نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم اتصال وای فای . آیا تلویزیون هوشمند شما ارتباط خود را با Wi-Fi قطع می کند؟ خوب، شما تنها نیستید، زیرا صاحبان تلویزیون های هوشمند زیادی وجود دارند که قبلاً وضعیت مشابه شما را تجربه کرده اند. در واقع، دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. آیا برایتان جالب است که بدانید چرا تلویزیون‌های هوشمند دائماً اتصال خود به WiFi را قطع می‌کنند؟ اگر بله، پس به خواندن ادامه دهید. در این پست، برخی از مشکلات رایج که چرا اتفاق می‌افتد و راه‌هایی برای رفع آن‌ها گردآوری کرده‌ایم.

عدم اتصال وای فای

مکان روتر وای فای شما

اگر در خانه ای با شکل ناآرام یا بزرگ زندگی می کنید، تنظیمات روتر شما واقعا مهم است. اگر دفتر شما در خانه در یک گوشه گیر افتاده یا در زیرزمین است، به این معنی نیست که باید روتر خود را نیز در آنجا داک کنید.

دلیل اصلی اینکه دلیل شما دائماً اتصال خود به WiFi را از دست می دهد این است که سیگنال توسط مکان آن گرفته می شود. از جایی که اتصال به هر دستگاهی که به آن نیاز دارد می رسد، درگیری یا مداخله زیادی وجود دارد.

برای رفع این مشکل، سعی کنید روتر خود را به مکان دیگری منتقل کنید، بهتر است در قسمت متمرکزتری از خانه خود. اما اگر این روش کار نمی کند، ممکن است بخواهید از یک توسعه دهنده محدوده استفاده کنید. این به شما در تعیین ضعیف ترین مکان های خانه کمک می کند.

تداخل سیگنال

یکی دیگر از دلایلی که تلویزیون شما اتصال خود را قطع می کند، تداخل سیگنال است. دستگاه‌های زیادی وجود دارند که سیگنال‌های خود را پخش می‌کنند و ممکن است به سمتی بروند که تلویزیون هوشمند شما نیاز دارد. این ممکن است یک کنترلر بازی ویدیویی (بی سیم)، تلفن های خانگی، مانیتور کودک و حتی مایکروویو باشد. چنین چیزهایی ممکن است مانع از توانایی تلویزیون هوشمند شما برای حفظ اتصال شود.

این را ببینید  چشمک چراغ استندبای بعد از شکستگی

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که روتر خود را در نزدیکی تلویزیون هوشمند خود قرار دهید، پس از اینکه سیگنال قوی هرگز صدمه نمی‌زند.

علاوه بر این، اگر مسیرهای فلزی زیادی بین تلویزیون و اتصال بی سیم شما وجود دارد، مطمئن شوید که آنها را حذف کنید زیرا تداخل سیگنال ارتجاعی ایجاد می کنند.

استفاده از حالت مهمان

یکی از مشکلات رایج که چرا تلویزیون های هوشمند همچنان اتصال خود را از دست می دهند این است که برخی از کاربران از “حالت مهمان” استفاده می کنند.

این روزها، برخی از مسیرها دارای “حالت مهمان” هستند. در واقع، این به دستگاه ها اجازه می دهد به سیستم شما دسترسی داشته باشند. اما این حالت با حالت تنظیم خودکار اتصال اینترنت تلویزیون هوشمند شما تداخل خواهد داشت.

برای بررسی اینکه آیا روتر شما حالت مهمان دارد یا خیر، باید از SSID دوگانه پشتیبانی کند: نام مسیریاب متمایز و سرویس Set Identified. همچنین این امکان وجود دارد که شما یک راه اندازی حالت مهمان استادانه از طریق یک WAP یا نقطه دسترسی بی سیم داشته باشید. اگر دارد، حتما آن را خاموش کنید.

استفاده از اتصال بی سیم

اکثر تلویزیون های هوشمند، به ویژه در ایالات متحده، از اتصالات بی سیم استفاده می کنند، با این حال، برخی از آنها دارای پورت هایی هستند که اتصال سیمی را می پذیرند.

از طرف دیگر، برخی از روترهای خانگی دارای 2 تا 8 پورت دسترسی سیمی هستند، بنابراین اگر روتر شما نزدیک تلویزیون شما قرار گیرد، ممکن است با استفاده از یک کابل اترنت مقرون به صرفه، مشکل اتصال را دور بزنید تا بتوانید روتر خود را متصل کنید.  با این وجود، با اتصال سیمی، هنگام استفاده از تلویزیون هوشمند خود هرگز با مشکل سیگنال مواجه نخواهید شد.

این را ببینید  عوامل آسیب به پنل تلویزیون صفحه تخت

دستگاه ها یا کاربران غیرمجاز در وای فای

وقتی دستگاه‌ها یا کاربران غیرمجاز در وای‌فای شما سرگردان باشند، شبکه شما کند می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق زیرا تلویزیون هوشمند شما اتصال اینترنت خود را از دست نمی دهد، باید هر چه سریعتر تنظیمات امنیتی را تغییر دهید، به خصوص اگر شبکه از WEP استفاده می کند یا باز است. ظاهراً اتصال باز دسترسی افراد به وای فای شما را بدون اجازه شما آسان تر می کند.

تعمیرات پیشرفته تلویزیون های هوشمند آبخورده

بافر اتصال

اگر چندین دستگاه به طور همزمان از روتر یا شبکه شما استفاده می کنند، ممکن است پهنای باند شما را شلوغ کند و همچنین منجر به مشکلات بافر شود.

از سوی دیگر، بسته به نوع اتصال اینترنت و حتی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما، ممکن است در دوره‌های اوج استفاده در محل خود با سرعت پایین اینترنت مواجه شوید. در واقع، این ممکن است منجر به مشکلات بافر شود، به همین دلیل است که تلویزیون هوشمند شما همچنان اتصال خود را از دست می دهد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و داشتن تجربه تماشای بدون تاخیر، برنامه خود را به پهنای باند بزرگتر ارتقا دهید. با این کار مشکلاتی که با ازدحام شبکه مرتبط هستند حل می شود.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل جامع کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =