نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی و شکستگی ریموت را چگونه برطرف نمایید

تهیه یک ریموت قابل برنامه ریزی یکی از راه های حل مشکل است اما ممکن است عملکرد و مکان کلیدها راضی کننده نباشد.

تعمیر ریموت باید با حفظ ریموت عادت خود رضایت بیشتری به شما بدهد. خطاهای رایج عبارتند از: برخی از دکمه ها کار نمی کنند، به هیچ وجه کار نمی کنند، پایانه های باتری خورده است. اغلب دکمه ها به دلیل آلودگی جمع شده در طی سالها از دستان کوچک چسبناک بچه های شما چسبنده هستند؟

سخت ترین قسمت تعمیر اغلب باز کردن درب ها است. برای تعمیر ریموت نیازی به تجربه زیادی در زمینه تعمیر الکترونیک ندارید. همچنین کاملا ایمن است زیرا در هنگام کار با باتری هیچ راهی برای شوک الکتریکی وجود ندارد.

مرحله 1: ریموت خود را با دوربین دیجیتال تست کنید

ابتدا باتری های خود را بررسی کنید یا باتری های جدید خریداری کنید. هنگامی که باتری خوبی دارید، می توانید با فشار دادن دکمه ها و روشن بودن دوربین و اشاره به لامپ مادون قرمز، با دوربین دیجیتال تست کنید. اگر ریموت کار می کند باید چراغ قرمز را ببینید. اگر هیچ چراغی روشن نشود، مطمئناً یک ریموت مرده دارید اما برای مرحله بعدی ناامید نشوید. در این مقاله در ارتباط با ریموت شکسته و تعمیرات آن به همراه خرابی‌ها به صورت کامل صحبت می‌شود اما موضوعی که در این قسمت قرار هست به آن اشاره کنیم تعمیرات تلویزیون شکسته می‌باشد. پس بعد از مطالعه این محتوا حتما به محتوای اشاره شده نیز سر بزنید تا اطلاعات تکمیلی را کسب نمایید.

مرحله 2: کنترل از راه دور را باز کنید اما یک گیر یا چند گیر وجود دارد

در صورت وجود پیچ ​​ها را بردارید. بعضی اوقات ممکن است پیچ ها زیر یک برچسب یا پایه های لاستیکی پنهان شوند. غالباً هیچ پیچ خاصی وجود ندارد بلکه فقط پلاستیک گیر وجود دارد که پنهان شده است، بنابراین باید هوشمندانه باشید تا بدون شکسته شدن قاب، آن را باز کنید. با استفاده از چیزی صاف و مسطح، روی جلد را کلیک کنید. این اغلب یک چالش است اما نباید خیلی دشوار باشد.

این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

مرحله 3: از هر مرحله عکس بگیرید تا به یاد بیاورید که چگونه دوباره مونتاژ کنید

از آنجا که شما از یک دوربین دیجیتال استفاده می کنید، ممکن است از جداسازی قطعات نیز عکس بگیرید، بنابراین دوباره نصب آسان تر خواهد بود.

مرحله 4: همه چیز را از هم جدا کنید

آیا شما از طرح صفحه کلید عکس گرفته اید؟ بعضی اوقات صفحه کلید فقط یک غشای لاستیکی است اما بعضی اوقات کلیدها مانند تکه های یک پازل لگو دور می شوند. و اگر دکمه ها با اعداد و توابع علامت گذاری شده باشند، ممکن است تلاش کنید تا آنها را به ترتیب صحیح دوباره مونتاژ کنید؟

برای ذخیره بیت ها از یک جعبه کوچک پلاستیکی مخصوص تهیه غذا یا موارد مشابه استفاده کنید تا قطعات خود را از دست ندهید.

مرحله 5: صفحه مدار را بازرسی کرده و اتصالات خشک را ترمیم کنید

ریموت ها اغلب روی زمین ریخته می شوند و ممکن است اتصالات خشک را روی تماس باتری یا صفحه مدار گسترش دهند. با یک ذره بین، تماس ها و صفحه مدار را در زیر نور خوب بازرسی کنید یا اگر خوش شانس هستید میکروسکوپ یا فقط بینایی بسیار خوبی دارید؟ تمام مفاصل مشکوک را لحیم کنید. اگر نشانه ای از آسیب به آب است می توانید از ارواح متیله شده و مسواک برای تمیز کردن صفحه مدار استفاده کنید.

گاهی اوقات من مدار را با آب گرم و صابون شستشو داده ام، پس از آن خوب شستشو داده و با سشوار خشک می کنم. من درمان مشابهی را برای تلفن همراه شما توصیه نمی کنم زیرا برخی از اجزای سازنده آب را دوست ندارند.

این را ببینید  علت های اولیه آسیب دیدن تلویزیون

مرحله ششم: روکش ها و دکمه ها را بشویید

برای شستشو از یک کاسه کوچک یا مشابه آن استفاده کنید و شامل تمام قسمت ها باشد تا ذرات تخلیه را از دست ندهید. برای تمیز کردن تمام سوراخ ها و دکمه های دکمه ها از مسواک قدیمی استفاده کنید. آب گرم با مایع ظرفشویی کار را انجام می دهد. از آن دکمه های کوچک مراقبت ویژه کرده و آنها را به درستی تمیز کنید. اگر می توانید بیت ها را یک شب خیس کنید، به راحتی تمیز می شوند. تمیز کننده اولتراسونیک برای این کار خوب است اما اکثر مردم یکی از آنها را در کمد خود ندارند.

مرحله 7: قطعات را بشویید، تخلیه کرده و خشک کنید

با آب گرم بشویید. بدون از دست دادن بیت های کوچک در تخلیه، از یک آبچکان استفاده کنید تا تمام قسمت ها را در خود داشته باشد. به عنوان امنیت اضافی از پلاگین سینک استفاده کنید. با دستمال کاغذی خشک کنید. دکمه ها را به صورت جداگانه خشک کنید زیرا ممکن است هنوز مقداری کثیفی داشته باشد که باعث چسبندگی آنها هنگام استفاده می شود.

مرحله 8: تعمیر کیف و جمع آوری مجدد آن

در صورت آسیب دیدن کیس یا دکمه ها، باید تعمیرات لازم را انجام دهید. بسته به عیب از چسب حرارتی یا چسب فوق العاده استفاده کنید. اگر مجبور شدید چیزی را بچسبانید بگذارید یک شب خشک شود.

بیت ها را به ترتیب معکوس دوباره مونتاژ کنید و مطمئن شوید که دکمه ها را در جای مناسب و روش درست قرار داده اید. دندان ها و فرورفتگی های کوچک روی پوشش پلاستیکی را می توان با گرم کردن دقیق با سشوار اصلاح کرد. از فندک شعله ای استفاده نکنید زیرا سوزاندن پلاستیک بسیار آسان است. اگر خیلی عمیق نباشد می توانید از شر برخی از علائم گزش سگ در ریموت خلاص شوید؟

این را ببینید  نشانه خرابی پنل تلویزیون

در صورت از دست رفتن IR LED شما می توانید از LED دست دوم از راه دور دیگری که دیگر استفاده نمی کنید استفاده کنید یا آن را از تامین کننده علاقه مندان به Electronics خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که قطبیت را درست انجام داده اید یا باید قطب دیگری را بدست آورید.

مرحله 9: تست با دوربین دیجیتال

مثل قبل هر دکمه را تست کنید. بعضی اوقات باید همزمان با فشار دادن دکمه های ضبط روی دستگاه ضبط صدا Panasonic دو دکمه از راه دور را فشار دهید.

پس از اتمام تست با دوربین، می توانید از ریموت استفاده کنید. این تمام است، امیدوارم دوباره آن را ادامه دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =