نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل های آمولد و کیفیت بی نظیر

امروزه وجود گوشی های تلفن همراه در زندگی بشر بسیار دیده می شود. به این صورت که با استفاده از گوشی های همراه به راحتی علاوه بر ایجاد ارتباط می تواند تصاویر را ضبط و یا از پخش موزیک لذت برد. شرکت های متفاوتی در جهان وجود دارند که در حال حاضر در حال رقابت هستند. اما نکته ی مهمی که این شرکت ها بر سر آن رقابت می کنند پنل تلفن همراه می باشد. یکی از این پنل ها، پنل های آمولد می باشند که امروزه اکثر تلفن های هوشمند با آنها مواجه می شوید. در این مقاله در رابطه با پنل یا صفحه نمایشگر آمولد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

آمولد

AMOLED مخفف دیود تابش نور ارگانیک Active Matrix Organic است. در حالی که ممکن است پیچیده به نظر برسد اما در واقع اینگونه نیست. ما قبلاً با فناوری فعال TFT LCD با ماتریس فعال روبرو شده ایم و OLED صرفاً اصطلاحی برای فناوری نمایش فیلم های نازک دیگر است.

عملکرد آمولد

OLED ماده ای آلی است که همانطور که از نام آن پیداست هنگام عبور جریان از طریق آن ، از نور ساطع می شود. در مقایسه با پنل های LCD ، که خاموش هستند ، نمایشگرهای OLED همیشه خاموش هستند ، مگر اینکه پیکسل های مجزا برق نباشند.

پنل های 2K و 4K در تلفن

این بدان معناست که نمایشگرهای OLED از رنگ سیاه خالص تر برخوردار بوده و در هنگام نمایش رنگ های سیاه یا تیره روی صفحه ، انرژی کمتری مصرف می کنند. با این حال ، مضامین با رنگ سبک تر در صفحه نمایش های AMOLED با استفاده از همین تم از انرژی قابل توجهی بیشتر از LCD استفاده می کنند. صفحه نمایش OLED نیز نسبت به ال سی دی بسیار گرانتر است.

این را ببینید  پنل خوب و مشخصات آن

نسبت کنتراست در آمولد

از آنجا که پیکسل های سیاه در نمایشگر OLED خاموش هستند ، نسبت کنتراست نیز در مقایسه با صفحه های LCD بیشتر است. نمایشگرهای AMOLED از سرعت تازه ای بسیار سریع نیز برخوردار هستند ، اما در نزولات در نور مستقیم خورشید به اندازه LCD های دارای نور پس زمینه کاملاً قابل مشاهده نیست. سوزش صفحه و تخریب دیود (زیرا آنها ارگانیک هستند) فاکتورهای دیگری هستند که باید در نظر بگیرند.

نکات مثبت آمولد ها

از طرف مثبت ، صفحه های AMOLED را می توان نازک تر از ال سی دی ها ساخت (زیرا به لایه دارای نور پس زمینه احتیاج ندارند) و همچنین قابل انعطاف هستند.

تفاوت بین OLED ، AMOLED و Super AMOLED چیست

LED مخفف Organic Light Emitting Diode است. یک نمایشگر OLED از ورق های نازک الکترولومینسانس ورق تشکیل شده است که مهمترین مزیت آن این است که آنها نور خود را تولید می کنند و بنابراین نیاز به نور پس زمینه ندارند و نیازهای انرژی را کاهش می دهند. نمایشگرهای OLED معمولاً هنگام استفاده در تلفن های هوشمند یا تلویزیون ها به صفحه نمایش AMOLED گفته می شوند.

همانطور که قبلاً پوشش داده بودیم ، قسمت AM AMOLED مخفف Active Matrix است که با Passive Matrix OLED (P-OLED) متفاوت است ، هرچند که این موارد در تلفن های هوشمند کمتر متداول هستند.

Super AMOLED ها

Super AMOLED نامی است که سامسونگ به نمایشگرهای خود داده است که قبلاً فقط در مدل های رده بالا یافت می شد ، اما اکنون به دستگاه های دارای مشخصات متوسط ​​تر رسیده است. مانند LCD های IPS ، Super AMOLED با ادغام لایه پاسخ لمسی در صفحه نمایش ، به جای اینکه یک لایه اضافی در بالای صفحه باشد ، با فرضیه اصلی AMOLED بهبود می یابد.

این را ببینید  مشخصات مانیتور های معمولی

در نتیجه نمایشگرهای Super AMOLED نور خورشید را بهتر از نمایشگرهای AMOLED می گیرند و همچنین به انرژی کمتری نیز نیاز دارند. همانطور که از نام آن پیداست ، Super AMOLED نسخه بهتری از AMOLED است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =