نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات سوسو زدن تصویر در پنل با تلویزیون های پلاسما

تلویزیونهای پلاسما با شارژ الکتریکی یونها در پلاسما برای ایجاد یک تصویر کار می کنند. این فرآیند نسبت به فناوری تلویزیون استاندارد لوله، گرمای بیشتری تولید می کند و از برق بیشتری استفاده می کند. با افزایش سن، تلویزیون ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد، تخریب تصویر یا مشکلات صفحه شروع به سوسو زدن کند.

گرم شدن بیش از حد

فن تلویزیون را بررسی کنید تا ببینید آیا به درستی کار می کند یا خیر. تلویزیون پلاسما باید حاوی سیستم خنک کننده باشد. این تلویزیون ها گرمای زیادی تولید می کنند. بنابراین، بیشتر مشکلات ناشی از خرابی سیستم خنک کننده است.

تخریب تصویر

روشن نگه داشتن تلویزیون پلاسما برای مدت طولانی در هنگام نمایش یک تصویر ثابت می تواند باعث “سوختن” شود. این پدیده ای است که در آن تصویر خود را بر روی صفحه می سوزاند و همیشه قابل مشاهده است. همچنین می تواند با گذاشتن تلویزیون در همان کانال با یک آرم در پایین صفحه ایجاد شود. با گذشت زمان، این می تواند بر روی صفحه شما نیز سوسو بزند.

مشکلات صفحه

پلاسما را از نظر ترک یا شکستگی در صفحه بررسی کنید. اینها می توانند پیکسل ها را بسوزانند و به نظر می رسد سوسو می زنند. هر پیکسل از سه زیر پیکسل تشکیل شده است که حاوی رنگ های قرمز، آبی و سبز است. اگر یکی از این زیر پیکسل ها بسوزد، صفحه لرزان می شود.

نحوه حذف یک لکه سبز در تلویزیون سامسونگ

وصله های مایل به سبز یا تغییر رنگ یافته در تصویر روی صفحه تلویزیون شما معمولاً در نتیجه میدان های مغناطیسی است که عملکرد طبیعی تلویزیون را مختل می کند. آنها فقط وقتی تلویزیون روشن است قابل مشاهده هستند و وقتی صفحه همه یک رنگ است، مانند آبی یا قرمز روشن، بیشتر مشهود هستند. خوشبختانه، این لکه های تار سبز به طور دائمی بر تلویزیون تأثیر نمی گذارند و با تعیین محل و حذف منبع میدان مغناطیسی، می توان آنها را اصلاح کرد.

این را ببینید  انواع تفاوت تلویزیون LCD

مرحله 1

ابتدا به دنبال منبع مشکل باشید. بلندگوهای بزرگ، به خصوص بلندگوها، متداول ترین مجرم هستند. به موقعیت لکه سبز روی صفحه (چپ، راست، بالا، پایین و غیره) توجه کنید تا مشخص شود که میدان مغناطیسی از کدام جهت است.

مرحله 2

اگر فکر می کنید منبع میدان مغناطیسی را تعیین کرده اید، سعی کنید جسم را از صفحه تلویزیون دور کنید. در صورت عدم موفقیت، به دنبال علل بالقوه دیگر باشید.

مرحله 3

اگر نمی توانید دلیل ایجاد میدان مغناطیسی را تعیین کنید، تلویزیون را حرکت دهید. بعضی اوقات تداخل مغناطیسی می تواند از تجهیزات همسایه خصوصاً در آپارتمان ها و کانکس ها حاصل شود. انتقال تلویزیون به قسمت دیگری از اتاق، به دور از دیوارهای مشترک، ممکن است کمک کند.

مرحله 4

اگر هیچ یک از این تکنیک ها موفق به از بین بردن یا بهبود ظاهر لکه سبز نشدند، برای تعیین مشکل جدی تر از یک متخصص خبره تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =