نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون آبخورده. وقتی تلویزیون آسیب آب می‌بیند، متأسفانه کار زیادی وجود ندارد که خودتان بتوانید انجام دهید. ممکن است متوجه شوید که چند ترفند مختلف جواب می دهد و تلویزیون شما را دوباره کار می کند، اما در نهایت مجبور شوید آن را نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببرید. از آنجایی که تعمیرکاران اغلب هزینه زیادی دارند، همیشه ایده خوبی است که ابتدا خودتان سعی کنید مشکل را برطرف کنید. اگر این مراحل کار نکنند، احتمالاً آسیب شدت بیشتری دارد و نیاز به بردن تلویزیون به تعمیرکار دارید.

تلویزیون آبخورده

از برق کشیدن  و تعمیر تلویزیون آبخورده

ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما به محض اینکه متوجه شدید که تلویزیون دچار آسیب آب شده است، باید بلافاصله دستگاه تلویزیون را از برق بکشید. اگر به راحتی انجام شود، ممکن است بخواهید آن را از جایی که در ابتدا تنظیم شده است منتقل کنید. البته این بستگی به میزان آسیب آب دارد. اگر به اندازه کافی برای نشت آن وجود داشته باشد، قطعاً تلویزیون باید از محل فعلی خود منتقل شود.

خشک کردن ناحیه آسیب دیده با سشوار

گاهی اوقات ممکن است بتوانید به سادگی از خشک کردن نقطه ای که تلویزیون آسیب آب را دریافت کرده است، بهره مند شوید. همیشه ایده خوبی است که هوای کاملاً گرم را در نواحی دمیدن نکنید. اگر دکمه «خنک» وجود دارد، توصیه می شود آن را در حین استفاده فشار دهید یا از سشوار در حالت پایین تر استفاده کنید. اگر کمپرسور دارید، به دمیدن هوا با فشار تا حدودی کاهش‌یافته در ناحیه آسیب‌دیده کمک می‌کند تا رطوبت اتصالات الکتریکی را حذف کند تا خطر خوردگی و تخریب نهایی و خرابی‌های بیشتر در جاده کاهش یابد.

این را ببینید  بررسی خرابی تلویزیون شما در چند دقیقه

در بسیاری از مواقع، شما می خواهید فقط منتظر بمانید تا آب خود به خود خشک شود. تلویزیون را در محلی قرار دهید که بتواند تهویه کافی داشته باشد و اجازه دهید یک یا دو روز بماند و خشک شود. گاهی اوقات این تنها کاری است که شما قادر به انجام آن خواهید بود. بسته به جایی که تلویزیون آسیب دیده است، ممکن است بخواهید پشت آن را بردارید و اجازه دهید به این ترتیب در هوا خشک شود. پس از چند روز خشک شدن تلویزیون، آن را دوباره کنار هم قرار دهید و به برق بزنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

دریافت کمک از تعمیرکار

اگر همه این روش ها برای شما ناکام مانده است، ممکن است مجبور شوید تلویزیون خود را به تعمیرگاه ببرید. شما باید با آنها تماس بگیرید و به آنها بگویید تلویزیون چقدر آسیب آب دیده است و دقیقاً کجا آسیب دیده است. آنها ممکن است بتوانند تخمینی را از طریق تلفن به شما ارائه دهند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا تلویزیون آسیب دیده از آب ارزش تعمیر دارد یا خیر.

اگر بدتر شد، ممکن است نیاز به خرید یک تلویزیون جدید داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که یک مورد استفاده شده گاهی اوقات گزینه خوبی است. به وب سایت های مختلفی که لوازم دست دوم می فروشند به صورت آنلاین نگاه کنید. مطمئن شوید که سوالات زیادی می‌پرسید و قبل از خرید تلویزیون به طور کامل به آن نگاه کنید. این می تواند شما را تا زمانی که بتوانید یک مورد جدید تهیه کنید، نگه دارد.

این را ببینید  علائم پیکسل های مرده در تلویزیون شما

مطلب پیشنهادی: اقداماتی فوری برای رفع آبخوردگی تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =