نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل های LCD در نمایشگر های تلفن همراه

امروزه وجود گوشی های تلفن همراه در زندگی بشر بسیار دیده می شود. به این صورت که با استفاده از گوشی های همراه به راحتی علاوه بر ایجاد ارتباط می تواند تصاویر را ضبط و یا از پخش موزیک لذت برد. شرکت های متفاوتی در جهان وجود دارند که در حال حاضر در حال رقابت هستند. اما نکته ی مهمی که این شرکت ها بر سر آن رقابت می کنند پنل تلفن همراه می باشد.

یکی از این پنل ها، پنل های LCD می باشند که امروزه اکثر تلفن های هوشمند با آنها مواجه می شوید. در این مقاله در رابطه با پنل یا صفحه نمایشگر LCD اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع پانل

انواع نمایشگر بسیاری در تلفن های هوشمند استفاده می شود: LCD ، OLED ، AMOLED ، Super AMOLED ، TFT ، IPS و موارد دیگر که امروزه مانند گوشی TFT-LCD کمتر در گوشی های هوشمند پیدا می شوند. که در ای مقاله در رابطه با صفحه نمایشگر های LCD اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

LCD

LCD به معنای صفحه نمایش کریستال مایع است و نام آن به مجموعه کریستال های مایع که با نور پس زمینه روشن می شوند اشاره دارد. به علت اینکه به راحتی در تمام قسمت های صفحه ی نمایش قرار می گیرند و نسبتاً کم هزینه بودن آنها باعث شده تا آنها یک انتخاب محبوب برای تلفن های هوشمند و بسیاری از دستگاه های دیگر باشند.

پنل های Super AMOLED

ال سی دی ها همچنین در نور مستقیم خورشید عملکرد بسیار خوبی دارند ، زیرا کل صفحه نمایش از پشت روشن می شود ، اما در شرایط نوری زیاد از نمایش رنگی که بطور بالقوه کمتری نسبت به نمایشگرهایی که نیازی به نور پس زمینه ندارند ، رنج می برند.

این را ببینید  پنل های HD و FULL HD در تلفن

عملکرد TFT

در داخل تلفن های هوشمند ، شما هم نمایشگر TFT و IPS دارید. TFT مخفف Thin Film Transistor ، نسخه پیشرفته LCD است که از یک ماتریس فعال استفاده می کند (مانند AM در AMOLED). ماتریس فعال بدین معنی است که هر پیکسل به طور جداگانه به یک ترانزیستور و خازن وصل می شود.

فایده ی TFTچیست؟

مزیت اصلی TFT هزینه تولید نسبتاً پایین آن و افزایش کنتراست در مقایسه با LCD های سنتی است. ضرر LCD های TFT نسبت به برخی از LCD های دیگر ، تقاضای انرژی بیشتری دارد ، از زاویه دید کمتر و تولید مثل رنگ های چشمگیر است. به همین دلایل و کاهش قیمت گزینه های جایگزین ، این است که TFT ها معمولاً در تلفن های هوشمند استفاده نمی شوند.

عملکرد IPS

IPS مخفف In-Plane Switch و پیشرفت دیگری در LCD های TFT است. این محصول باعث تولید مثل رنگ بهتر و مهمترین آنها زاویه دید در مقایسه با LCD های TFT می شود. این کار را با استفاده از دو ترانزیستور برای هر پیکسل همراه با نور پس زمینه قوی تر انجام می دهد. نکته منفی این است که آنها به انرژی بیشتری نسبت به انواع دیگر صفحه نمایش غیر LCD نیاز دارند. آنها هنوز هم به طور کلی از انرژی کمتری نسبت به صفحه نمایش TFT استفاده می کنند.

کلمات اختصاری دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آنها با IPS همراه هستند ، مانند IPS-NEO. در این حالت ، این یک اسم اختصاصی برای فناوری ایجاد شده توسط JDI است که ادعا می کند نشت نور پس زمینه را از بین ببرد ، اما به همان روش اساسی مانند هر نمایشگر IPS-LCD دیگر کار می کند.

این را ببینید  پنل های آمولد و کیفیت بی نظیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =