نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه آب را از صفحه LCD تلویزیون خود خارج کنیم

آسیب ناشی از آب می تواند صفحه تلویزیون LCD یا هر نمایشگر LCD را خراب کند. اگر در صفحه نمایش آب قابل مشاهده هستید یا حتی شک دارید که آب صفحه شما را شکسته است، بلافاصله وارد عمل شوید. بدون رها کردن رطوبت مطمئناً باعث آسیب دائمی می شود. اگر رطوبت را به سرعت از بین ببرید، صفحه و کل سیستم شما فرصت بازیابی و بازگشت به صفحه نمایش و عملکردهای عادی را دارند.

تلویزیون را آماده کنید

پس از تشخیص رطوبت در تلویزیون و به طور خاص در صفحه LCD، سیم برق را از برق جدا کرده و تلویزیون را خاموش کنید. اگر آب به یک مدار زنده بیفتد، تلویزیون شما کوتاه می شود و آسیب جدی می رساند. بعد از خاموش شدن شارژ و خاموش شدن همه چیز، باتری را کاملاً از یک لپ تاپ جدا کنید یا تمام اتصالات سیم را از نمایشگر خارج کنید.

یک حوله کاغذی بردارید و صفحه کلید و صفحه آن را پاک کنید تا آب از قسمت خارجی آن جذب شود. برای جلوگیری از کارکرد آن در تلویزیون، تا آنجا که ممکن است آب را از قسمت خارجی خارج کنید. هنگام آماده سازی مرحله بعدی، تلویزیون را کنار یک فن قرار دهید تا تبخیر را تشویق کند.

حذف آب در صفحه تلویزیون

یک کیسه بزرگ برنج خریداری کنید و برنج را به یک سطل ذخیره سازی، سطل یا هر ظرف پلاستیکی خشک و بزرگ اضافه کنید تا بتواند تلویزیون و برنج را در کنار هم قرار دهد. برای شروع نیمی از سطل آشغال را پر کنید، کل لپ تاپ یا مانیتور LCD را روی برنج تنظیم کنید و بیشتر اضافه کنید تا کاملاً پوشانده شود – سپس ظرف را ببندید. نوع برنج مهم نیست. از کمترین هزینه استفاده کنید. برنج یک محیط فوق العاده خشک ایجاد می کند و آب را جذب می کند.

این را ببینید  تشخیص ارزش تعمیر تلویزیون شکسته

برنج رطوبت را از بین می برد و آسیب آب صفحه LCD را خشک می کند. این برای آبی مفید است که وارد اکثر دستگاه های الکترونیکی شده است. صفحه را به مدت 24 ساعت کامل در برنج بگذارید. صفحه را بیرون آورده و باقیمانده باقی مانده از برنج را با پارچه ای نرم پاک کنید تا از خاراندن صفحه جلوگیری شود.

صفحه را تست کنید

در حالت ایده آل، ابر آب صفحه نمایش لپ تاپ یا سایر مشکلات صفحه نمایش آب LCD توسط برنج جذب می شود. پس از تمیز کردن صفحه، باتری یا سیمها را تعویض کنید و دوباره برق را متصل کنید. برای آزمایش صفحه واحد را روشن کنید. چشمک زدن و هرگونه رفتار عجیب و غریب را که نشان می دهد آب همچنان وجود دارد، تماشا کنید. اگر صفحه و تلویزیون عملکرد عادی دارند، آب خارج می شود. در صورت ادامه مشکل، آن را به سطل آشغال برگردانید و دستگاه را برای چند روز در زیر برنج خشک بگذارید. روند کار می کند، اما به آرامی کار می کند.

استفاده از بستر بچه گربه روش دیگر جذب رطوبت در صورت عدم موفقیت برنج است. بستر ساخته شده برای گرفتن رطوبت و نگه داشتن آن به صورت دسته ای است. در یک مورد شدید، خرید بسته های ژل سیلیکا مانند آنچه در جعبه های کفش یافت می شود نیز م willثر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =