نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 آسیب دیدن تلویزیون . تلویزیون های صفحه تخت، چه ال سی دی و چه پلاسما، صفحه نمایش بسیار حساسی دارند. در برخی موارد، آسیب به پیکسل ها یا صفحه نمایش قابل ترمیم است، اما در بسیاری از موارد آسیب دیدگی صفحه قابل رفع نیست و باید دستگاه را تعویض کنید. مهم است که تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهید و تلویزیون صفحه تخت خود را به درستی نگهداری نمایید تا از آسیب جلوگیری کنید. در این مقاله علت اسیب دیدن تلویزیون قرار داده شده است.

 آسیب دیدن تلویزیون

خرابی ترومای بلانت

هنگامی که پیکسل های یک تلویزیون صفحه تخت یا خود صفحه در اثر ضربه آسیب ببینند، تعمیر آنها بسیار دشوار است و اغلب اوقات نیاز به خدمات حرفه ای یا تعویض دارند. تروما می تواند هنگام جابجایی یا حمل و نقل تلویزیون یا قرار دادن آن در یک منطقه پر تردد رخ دهد. تمام اقدامات احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از لمس صفحه انجام دهید – چه رسد به اینکه با دست یا یک شی به آن ضربه بزنید. اگر تلویزیون را جابه‌جا می‌کنید، سازندگان توصیه می‌کنند که آن را با یک پارچه نرم بپوشانید تا از خراشیدگی جلوگیری شود و تلویزیون را به‌جای صاف یا کناری نگه دارید.

حفاظت از موج

تلویزیون های صفحه تخت در مقایسه با سایر وسایل الکترونیکی خانگی از انرژی قابل توجهی استفاده می کنند. نوسانات در سطوح الکتریسیته، چه به دلیل مشکلات ارائه دهنده انرژی شما و چه به دلیل مشکلات اتصال در خانه شما، می تواند مدارها را از بین ببرد و به پیکسل ها آسیب برساند. استفاده از محافظ برق همیشه به کاهش این تهدید کمک می کند.

این را ببینید  صفحه شکسته HDTV

سوختن ناگهانی صفحه نمایش

Burn-in بر روی صفحه نمایش زمانی رخ می دهد که یک تصویر ثابت برای مدت طولانی روی صفحه نمایش طولانی شود – پیکسل های تلویزیون در یک موقعیت ثابت گیر می کنند و یک سایه باقی می گذارند یا به طور دائم تصویر را نمایش می دهند. اگرچه سازندگان تا حد زیادی ویژگی‌هایی را برای از بین بردن سوختگی اضافه کرده‌اند، اما همچنان می‌تواند در صفحه‌های منو، بازی یا زمانی که حاشیه‌هایی در اطراف برنامه‌نویسی وجود دارد، رخ دهد. مطمئن شوید که یک تصویر ثابت، مانند یک فیلم متوقف شده، را برای مدت طولانی روی صفحه نگذارید، و صفحه های منو را برای مدت طولانی بیکار نگذارید.

دماهای شدید در تلویزیون ها

گرمای شدید، سرما، رطوبت یا رطوبت می تواند برای همیشه به نمایشگر تلویزیون صفحه تخت آسیب برساند. رطوبت می تواند مدار داخل تلویزیون را قطع کند، در حالی که گرما یا سرمای شدید می تواند توانایی پیکسل ها را برای تغییر رنگ مناسب مختل کند. اگر مجبور هستید یک تلویزیون صفحه تخت را برای مدت طولانی جابجا کنید یا نگهداری کنید، بهتر است آن را در شرایطی تحت کنترل آب و هوا قرار دهید.

آیا می دانید: دلایل نگران کننده ی ایجاد سایه در تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =