نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل های میکرو LED نسل جدیدی از پنل ها

امروزه وجود گوشی های تلفن همراه در زندگی بشر بسیار دیده می شود. به این صورت که با استفاده از گوشی های همراه به راحتی علاوه بر ایجاد ارتباط می تواند تصاویر را ضبط و یا از پخش موزیک لذت برد. شرکت های متفاوتی در جهان وجود دارند که در حال حاضر در حال رقابت هستند. اما نکته ی مهمی که این شرکت ها بر سر آن رقابت می کنند پنل تلفن همراه می باشد. یکی از این پنل ها، پنل های میکرو LED می باشند که امروزه اکثر تلفن های هوشمند با آنها مواجه می شوید. در این مقاله در رابطه با پنل یا صفحه نمایشگر میکرو LED اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

پنل خوب و مشخصات آن

میکرو LED

میکرو LED ها یک فناوری جدید است که هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، اما این پتانسیل را دارد که بتواند به یک قابلیت بزرگ بعدی در بازار نمایش تبدیل شود. نمایشگرهای میکرو LED مانند پانل های OLED کار می کنند ، اما حتی نازک تر هم هستند. آنها از نیمه هادی های معدنی ، به طور خاص ترکیبی از گالیم و نیتریت تشکیل شده اند. مانند OLED ها ، اینها دیودهای دارای تابش نور هستند اما بسیار کوچکتر هستند.

عملکرد میکرو LED

نورپردازی با نورهای میکرو ضروری نیست و همچنین فیلتر قطبی سازی لازم نیست. همچنین می توان لایه شیشه ای بالای پانل را باریک تر کرد. میزان روشنایی در هر وات ، که کارایی نمایشگرها را ساده تر می کند ، حتی از پنل های OLED بهتر است و ضربان LCD را تا حدودی تنظیم می کند. با همان روشنایی ، یک صفحه نمایش میکرو LED تنها به نصف به اندازه صفحه نمایش OLED نیاز دارد ، در بعضی موارد حتی کمتر. دیودهای بسیار کوچک همچنین وضوح تصویر بالاتری را در همان سطح دارند – یک ساعت هوشمند 4K با میکرو LED قابل تصور است. گذشته از این ، صفحه نمایش میکرو LED به اندازه نمایشگرهای OLED مستعد حساسیت به سوختن پیکسل نیست.

این را ببینید  پانل های OLED و دنیای دیگر

نکات منفی میکرو LED

ضرر اصلی در حال حاضر هزینه است. تولید پیچیده است ، هنوز هیچ خط تولیدی برای میکرو LED ها وجود ندارد و ضایعات زیاد است. همه اینها باعث افزایش هزینه ها می شود. با این وجود ، بسیاری از این مشکلات با تولید انبوه حل می شوند. کارشناسان پیش بینی می کنند اولین محصولات مشتری نهایی با نمایشگرهای میکرو LED در سال 2019 یا 2020 عرضه شوند. اپل از سال 2014 روی این فناوری سرمایه گذاری کرده است ، به همین دلیل احتمالاً یک اپل واچ با نمایشگر میکرو LED به عنوان محصول پیشگام شناخته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =