نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی پنل های HD و FULL HD در تلفن های همراه

امروزه وجود گوشی های تلفن همراه در زندگی بشر بسیار دیده می شود. به این صورت که با استفاده از گوشی های همراه به راحتی علاوه بر ایجاد ارتباط می تواند تصاویر را ضبط و یا از پخش موزیک لذت برد. شرکت های متفاوتی در جهان وجود دارند که در حال حاضر در حال رقابت هستند. اما نکته ی مهمی که این شرکت ها بر سر آن رقابت می کنند پنل تلفن همراه می باشد. یکی از این پنل ها، پنل های HD و FULL HD می باشند که امروزه اکثر تلفن های هوشمند با آنها مواجه می شوید. در این مقاله در رابطه با پنل یا صفحه نمایشگر HD و FULL HD اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

وضوح

یکی از مهمترین نکته ها وقتی در مورد صفحه نمایش تلفن های هوشمند صحبت می کنیم وضوح صفحه نمایش است و به عنوان یک راهنمای بزرگ ، اعداد بزرگتر در اینجا نشان دهنده ی وضوح بیشتر هستند. اندازه این صفحه نمایش (وضوح اینچ) ، تعداد پیکسل ها (چقدر اطلاعات می تواند نشان دهد) و چگالی بسته بندی این پیکسل ها ، به عنوان Pixels Per Inch (ppi) محاسبه شده است.

نقاط کوانتومی و پنل ها

اگر اندازه صفحه نمایش را می دانید ، می توانید چند پیکسل را در یک اینچ مربع فشرده کنید: این رقم پیکسل در اینچ (ppi) است ، که به آن چگالی پیکسل گفته می شود. شما به راحتی می توانید با استفاده از یک ماشین حساب تراکم پیکسل ، ppi گوشی خود را محاسبه کنید.

این را ببینید  پنل های میکرو LED

HD

HD مخفف تعریف بالا است. HD به معنای ساده اندازه گیری پیکسل  1280x 720 پیکسل است. مهم نیست صفحه نمایش چقدر بزرگ باشد ، تا زمانی که اندازه گیری پیکسل ها در این قالب اندازه گیری باقی بماند ، صفحه نمایش HD است.

همانطور که احتمالاً می توانید بگویید ، صفحه نمایش HD هر چه اندازه کوچکتر باشد ، تراکم پیکسل بالاتر است و از لحاظ تئوری نیز تصویر بهتری می یابد. بنابراین داشتن یک صفحه نمایش HD به معنای پیکسل ها و قدرت خیلی زیاد نیست ، زیرا تصویر بسیار متفاوتی را در یک صفحه 5 اینچی نسبت به صفحه 10 اینچی تولید می کند (توجه داشته باشید: اندازه صفحه نمایش در مورب اندازه گیری می شود تا جنبه کمی متفاوت را در نظر بگیرد)

نحوه ی اندازه گیری

بگذارید نحوه ی اندازه گیری را با ذکر مثال شرئع نماییم. به عنوان مثال یک صفحه نمایش 4.3 اینچی دارای تراکم پیکسلی 342ppi است. در صفحه نمایش 4.7 اینچی ، تراکم پیکسل به 312ppi می رسد ، اما هر دو نمایشگر HD هستند. طبق گفته های اپل ، 300ppi نقطه ای شیرین است ، زیرا این تقریباً نقطه ای است که در آن چشم انسان قادر به تشخیص پیکسل های جداگانه در فاصله مشاهده خاص (و در صفحه خاصی با اندازه خاص) است.

HD کامل

Full HD قدم بعدی است و در حال حاضر استاندارد تعریف صفحه نمایش تلفن های هوشمند است ، اگرچه 2K (QHD) از زمان عرضه Oppo Find 7 و LG G3 ، اولین دستگاه های تجاری در دسترس که دارای صفحه نمایش QHD است ، در دستگاه های رده بالا به دست می آید.

این را ببینید  مشخصات مانیتور های معمولی

اندازه Full HD اندازه گیری 1920x 1080 پیکسل است. باز هم ، چگالی پیکسل به اندازه کلی صفحه نمایش بستگی دارد. تراکم پیکسلی با داشتن تلفن های هوشمند با علامت 5 اینچی ، در حدود 440ppi قرار دارد ، در حالی که در صفحه 5.5 اینچی این تعداد به 400ppi می رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =