نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل های LCD را بیشتر بشناسیم

امروزه صفحه نمایش متنوعی در جهان وجود دارد. اما نگاه کردن به انواع مختلف پنل می تواند در هنگام خرید نگران کننده باشد. در دنیا پنل های مختلفی به وجود آمده است که ممکن است نام آن ها برای شما کمی مبهم باشد. LCD ، LED و OLED چگونه مقایسه می شوند؟ در مورد انواع مختلف پنل های LCD چه می توان گفت؟ و چگونه این فناوری های مختلف بر تجربه مشاهده شما برای مواردی مانند بازی و فیلم های تلویزیونی تأثیر می گذارد؟ برای کمک به شما ، ما این مقاله را ایجاد کرده ایم تا بتوانید درک کاملی از فناوری صفحه نمایش را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع پنل LCD

اولین نوع پانل هایی که ما آنها را پوشش خواهیم داد پانل های LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) هستند. نکته اصلی برای فهمیدن پنل های LCD این است که همه آنها از نور پس زمینه سفید (یا چراغ های جلو و غیره) استفاده می کنند. آنها با درخشش یک نور سفید روشن در چشمان شما کار می کنند ، در حالی که بقیه پنل برای تغییر این نور پس زمینه به پیکسل های جداگانه است.

قطبش

LED مخفف دیود تابش نور است. شما اغلب پانل های LCD را می بینید که LED هستند ، اما لزوماً به معنای انتخاب LCD نیست. چراغ روشنایی فقط نوع متفاوت نور پس زمینه در مقایسه با چراغهای قدیمی کاتد سرد است. در حالی که در این مرحله همه LCD ها برای روشنایی از چراغ های LED استفاده می کنند.

این را ببینید  پنل های Super AMOLED

نحوه ی قطبش

نکته دوم این است که LCD ها از پدیده ای بنام polarization استفاده می کنند. قطبش جهتی است که در آن موج نور در حال نوسان است یا با همان سرعت در حال چرخش به عقب و جلو است. نور از نور پس زمینه غیر قطبی بیرون می آید. سپس از طریق یک قطبنده عبور می کند ، که باعث می شود تمام نور به همان روش نوسان کند.

سپس قسمت “کریستال مایع” وجود دارد. یک کریستال مایع در این حالت یک ساختار کریستالی است که می تواند قطبش نوری که از آن عبور می کند ، تغییر دهد. یک کریستال مایع در حالت استراحت یا خاموش حالت چیده شده است تا قطبش نور را تغییر ندهد.

پنل های HD و FULL HD در تلفن

این بدان معناست که وقتی نور به قطبشگر دوم می رسد ، که از قطب ساز اول متضاد متمرکز می شود ، تمام نور مسدود می شود. اما هنگامی که شما یک ولتاژ را اعمال می کنید ، کریستال مایع را در حالت “روشن” تبدیل می کنید.

سپس این درصد از قطبش نور عبور داده شده را تغییر می دهد تا جهت یابی قطبش دهنده دوم را تأمین کند ، اجازه می دهد از آن عبور کرده و برای چشم شما نمایان شود.

اکنون سوئیچ روشن و خاموش (و بین) را برای نور دارید. برای تولید رنگ تمام آنچه مورد نیاز است ، سه فیلتر رنگی ، قرمز ، سبز و آبی است که می تواند تمام نور را به غیر از آن رنگ از بین ببرد. تفاوت بین انواع مختلف پانل های LCD بیشتر در نحوه کار این قسمت بین کریستال مایع است.

این را ببینید  پانل های صفحه نمایشگر VA

انواع LCD ها

انواع LCD ها عبارتند از:

Twisted Nematic (TN) – که در عین داشتن زمان پاسخ زیاد ، ارزان است. با این حال ، نمایشگرهای TN دارای نسبت کنتراست کم ، زاویه دید و تضاد رنگ هستند.

در نمایشگرهای سوئیچینگ پنل (IPS Panels) – که نسبت کنتراست بسیار بهتری دارند ، زاویه دید و کنتراست رنگ را در مقایسه با LCD های TN نشان می دهند.

پانل های تراز عمودی (پانل های VA) – که به عنوان یک کیفیت متوسط ​​بین نمایشگرهای TN و IPS دیده می شوند.

Advanced Fringe Field Switch (AFFS) – که در مقایسه با نمایشگرهای IPS در دامنه تولید مثل رنگ ، عملکرد برتر را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هشت =