نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث دوام تلویزیون می شود؟

قبل از جستجوی مارک های تلویزیونی که ماندگاری بالاتری دارند، بهتر است بدانید که چه چیزی طول عمر در تلویزیون را واجد شرایط می کند. بیشتر تلویزیون ها، اگر نه همه، در حال حاضر در بازار مبتنی بر فناوری LCD هستند. تلویزیون های LCD نور خود را تولید نمی کنند. آنها از پانل های صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) استفاده می کنند که مکان نمایش نور را روی صفحه شما کنترل می کنند. دو فناوری رقابتی LCD وجود دارد که در هنگام تعیین انتخاب خود با خرید مواجه خواهید شد – فناوری های OLED و QLED. طول عمر این منبع نوری است که در نهایت طول عمر یک تلویزیون را تعیین می کند. در نتیجه، متوسط ​​امید به زندگی یک تلویزیون LCD بین 30،000 – 60،000 ساعت یا 5-7 سال است.

چگونه می توان طول عمر تلویزیون LCD خود را افزایش داد

تلویزیون مخصوصاً اندازه های بزرگتر صدها دلار برای شما هزینه دارد. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که بیشترین استفاده را از مجموعه خود دارید. در بیشتر موارد، اگر صفحه نمایش شما خوب است، عامل دیگری که نشان می دهد تلویزیون شما پیر است، روشنایی و کیفیت تصویر آن است. تلویزیون ها با گذشت زمان کمرنگ می شوند، اما برخی اقدامات برای افزایش طول عمر آنها وجود دارد.

نور پس زمینه را کم کنید

تلویزیون خود را روی حالت استاندارد یا صرفه جویی در مصرف انرژی تنظیم کنید. تصویر به وضوح حالت Vivid یا Dynamic پاک نخواهد شد، اما LED های تلویزیون را ساییده نمی کند. این می تواند 10 سال خدمت به شما بدهد.

این را ببینید  مشکلات شکستگی تلویزیون LG

سطح روشنایی تلویزیون خود را تنظیم کنید

اگر تصویر شروع به کم نور شدن کند، کیفیت تصویر تحت تأثیر قرار می گیرد و در نهایت کم رنگ می شود. با این کار عمر تلویزیون شما به شدت کوتاه می شود. تلویزیون خود را روی تنظیمات Film)) یا )Home) تنظیم کنید.

از تماشای تلویزیون در حالت آماده به کار یا در حالت آماده به کار خودداری کنید.

تلویزیون خود را نزدیک پنجره قرار ندهید

اگر نزدیک پنجره قرار بگیرد، خورشید می تواند به اجزای تلویزیون آسیب برساند.

تلویزیون خود را در نزدیکی یک اجاق چوبی تنظیم نکنید. خاکستر، گرما و گرد و غبار چوب می تواند طول عمر مجموعه شما را به شدت کوتاه کند.

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار، خیلی به زمین نزدیک نیست. برای ماندگاری و ایمنی بهتر است آن را بر روی دیوار نصب کنید.

از یک تنظیم کننده ولتاژ برای محافظت از تلویزیون خود در برابر ولتاژ یا افت جریان استفاده کنید.

تلویزیون خود را به خوبی تهویه کنید

وقتی کسی تماشا نمی کند، تلویزیون خود را خاموش کرده و از برق جدا کنید تا در هزینه های انرژی شما صرفه جویی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =