نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پانل های OLED و دنیای دیگر را بهتر بشناسیم

امروز وجود لوازم الکتریکی مثل موبایل تلویزیون و تبلت ها را در تمامی مکان ها به راحتی می توان حس کرد در منازل، مراکز اموزشی و حتی ادارات و بیمارستان ها می توانید به راحتی مشاهده نمود. این لوازم الکتریکی از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند که در کنار یکیدگر قرار گرفته و تصاویر را به نمایش می گذارند.

یکی از این قطعات پنل می باشد. به کمک پنل تصاویر به نمایش گذاشته می شود. تا به امروز پنل های مختلف با ویژگی های مختلفی ساخته شده است. یکی از این پنل ها OLED هستند. در این مقاله در رابطه با پانل های OLED، عملکرد آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

ULED چیست؟

در بازار تلویزیون انواع مختلفی از فناوری نمایش وجود دارد که مرتباً می بینیم. معمولاً این LED یا OLED بیشتر دیده می شود. LED نوعی صفحه نمایش ال سی دی است که از دیودهای کوچک تابش نور برای روشنایی صفحه استفاده می کند.

نمایشگر های LED

LED اساساً جایگزین فناوری CCFL شده است که ما برای نمایشگرهای LCD از آن استفاده می کنیم و به لطف این واقعیت است که از نظر انرژی کارآمد تر هستند ، برای تولید بسیار گران تر شده اند ، می توانند برخی از ترفندهای فانتزی را با روشنایی منطقه انجام دهند.

نکته این است که همه تلویزیون های LED به طور یکسان ایجاد نمی شوند. شرکت ها برای توزیع بهتر نور ، ال ای دی های را در چیدمان های مختلف قرار داده اند ، نقاط کوانتومی را اضافه کرده اند تا رنگ های گسترده تری تولید کنند ، دارای الگوریتم های پردازش خاصی برای تشخیص آنچه در صفحه است و کنترل بهتر LED ها و غیره است.

این را ببینید  پانل صفحه نمایشگر TN

از آنجا که شرکت های کاری برای بهبود این تلویزیون های LED به سر می برند ، شروع به تولید اسامی جدید کرده اند تا تفاوت آنها در رقابت ها را متمایز کند.

نمایشگر های ULED

ULED یا Ultra Light Emitting Diode نامی است که HiSense ، تولید کننده محبوب تلویزیون ، برای مجموعه ای از فناوری اختصاصی مربوط به تلویزیون LED از آنها استفاده می کند (همچنین ممکن است با QLED از سامسونگ ، XLED از ویزیو و غیره مانند آنها آشنا باشید. همه یک مفهوم مشابه اما با تکنولوژی متفاوت برای هر یک هستند).

پانل های LED

مزایا / منافع ULED

بنابراینULED  همان LED بهبود یافته است ، اما این به چه معناست و چگونه در واقع من یا شما سود خواهد کرد؟

  • قابلیت Array

یکی دیگر از مزایای تلویزیون ULED نحوه چیدمان LED است.

به طور معمول ، LED ها را می توان در یک آرایه در یک یا چند طرف پنل تلویزیون قرار داد و از یک راهنمای نوری برای بازتاب آن به جلو استفاده کرد.

نکته منفی این است که برای اینکه بخشی از صفحه نمایش روشن تر یا تاریک تر شود ، فقط نواحی بزرگی وجود دارند که می توانند به صورت جداگانه کنترل شوند بنابراین نسبت کنتراست می گویند ممکن است دارای نسبت کنتراست کمی باشد.

راه بهتر برای LED با چراغهای دارای نور پس زمینه و کم نور محلی مانند ULED است. این امر امکان کنترل بیشتر قسمتهای روشن و تاریک را فراهم می آورد.

  • طیف گسترده تر رنگ

همچنین ، به لطف واحد پردازش Hi-View و برخی الگوریتم های منحصر به فرد برای HiSense ، همچنین طیف رنگ هایی که تلویزیون می تواند تولید کند، بهبود یافته است. تلویزیون های ULED همه استانداردهای گامت رنگی گسترده را ارائه می دهند. بنابراین HDR10 و Dolby Vision HDR ، دو استاندارد مشهور برای High Dynamic Range ، هر دو پشتیبانی می شوند (و به راحتی در Netflix و سایر سرویس های جریان برای تماشای محتوا در دسترس هستند).

این را ببینید  مشخصات مانیتور های معمولی

  • حرکت صاف یا Smoother Motion

صحبت از حرکت ، تلویزیون ULED از نرم افزار اختصاصی همراه با موتور پردازش فیلم استفاده می کند تا بتواند نرخ تازه سازی جدی چشمگیر را ارائه دهد.

برای مواردی مانند Sports هرچند یا بازی ، جایی که می خواهید همه جزئیات را ببینید و چیزهای زیادی را از دست نمی دهید ، بالاتر می رود نرخ تجدید بالاتر ، بهتر را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی چند برابر تصویر روی صفحه است که می تواند (یا تجدید) در ثانیه نمایش داده شود.

  • روشنایی

به لطف یک الگوریتم اختصاصی HiSense که به عنوان بخشی از استاندارد ULED استفاده می شود ، آنها قادر به افزایش روشنایی تلویزیون هستند تا تقریباً نسبت به تلویزیون های LED معمولی دو برابر شود (برای مثال H8F می تواند درخشندگی حداکثر 700 نیت را به خود اختصاص دهد). همان الگوریتم ، همراه با کم نور محلی ، می تواند درخشش اشیاء خاصی را که ممکن است در یک صحنه به آن نیاز داشته باشند (به عنوان مثال خورشید ، چراغ روی یک پل و غیره) افزایش دهد بدون اینکه به طور موثر بر کیفیت تصویر بقیه نقاط تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =