نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت چشمک زدن به برق و چراغ های در تلویزیون

منظور از چراغ های تلویزیون شارپ نشانه هایی از وضعیت واحد است. چشمک زدن چراغ روشنایی یا چراغ OPC (کنترل تصویر نوری) یک پیام خطا یا کد خطا است. تشخیص علت ایجاد خطا کار آسانی نیست. این ممکن است یک تنظیم در تلویزیون باشد، ممکن است یک مشکل از میان افزار یا یک مسئله مکانیکی باشد که نیاز به سرویس دارد. آزمایش چند راه حل معمول، کلید عادی سازی تلویزیون شارپ شما خواهد بود.

سیستم عامل

Firmware نرم افزاری است که کامپیوتر را در تلویزیون شارپ شما اجرا می کند. سازندگان نسخه های جدید سیستم عامل را در صورت لزوم برای افزایش ویژگی های واحد شما منتشر می کنند. وقتی نوبت به روزرسانی سیستم عامل در تلویزیون شما می رسد، حتماً دستورالعمل های نصب برنامه را دنبال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است سیستم عامل را در یک درایو USB در رایانه خود بارگیری کنید. دستورالعمل های ارائه شده را برای اطمینان از سازگاری دستگاه USB با تلویزیون بخوانید. اگر دستورالعمل ها قالب بندی FAT درایو USB را مشخص می کنند، دستگاه را برای اطمینان از سازگاری آن بررسی کنید. تلاش برای نصب نادرست سیستم عامل می تواند باعث توقف کار تلویزیون و چشمک زدن چراغ شود.

تنظیمات پیش فرض

ممکن است تنظیماتی در تلویزیون شما باعث ایجاد مشکلی شده و منجر به چشمک زدن چراغ شود. برای رفع این مشکل، با بازنشانی واحد به تنظیمات پیش فرض، قالبی پاک به شما می دهد. پیش فرض به معنی بازگشت تلویزیون به تنظیماتی است که خارج از جعبه داشته است.

این را ببینید  5 مرحله آسان نحوه تعمیر تلویزیون آبخورده

سپس می توانید تنظیمات سفارشی مانند تنظیمات رنگ را مجدداً اعمال کنید تا ببینید آیا مشکل تکرار می شود. نحوه تنظیم مجدد شارپ به حالت پیش فرض به مدل و طراحی تلویزیون شما بستگی دارد. برای تعیین نحوه انجام بازنشانی، اسناد را از شارپ بخوانید. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد چندین دکمه مشخص را همزمان نگه دارید.

الگوی چشمک زدن

الگوی چشمک زدن ممکن است برای شما معنای زیادی نداشته باشد، اما برای یک تکنسین سرویس از شارپ معنایی دارد. چراغ چشمک زن را تماشا کنید و الگو را یادداشت کنید. به عنوان مثال، چراغ روشنایی ممکن است دو برابر سریعتر از چراغ OPC چشمک بزند.

ممکن است سه بار چشمک بزند و سپس نور OPC یک بار چشمک بزند. این کدی است که در مورد عملکرد سیستم شما به تکنسین بیشتر می گوید. با شماره تلفن 1-800-237-4277 (1-800-BE-SHARP) با پشتیبانی محصول شارپ تماس بگیرید و کد الگو را به آنها بگویید. آنها می توانند در مورد چگونگی رفع مشکل به شما آموزش دهند.

نقص مکانیکی

خرابی مکانیکی یکی دیگر از سناریوهای احتمالی باعث چشمک زدن چراغ ها در تلویزیون شارپ شما است. ممکن است مشکلات برق وجود داشته باشد یا واحد ممکن است بیش از حد گرم شود. تعمیر تلویزیون کاری نیست که باید امتحان کنید مگر اینکه تجربه کار با الکترونیک را داشته باشید.

شارپ می تواند لیستی از تکنسین های معتبر در منطقه شما را در اختیار شما قرار دهد که قادر به تشخیص مشکل شما و انجام هرگونه تعمیرات باشد. اگر تلویزیون هنوز تحت ضمانت است، تلاش برای تعمیر آن یا تعویض قطعه معیوب ممکن است توافق نامه خدمات را نقض کرده و ضمانت شما را باطل کند.

این را ببینید  تعمیرات اولیه تلویزیون آبخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =