نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پانل های LED چیست ؟

امروز وجود لوازم الکتریکی مثل موبایل تلویزیون و تبلت ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید به راحتی مشاهده نمود. این لوازم الکتریکی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند؛ یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. تا به امروز پنل های مختلف با ویژگی های مختلفی ساخته شده است. یکی از این پنل ها LED هستند. در این مقاله در رابطه با پانل های LED، عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مشخصات مانیتور های معمولی

عملکرد تلویزیون های LED

تلویزیون ال سی دی پانل تخت که از LED (دیودهای دارای نور) برای منبع نور پس زمینه خود به جای لامپهای فلورسنت کاتد سرد قبلی استفاده می کند (به CCFL مراجعه کنید). تلویزیون های LED کوچکتر ، با انرژی کارآمد تر و دارا بودن دامنه نوری بیشتر از فلورسانس ها ، رنگ سیاه عمیق تر و رنگ اشباع بیشتری تولید می کنند. در سال 2005 ، سونی اولین تلویزیون LED را ارائه داد.

اگرچه تلویزیون ال ای دی واقعاً تلویزیون ال سی دی است که دارای نور پس زمینه LED است ، اما این صنعت آنها را به عنوان تلویزیون های LED برای جلوگیری از نمایشگرهایی مانند “تلویزیون دارای نور پس زمینه LED” یا “تلویزیون ال سی دی مبتنی بر LED” نامگذاری کرده است. امروزه بیشتر تلویزیون ها تلویزیونهای LED هستند.

این را ببینید  مشخصات مانیتور های معمولی

سفید یا RGB

ال ای دی های سفید کم هزینه تر هستند ، در حالی که LED های قرمز ، سبز و آبی (RGB) یک طیف رنگی غنی تر را ارائه می دهند.

Backlights: Direct Lit ، Edge Lit و Full Array

سه روش نور پس زمینه “کم نور محلی” برای تلویزیونهای LED وجود دارد که همه آنها بطور دینامیکی نور را در پشت قسمت های سیاه تصویر کم رنگ می کنند تا تاریک تر شوند.

روش صرفه جویی مستقیم با نور مستقیم از LED ها در یک آرایه پراکنده در پشت استفاده می کند. از آنجا که LED ها از صفحه نمایش دورتر هستند تا بتوانند هر نور را در پیکسل های بیشتری پخش کنند ، تلویزیونهای دارای نور مستقیم به اندازه تلویزیونهای لامپ های فلورسنت قدیمی CCFL قدیمی CCFL ضخیم تر هستند.

پخش نور در لبه ها

تلویزیون های لامپ LED لبه ای به پشت صفحه از طرفین تابش می کنند و موارد بسیار نازک را ممکن می سازند. اگرچه بعضی از طرح ها کم رنگ بودن انتخابی را دارند ، اما به اندازه آرایه کامل کارایی ندارند. علاوه بر این ، آنها تمایل دارند که در لبه ها روشن تر از مرکز باشند.

آرایه کامل تمام قسمت پشت صفحه را با LED ها پوشش می دهد. اگرچه مورد ضخیم تر از طرح های لبه روشن است ، اما آرایه کامل جزئیات بهتری را در سایه ها و کنتراست بیشتر از روش های دیگر ارائه می دهد. ULED ، LED ، OLED ، LCD ، تلویزیون صفحه تخت و Dolby HDR را مشاهده کنید.

این را ببینید  پنل های Super AMOLED

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =