نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاهی ناگهانی صفحه نمایشگر تلویزیون. شما در حال تماشای برنامه یا فیلم مورد علاقه خود در تلویزیون هستید که ناگهان صفحه نمایش آن خالی یا سیاه می شود. یک صفحه خالی یا سیاه می تواند نشانه خاموش بودن تلویزیون شما باشد. اما اگر صدا تولید می کند، واضح است که می دانید که اینطور نیست. وقتی صفحه تلویزیون خالی ظاهر می شود، ممکن است به معنای چند مشکل مختلف باشد. خوشبختانه، برخی از این مشکلات را می توان با حداقل تلاش برطرف کرد، اما برخی دیگر ممکن است نیاز به خدمات حرفه ای داشته باشند.

دلایل سیاهی صفحه نمایشگر

در ادامه این دلایل را به طور کلی بررسی خواهیم کرد و امیدواریم به راحتی توانسته باشید این مشکل را برطرف سازید.

خرابی در برد منبع تغذیه

دلایل اصلی زیادی برای خاموش شدن ناگهانی صفحه تلویزیون وجود دارد، اما رایج ترین علت آن خرابی در برد منبع تغذیه است. معمولاً یک تلویزیون ممکن است بیش از یک برد منبع تغذیه همراه با برد T-con و همچنین سایر قطعات داخلی داشته باشد. در حالی که چنین اجزایی ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند، در واقع، تعمیر آنها بسیار آسان و ساده است.

سیاهی ناگهانی صفحه نمایشگر تلویزیون

مسائل نور پس زمینه

اگر از تلویزیون ال سی دی استفاده می کنید، شاید این دلیلی باشد که صفحه تلویزیون سیاه دارید. تلویزیون های LCD از نور پس زمینه برای روشن کردن تصاویر روی صفحه استفاده می کنند. با این حال، اگر نور پس‌زمینه با مشکلاتی مواجه شود، نمی‌توانید چیزی را روی صفحه‌نمایش ببینید.

اگر می خواهید این مشکل را تعمیر کنید، باید نور پس زمینه تلویزیون خود را تغییر دهید. اما متاسفانه همه مردم با این نگرانی آشنا نیستند. بنابراین کمک گرفتن از یک متخصص بسیار توصیه می شود. با این حال، اگر به تازگی تلویزیون خود را خریداری کرده اید، ممکن است بتوانید آن را تحت ضمانت سازنده تغییر دهید.

این را ببینید  6 علامت خرابی تلویزیون

مشکل پنل تلویزیون

اگر صفحه تلویزیون شما سیاه یا خالی شود، احتمال آسیب دیدن پنل تلویزیون وجود دارد. بنابراین، اگر این مورد است، باید به طور کامل بررسی کنید که آیا تهیه یک تلویزیون جدید بسیار بهتر از سرمایه گذاری در یک صفحه نمایش جدید است یا خیر.

اتصالات سست

وقتی صفحه نمایش تلویزیون شما پاسخگو نیست و همچنین خالی است، باید اتصال بین منبع تغذیه و خود تلویزیون، پخش کننده DVD، جعبه کابل و دستگاه های کمکی باقی مانده را بررسی کنید. اغلب اوقات، منابع برق غیرفعال و اتصالات شل مقصر واقعی پشت تلویزیون خالی و بی پاسخ شما هستند.

فعال شدن تایمر خواب

در مواردی، تایمر خواب تلویزیون شما فعال می شود و باعث می شود که به طور تصادفی خاموش شود. این مشکل به راحتی قابل رفع است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات تایمر خواب را در منوی تنظیمات تلویزیون خود بررسی کنید.

سایر دلایل سیاه یا خالی بودن صفحه تلویزیون

هنگامی که صفحه نمایش سیاه یا خالی را تجربه می کنید ممکن است مشکلی در خود تلویزیون شما وجود داشته باشد و یک متخصص آموزش دیده تنها کسی است که می تواند آن را تشخیص داده و تعمیر کند.

در واقع، طبق گفته CNET، یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون ها، به ویژه تلویزیون های سامسونگ، خازن موجود در داخل تلویزیون است. تلویزیونی که مشکل خاص خود را دارد روشن نمی شود و تصویری را نمایش نمی دهد.

امتحان کردن نکاتی برای رفع سیاهی یا خالی بودن صفحه تلویزیون

 در ادامه برای رفع این مشکل نکات زیر را دنبال کنید.

این را ببینید  رفع آبخوردگی تلویزیون LCD در یک دقیقه

بررسی برق و اتصالات

اغلب اوقات بهترین پاسخ ساده ترین پاسخ است. بنابراین قبل از وحشت، بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی کار می کند یا اتصالات شل نشده است. و پس از آن موارد زیر را انجام دهید.

  • تلویزیون خود را خاموش کنید و سپس آن را از برق بکشید.
  • بعد از 15 تا 30 دقیقه، تلویزیون را دوباره وصل کنید، سپس دکمه پاور را چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • سپس دکمه را رها کرده و دوباره تلویزیون را روشن کنید
  • اگر می‌خواهید تصویر را از جعبه کابل یا دستگاه‌های دیگر بررسی کنید، آن را با دستگاه دیگری تعویض کنید. با این حال، اگر کار نکرد، به منوی تنظیمات تلویزیون خود دسترسی داشته باشید.

تعویض کابل HDMI

کابل HDMI خود را با یک کابل جدید جایگزین کنید زیرا ممکن است نقص کوتاه یا نقص دیگری داشته باشد که باعث مشکل صفحه نمایش خالی یا سیاه شود.

بررسی حالت ذخیره انرژی

برخی از تلویزیون ها به طور خودکار صفحه نمایش را خاموش می کنند، اما اگر حرکتی را تشخیص ندهد همچنان صدا تولید می کند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید تلویزیون شما این ویژگی را دارد، مطمئن شوید که حالت صرفه‌جویی انرژی یا حالت صرفه‌جویی انرژی را خاموش کرده‌اید.

اقدامات کامل برای روشن نشدن تلویزیون

تعویض برد پاور تلویزیون

اگر سه مرحله اول را امتحان کرده اید و صفحه تلویزیون شما هنوز سیاه یا خالی است، به فکر تعویض برد پاور آن باشید. انجام این کار بسیار پیچیده است. در واقع، شماره مدل برد و روش‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید از تلویزیون به تلویزیون دیگر بسیار متفاوت است. اما یک چیز مسلم است، این یک اصلاح است که همه می توانند با تجربه ای ناچیز در خانه انجام دهند.

این را ببینید  بررسی نشت مایعات تلویزیون

برای انجام این کار باید:

  • یک حوله یا پارچه نرم برای محافظت از صفحه تلویزیون خود، یک پیچ گوشتی با سر فیلیپس تهیه کنید، با این حال، بسته به اندازه تلویزیون اندازه آن متفاوت است، و ظرفی که می توانید پیچ ​​هایی را که می خواهید بردارید در آن قرار دهید.
  • پس از آن، تلویزیون را رو به پایین قرار دهید و با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های پشتی را بردارید.
  • فیوزهای تلویزیون را پیدا کنید، اکثراً پنج عدد از آنها وجود دارد.
  • اگر فیوز منفجر شده است، به جای برد پاور، آن را تعویض کنید زیرا ممکن است ریشه مشکل باشد
  • به دنبال سیم های متصل به برد بگردید و آنها را بردارید.
  • پیچ های نگهدارنده برد پاور را بردارید. سپس قبلی را جایگزین کنید.
  • برد پاور جدید خود را بگذارید، سپس آن را با دقت پیچ کنید
  • همه کابل ها و سیم ها را دوباره وصل کنید
  • درب پشت تلویزیون خود را بگذارید و آن را محکم کنید
  • تلویزیون خود را روشن کنید تا بررسی کنید که آیا تعمیر مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

امیدواریم این مطالب در رفع سیاهی یا خالی بودن صفحه تلویزیون به شما کمک زیادی کرده باشد. با این حال، اگر به اندازه کافی به مهارت های خود برای تعمیر تلویزیون خود اطمینان ندارید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب بیشتر، یک تکنسین استخدام کنید. اما اگر تلویزیون شما هنوز تحت گارانتی است، از پشتیبانی فنی سازنده کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیر پنل تلویزیون 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =