نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشخصات مانیتور های معمولی به چه صورت است؟

امروز وجود لوازم الکتریکی مثل موبایل تلویزیون و تبلت ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید به راحتی مشاهده نمود. این لوازم الکتریکی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند؛ یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. تا به امروز پنل های مختلف با ویژگی های مختلفی ساخته شده است. یکی از این پنل ها OLED هستند. در این مقاله در رابطه با پانل های OLED، عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

بررسی مانیتور های معمولی

مانیتورهای بازی و حرفه ای هر دو دارای کیفیت بیشتری برای نمایش به عنوان نمایشگرهای عمومی هستند. اما اگر می خواهید از هزینه های اضافی برای مانیتور اختصاصی خودداری کنید ، به چیزی نیاز دارید که برای هر نوع محاسبات ، سرگرمی و بهره وری مناسب باشد. در اینجا نحوه تصمیم گیری بهترین موارد برای شما آورده شده است:

پنل های میکرو LED

کنتراست در مانیتور های معمولی

کنتراست پادشاه است ، بنابراین این قابلیت در پانل های VA به راحتی مشاهده می شوند. ما کنتراست را اولین اندازه گیری کیفیت تصویر در نظر می گیریم ، بعد از ان اشباع رنگ ، دقت و وضوح آن مد نظر قرار می گیرد. هنگامی که یک نمایشگر دامنه دینامیکی زیادی دارد ، تصویر واقعی تر و مانند 3D است. پنل های VA 3-5 برابر کنتراست صفحه های IPS یا TN را ارائه می دهند. اگر مانیتور VA و IPS را در کنار یکدیگر قرار دهید که دارای سطح روشنایی و استانداردهای کالیبراسیون همسان است ، اما صفحه VA از نظر کیفیت تصویر به راحتی برنده خواهد شد.

این را ببینید  پنل های 2K و 4K در تلفن

لرزش در مانیتور های معمولی

اگر بیش از 8 ساعت به صفحه خیره می شوید ، صفحه ی نمایشگر بدون لرزش عملکرد خود را انجام می دهد. عملکرد پنل این صفحه نمایشگر در هر سطح روشنایی لرزان نخواهند بود ، بنابراین حتی افرادی که به ویژه به سوسو زدن حساس هستند خوشحال خواهند شد.

ضروریت رنگ آبی در مانیتور

اکثر سیستم عامل ها از جمله ویندوز 10 بر اساس این تئوری عمل می کنند که نور آبی در حالت خواب تداخل دارد ، پنل این صفحه ی نمایشگر حالت هایی برای کاهش نور آبی دارند. اما اگرچه بسیاری از مانیتورها این ویژگی را ارائه می دهند ، اما ممکن است این ویژگی آن قدر هم ضروری نباشد. نور کم آبی می تواند باعث شود چشمان شما نور ابی کمتری را مشاهده نماید اما کالیبراسیون دقیق آن نیز می تواند این مشکل را حل کند. و از آنجا که کاهش روشنایی آبی بر سایر رنگها نیز تأثیر می گذارد ، ممکن است در گرافیک و عکس ها، ظاهر غیرطبیعی را تجربه کنید. این امر به ویژه در بازی ها و فیلم ها پریشان کننده است. اگر به دنبال مانیتور معمولی هستید تا کار های روزمره ی خود را انجام دهید وجود رنگ ابی ضروی نیست. اما در صورتی که می خواهید برنامه ها و بازی های حرفه ای را اجرا نمایید بهتر است به این موضوع توجه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =