نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب آب در تلویزیون ال سی دی

تلویزیون ال سی دی. تلویزیون های با وضوح بالا با صفحه نمایش LCD کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می دهند، اما ممکن است در اثر آسیب آب و رطوبت به خطر بیفتند. صفحه نمایش تلویزیون کریستال مایع، با کریستال های مایع بین دو ورقه شیشه ای نازک، در معرض آسیب آب هم از تماس مستقیم و هم از رطوبت هوا است. علائم آسیب آب بسته به نوع آسیب متفاوت است. در این مقاله علائم، علت و تعمیر آبخوردگی در تلویزیون قرار داده شده است.

تلویزیون ال سی دی

علل آبخوردگی در تلویزیون

عوامل متعددی می تواند باعث آسیب آب به تلویزیون LCD شما شود. بدیهی است که تماس مایع با صفحه نمایش، خواه از سقف نشتی، خانه آب گرفتگی یا نشت اتفاقی، یکی از شایع ترین علل آسیب آب است. با این حال، کارکردن تلویزیون ال سی دی در محیط مرطوب نیز می تواند بر روی صفحه نمایش LCD تأثیر بگذارد. با گذشت زمان، هوای مرطوب می تواند وارد تلویزیون LCD شود و نه تنها به صفحه نمایش، بلکه به اجزای الکتریکی داخلی آسیب برساند.

نشانه های خرابی و آسیب دیدگی آب

پس از اینکه تلویزیون ال سی دی در معرض رطوبت قرار می گیرد یا با مایع اشباع می شود، صفحه نمایش چندین ویژگی دارد که آسیب قطعی آب را نشان می دهد. هنگامی که صفحه نمایش در معرض رطوبت یا غبار زیاد قرار می گیرد، ممکن است لکه های آب ایجاد شود.

حتی پس از تمیز کردن صفحه نمایش، لکه های رطوبت همچنان قابل مشاهده هستند و در واقع بین ورقه های شیشه قرار دارند. اشباع زیاد صفحه نمایش LCD باعث ایجاد لکه های سیاهی می شود که شبیه لکه های جوهر هستند. این لکه ها بین ورقه های شیشه نیز می نشینند.

این را ببینید  عیب یابی پنل تلویزیون

جلوگیری از آبخوردگی

برای جلوگیری از آسیب ناشی از نشت اتفاقی و رطوبت بیش از حد در هوا از یک محافظ صفحه نمایش استفاده کنید. تلویزیون را از مناطق مرطوب دور نگه دارید و سطح رطوبت خانه خود را تحت کنترل داشته باشید. در صورت نشت یا قرار گرفتن در معرض، برای جلوگیری از آسیب شدید آب، نشت و صفحه را در اسرع وقت تمیز کنید.

نگهداری های بعد از آبخوردگی

علاوه بر محافظت از صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی، محافظ های صفحه، نگهداری از دستگاه را آسان تر می کند. به طور مرتب محافظ و صفحه پشت محافظ را تمیز کنید تا رطوبت یا زباله هایی که می توانند صفحه را خراش دهند از بین ببرید. هرگز آب را مستقیماً روی صفحه LCD اسپری نکنید. با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، به سادگی صفحه را پاک کنید.

قابل تعمیر بودن تلویزیون آبخورده

تعمیر تلویزیون ال سی دی آسیب دیده در اثر آب مشکل است و نتایج بر اساس نوع مشکل، شدت و محل آن متفاوت است. اگر آسیب آب کم است یا در یک محیط مرطوب تازه شروع به تشکیل می کند، تلویزیون ال سی دی را از برق بکشید و آن را به مکانی خشک منتقل کنید.

نکات مهم هنگام آسیب آب در تلویزیون ال سی دی

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون چندین اینچ از اشیاء دیگر فاصله دارد تا از جریان هوای کافی اطمینان حاصل کنید و اجازه دهید رطوبت تبخیر شود. اگر تلویزیون ال سی دی آسیب آب شدیدی دارد، آن را برای تعمیر یا تعویض صفحه نمایش به فروشگاه لوازم الکترونیکی ببرید. اگر این گزینه ها امکان پذیر نیستند، ممکن است مجبور شوید یک تلویزیون جدید بخرید.

این را ببینید  مشکلات تصویر تلویزیون LCD

مطلب پیشنهادی: رفع آبخوردگی تلویزیون LCD در یک دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =