نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پانل های صفحه نمایشگر VA را بشناسیم

بیشتر مردم با این واقعیت آشنا هستند که مانیتورها با وضوح و اندازه های مختلف صفحه نمایش ارائه می شوند ، می توانند دارای صفحه نمایش مات یا براق باشند و می توانند ویژگی های خاصی مانند نرخ های تازه سازی 120 هرتز و قابلیت های سه بعدی را ارائه دهند. دامنه نمایش و تنوع در مشخصات می تواند دلهره آور باشد. یکی از جنبه های اساسی یک مانیتور LCD که بیانگر چگونگی عملکرد و چه نوع کارهایی است که می تواند در انجام آنها بهترین باشد نوع پانل است.

اگرچه زیر بخش های مختلفی وجود دارد ، تمام صفحه های مدرن معمولاً در یکی از سه دسته با ویژگی های عملکردی مشخص قرار می گیرند. این سه دسته عبارت است از پانل های TN.VA.IPS می باشند که در این مقاله در رابطه با پانل های VA و ویژگی های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پانل های VA (تراز عمودی)

اگر یک مانیتور LCD سعی در نمایش رنگ مشکی دارد ، فیلتر رنگ به گونه ای قرار خواهد گرفت که هرچه کمترین نور ممکن باشد (از هر رنگ) از نور پس زمینه دریافت کند. بیشتر مانیتورهای LCD برای این کار، کار معقولی انجام می دهند اما فیلتر کامل نیست و بنابراین ممکن است تصاویر مشکی آنقدر که باید مشکی باشند ظاهر نمی شود.

پنل های HD و FULL HD در تلفن

استحکام قطعی پنل VA ، کارایی آن در مسدود کردن نور از نور پس زمینه هنگامی که نیاز نیست، باشد. این باعث می شود تصاویر مشکی عمیق تر و نسبت کنتراست بالاتری در حدود 2000: 1 – 5000: 1 با حالت های «کنتراست پویا» غیرفعال باشد (چندین برابر بیشتر از سایر فن آوری های LCD.) آنها همچنین نسبت به لبه های صفحه حساسیت کمتری دارند که متأسفانه ، چنین مسائلی هنوز هم می تواند بعضی از واحدها از هر نوع پانل را گرفتار کند.

این را ببینید  انواع پنل تلویزیون

زاویه دید در پانل های VA

یکی دیگر از مزیت های مهم VA بهبود زاویه دید و تولید مثل رنگ در مقایسه با TN است. تغییر رنگ در صفحه و «زاویه خاموش» کمتر برجسته است ، در حالی که سایه ها با دقت بیشتری قابل تولید هستند.

از این نظر ، آنها کاندیدای بهتری برای “کار حساس به رنگ” هستند اما در این زمینه به اندازه IPS و فن آوری های مرتبط که بعداً مورد بررسی قرار گرفتند ، قوی نیستند. هنگام مقایسه سایه در مرکز صفحه در مقابل همان سایه به سمت لبه ها یا پایین صفحه ، از زاویه دید معمولی ، ضعیف بودن اشباع وجود دارد.

همچنین یک تغییر گاما وجود دارد که بیشتر قابل توجه در رنگ خاکستری است اما در سایه های دیگر نیز قابل مشاهده است که سایه های گفته شده با حرکات جزئی حتی به راحتی روشن و تاریک می شوند.

بعضی از مدل های VA به دلیل این تغییرات تقریباً اثر مخروطی یا تونلی دارند و مناطق محیطی به طرز چشمگیری کسل کننده تر از نقطه مرکزی صفحه هستند.

ضعف پانل های VA

با داشتن طیف مدرن و خوبی از شرکت هایی مانند Philips ، AOC ، BenQ و سامسونگ بازهم ممکن است شاهد ضعف هایی باشیم. ضعف واقعی در سطح نسبتاً پایین پاسخگویی پیکسل در مکانها وجود دارد. پیکسل ها هنگام نمایش سایه های خاص نسبت به کندی از حالت دیگر به حالت دیگر منتقل می شوند که این کندی حرکت منجر به تاری شدیدتر در حین حرکت روی صفحه می شوند.

این را ببینید  پانل های نمایشگر IPS

در بعضی موارد شدید ، ممکن است به نظر برسد که در فیلم زیر ، که در AOC Q3279VWF گرفته شده است ، دنباله مانند دود یا شی لکه دار حرکت می کند. این یک مثال نسبتاً افراطی است ، برخی از مدلهای VA (همانطور که به اختصار بررسی می کنیم) تمایل به نمایش این درجه از ضعف زمان پاسخ پیکسل ندارند.

پانل های VA در مانیتور های رایانه

برخی از انواع پنل VA مدرن که در مانیتورهای رایانه ای استفاده می شود شامل سامسونگ SVA (“Super” عمودی تراز) ، MVA (تراز عمودی چند دامنه) ، AMVA (Advanced MVA) یا AMVA + (نوع جدید پانل اضافی در حال حاضر حاکی از AMVA با اندکی بهبود یافته).

زاویه دید – اکنون برای پانل های AMVA استاندارد است). مدلهای اخیر با استفاده از پانل های AUO AMVA و Samsung SVA (“عمودی تراز عمودی”) عموماً از اوردرایو پیکسل مؤثر استفاده می کنند و از این مسیرهای گسترده ی مانند دود رنج نمی برند. آنها در واقع با برخی از مدل های IPS مدرن در طی برخی انتقال پیکسل ها مطابقت دارند ، این چیزی است که تولید کنندگان با دادن زمان های پاسخ گمراه کننده و بسیار خوش بینانه به آن وصل می شوند.

4ms معمولاً مشخص می شود ، زیرا انتظار می رود برخی از پیکسل ها با این نوع سرعت انجام شوند. انتقال پیکسل های دیگر ، به ویژه در مواردی که سایه های تیره در انتقال نقش دارند ، هنوز هم نسبتاً کند هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =