نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمایی خرید تلویزیون با کیفیت

تلویزیون ها به طور فزاینده ای در حال پیشرفت هستند. بنابراین، انتخاب مارک تلویزیونی مناسب برای خانه یکی از دشوارترین کارها در دنیای امروز است، زیرا انواع مختلف تلویزیون وجود دارد. برای کمک به شما در انتخاب بهتر، ما این راهنمای ساده را برای انتخاب یک تلویزیون مناسب جمع آوری کرده ایم.

1) محدوده قیمت خود را انتخاب کنید

در 3-5 سال گذشته، قیمت های تلویزیون به شدت سقوط کرده است و شما اکنون می توانید با هزینه کمتر از یک تلویزیون بزرگ، یک تلویزیون هوشمند 50 اینچ و 4K را تهیه کنید. بنابراین، تعیین بودجه شما اولین و حیاتی ترین حرکت است.

پول بیشتر می تواند ویژگی های بیشتری مانند کنتراست بهتر و طیف رنگی گسترده تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

2) اندازه تلویزیون خود را انتخاب کنید

هرگونه تجزیه و تحلیل دقیق از تلویزیون های 4K موجود نتیجه می گیرد که “بزرگتر بهتر است.” اگر سایز خیلی کوچکی را انتخاب کنید ناامید خواهید شد. به همین ترتیب تلویزیون های خوب در سال های اخیر چه از نظر کیفیت تصویر و چه از نظر طراحی خوب شده اند.

55 اینچ متداول ترین اندازه تلویزیون امروزه است. تلویزیون های 65 اینچی نیز متداول هستند، چند عدد در اندازه های 75 اینچ و بزرگتر در دسترس هستند، اما به فضای زیادی نیاز دارند.

با این حال، اندازه های کوچکتر، مانند 32 اینچ و 40 اینچ، در فضاهای تنگتر راحت تر می شوند و بر خانه شما چیره نمی شوند.

3) OLED یا LED را انتخاب کنید

علیرغم گران بودن، OLED به طور قابل توجهی بهترین فناوری تصویر است. اگرچه تلویزیون های OLED از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار هستند، اما یک تلویزیون LED 4K خوب هنوز هم می تواند یک تجربه تماشای عالی را ارائه دهد.

این را ببینید  عدم یافتن کانال ها تلویزیون

بهترین LED 4K همان ویژگی های تلویزیون هوشمند را همان تلویزیون های OLED ارائه می دهد.

علاوه بر این، تلویزیون های LED 4K نسبت به تلویزیون های OLED قیمت کمتری دارند و به شما امکان می دهد برای این سیستم صوتی شگفت انگیز صرفه جویی کنید.

4) وضوح تلویزیون خود را انتخاب کنید

می توانید از بین دو رزولوشن HD و 4K UHD انتخاب کنید. وضوح تلویزیون های HD 1920 x 1080 پیکسل است، در حالی که وضوح تلویزیون های Ultra HD 3840 x 2160 پیکسل است.

بنابراین، تلویزیون های Ultra HD چهار برابر پیکسل های HD هستند که به آنها امکان می دهد تصاویر با وضوح قابل توجهی بالاتر تولید کنند.

5) سازگاری HDR را بررسی کنید

تلویزیون های با دامنه دینامیکی بالا (HDR) می توانند تصاویری با روشنایی و کنتراست بسیار بیشتر از تلویزیون های معمولی تولید کنند، به شرطی که محتوای HDR با این داده های درخشندگی اضافی برای آنها ارائه شود.

علاوه بر این، طیف های رنگی گسترده تر (همچنین به عنوان طیف رنگی گسترده ای شناخته می شود) توسط تمام تلویزیون های HDR فعلی از اکثر تلویزیون های غیر HDR پشتیبانی می شود.

6) اتصالات و پورت ها

HDMI ها، پورت های USB و پشتیبانی از چندرسانه ای اتصالات اساسی برای جستجوی در تلویزیون هستند. هنگام خرید تلویزیون 4K، به دنبال تلویزیون با v2.0 HDMI به جای v1.4 HDMI باشید تا از گسترده ترین سازگاری اطمینان حاصل کنید.

همچنین برای انجام بازی های 4K با نرخ فریم بالا (120 هرتز) حداقل به یک درگاه HDMI 2.1 نیاز خواهید داشت.

این را ببینید  علت واضح نبودن رنگ های تلویزیون

7) پلت فرم تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار هستند که معمولاً از طریق درگاه اترنت و دسترسی Wi-Fi ارائه می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =