نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه حذف یک نقطه بزرگ سیاه روی صفحه تلویزیون

هنگام خرید تلویزیون HD جدید، ضروری است که به دنبال هر نمونه پیکسل مرده باشید. پیکسل های مرده معمولاً به صورت لکه های خاکستری یا سیاه ساکن در صفحه تلویزیون شما دیده می شوند. در ابتدا ممکن است این لکه ها ریز باشند، اما با گذشت زمان از کار افتادن پیکسل های بیشتر، با گذشت زمان رشد می کنند. اگرچه هیچ مشکلی برای انجام این کار در خانه وجود ندارد، اما چند روش عیب یابی وجود دارد که ممکن است قبل از ارسال تلویزیون HDTV یا تلویزیون پلاسما برای تعمیر، امتحان کنید.

مرحله 1

تلویزیون خود را خاموش کنید. سیم برق را برای چند ساعت از تلویزیون جدا کنید. خاموش کردن تلویزیون ممکن است یک پیکسل را مجبور کند با اتصال دوباره تلویزیون به حالت (گیر) در بیاید و آن را به وضعیت کار خود بازگرداند.

مرحله 2

بررسی کنید که مشکل از هیچ یک از اجزای سازنده تلویزیون شما نیست، مانند جعبه کابل. تمام کابلهای ورودی به تلویزیون و جز. خود را از برق جدا کنید. برای اطمینان از اتصال ایمن، آنها را دوباره وصل کنید. یک اتصال شل ممکن است تصاویر تحریف شده در تلویزیون شما را شبیه پیکسل مرده کند.

مرحله 3

برای تعیین وقت تعمیر با سازنده تلویزیون یا تعمیرگاه خود تماس بگیرید. برای تعمیر یک پیکسل مرده باید کل صفحه نمایش در تلویزیون شما جایگزین شود.

نحوه تعمیر چراغ قوه در تلویزیون LCD

یک صفحه LCD می تواند یک مزیت واقعی برای تماشای تلویزیون و دی وی دی شما باشد، با ایجاد یک تصویر واضح و رنگ های عالی. اما LCD ها می توانند از مشکلی معروف به چراغ قوه رنج ببرند، که می تواند لکه های “ابری” باشد که می تواند در گوشه صفحه یا در موارد نادرتر در سراسر آن ظاهر شود. این می تواند در صحنه های تاریک بسیار قابل توجه باشد و باعث حواس پرتی شود.

این را ببینید  علت تار شدن صفحه نمایش تلویزیون

مرحله 1

بررسی کنید که آیا تلویزیون LCD هنوز تحت ضمانت است. اگر اینگونه است، از فروشگاه یا سازنده ای که خریداری کرده اید با تلفن یا ایمیل تماس بگیرید و بخواهید یک مهندس برای بررسی مشکل چراغ قوه ارسال شود. اگر تشخیص داده شود که به اندازه کافی بد است که شما را از لذت تماشا منحرف می کند، باید جایگزین یا تعمیر شود. بدیهی است که این یک مسئله دشوار است زیرا ذهنی است. اگر احساس نشود که مسئله چراغ قوه شما به اندازه کافی باعث حواس پرتی شده است، برطرف نخواهد شد و ممکن است برای بازدید مهندس هزینه دریافت کنید.

مرحله 2

اگر ضمانت شما منقضی شده است، روی صفحه ای که تحت تأثیر چراغ قوه تحت تأثیر قرار گرفته است ضربه بزنید یا آن را ماساژ دهید. فراموش نکنید که با اطمینان از اینکه انگشتانتان با پارچه پوشانده می شود تا جایی که ممکن است انگشتانتان را با پارچه بپوشانید، از صفحه محافظت کنید تا از باقی ماندن اثر انگشت های چرب روی صفحه جلوگیری کنید.

مرحله 3

اگر ضربه زدن یا ماساژ دادن جواب نداد، کف و انگشتان دست خود را با پارچه بپوشانید و سپس ناحیه آسیب دیده صفحه را به آرامی اما محکم فشار دهید. بسیار احتیاط کنید زیرا فشار زیاد می تواند به تلویزیون آسیب برساند یا از آن خارج شود.

مرحله 4

پیچ های صفحه بالایی تلویزیون LCD خود را بیابید و با استفاده از یک پیچ گوشتی بررسی کنید که آنها از نظر ایمنی چگونه محکم شده اند. ممکن است دریابید که برخی پیچ ها نسبت به بقیه پیچ های محکم تری در قاب تلویزیون دارند. از پیچ گوشتی استفاده کنید تا کمی شل شوند. این می تواند فشار را روی صفحه LCD کم کند و مشکل چراغ قوه را برطرف کند.

این را ببینید  آبخوردگی دستگاه الکترونیک

و اما شمایی که تا این بخش از مقاله همراه repairing-panel.ir بودید. برای شما همراهان گرامی یک سورپرایز ویژه داریم. اگر تلویزیون شما هم مانند خیلی از افراد و کاربران دیگر دچار شکستگی شده و نیاز به تعمیر تلویزیون شکسته پیدا کرده‌اید، repairing-panel.ir اینجسات تا با قیمت بسیار مناسب و همچنین در کمترین زمان این اقدام را برای شما انجام دهد. حال سوال پیش آمده این است که ارسال تلویزیون توسط چه کسی باید انجام شود؟ در پاسخ باید گفت که نگران سرویس ایاب و ذهاب نباشی چون که ما فکر همه چیز را کرده ایم. با خیال آسوده تلویزیون آسیب دیده خود را به ما بسپارید.

 

نقطه ریز روی ال ای دی
نقطه ریز روی ال ای دی

 

دلایل ظاهر شدن نقاط سفید روی تصویر تلویزیون

اصلی ترین علت ظاهر شدن نقاط نورانی در تصویر تلویزیون، ایجاد مشکل در نور پس زمینه تلویزیون است. در تمام نمایشگرهای LCD و LED مانند انواع تلویزیون ها و صفحه نمایش های موبایل، تصویر سازی به کمک نوری که از پس زمینه تلویزیون به صفحه تابیده می شود انجام می شود. به این نور Backlight یا نور پس زمینه گفته می شود. این نور باید در تمام سطح صفحه نمایش، به طور یکنواخت پخش شود، تا نوری یک دست ملایم ایجاد کند. در این میان، افتادن منشور روی لامپ ها، به هم خوردن فاصله بین لامپ ها با صفحات پلاریزه و خرابی پیکسل ها، باعث اشکال در این فرایند و ظاهر شدن ظاهر شدن نقاط سفید روی تصویر تلویزیون است که در ادامه درباره آنها و نحوه تعمیر این ایراد می خوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 14 =