیون از LED به طور معمول بر روی صفحه نمایش داده می شود.

مرحله 1

سال تولید، یا خرید تلویزیون را بدانید. تلویزیون های LED برای اولین بار از سال 2005 وارد بازار الکترونیک خانگی شدند، بنابراین اگر تلویزیون قبل از آن تولید شده باشد، یک تلویزیون LED نیست.

مرحله 2

جلوی تلویزیون را برای وجود برچسبی بررسی کنید که نشان می دهد صفحه نمایش LED دارد یا نه. نور پس زمینه LED یک نقطه فروش عمده برای بسیاری از تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی است، بنابراین این واقعیت به طور معمول در جلوی تلویزیون جدید نمایش داده می شود.

مرحله 3

شماره مدل را در پشت تلویزیون قرار دهید. به طور معمول، این بر روی برچسب با نام سازنده، مارک و شماره مدل و سایر اطلاعات وجود دارد. از این اطلاعات برای تحقیق در مورد تلویزیون و تعیین اینکه آیا از نور پس زمینه LED استفاده می کند استفاده کنید.

این را ببینید  نکات مهم دوام تلویزیون

نحوه جایگزینی نور پس زمینه در تلویزیون LCD

تلویزیون LCD با ایجاد یک سیستم نور فیلتر شده در پشت نمایشگر برای تولید تصاویر دیده شده روی صفحه کار می کند. با این حال، اگر (نور پس زمینه) آسیب ببیند یا کار خود را متوقف کند، صاحب آن می تواند یک وزن کاغذ بسیار گران قیمت داشته باشد. به جای خرید یک تلویزیون جدید، می توان در چند مرحله نور پس زمینه را جایگزین کرد.

مرحله 1

تمام پیچ های پشت تلویزیون LCD را باز کنید. تعداد پیچها بسته به مدل متفاوت خواهد بود، با این حال، پیچها به طور کلی در اطراف مرزهای پوشش پشتی پیدا می شوند. به آرامی صفحه پشتی را از روی مانیتور بردارید و هرگونه ورق فلزی را که در زیر آن قرار دارد بردارید تا اجزای داخلی تلویزیون نمایان شود.

مرحله 2

نور پس زمینه را از LCD بیابید و آن را حذف کنید. نور پس زمینه لوله نازک بلندی در محفظه پلاستیکی شفاف خواهد بود. در یک منطقه با تهویه مناسب، از یک ابزار dremel برای برش دقیق انتهای پوشش پلاستیکی نزدیک به انتهای محل اتصال دهنده های سرب لوله به داخل پلاستیک استفاده کنید.

مرحله 3

محل ورود سیم های لوله را به داخل پلاستیک با سشوار گرم کنید. هنگامی که چسبی که سیم ها را در محل خود نگه داشته است به اندازه کافی داغ شود، با دقت سیم ها و لوله را آزاد کنید. در هنگام دست زدن به لوله نور پس زمینه بسیار احتیاط کنید زیرا وجود لوله بخار می تواند در صورت خراب شدن لوله خطر سلامتی ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که این مرحله را در محلی با تهویه مناسب انجام می دهید.

این را ببینید  5 مشکل رایج تلویزیون و نحوه رفع آنها

مرحله 4

نوار بازتابنده را باز کنید و نور پس زمینه جدید را دوباره درست کنید همانطور که در مرحله 3 حذف شده بود، نوار بازتابنده را دوباره به مانیتور ببندید و سپس با قرار دادن مجدد در محل، قاب خارجی تلویزیون LCD را دوباره جمع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 9 =