نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شما سعی می کنید روی برنامه خود تمرکز کنید، اما آن پژواک وحشتناکی که از تلویزیون شما می آید، تمرکز را دشوار می کند. آیا تلویزیون شما خراب شده است؟ آیا شنوایی خود را از دست می دهید؟ ما شما را با چند علت داشتن پژواک تلویزیون آشنا می کنیم و به شما نشان خواهیم داد که چگونه آنها را برطرف کنید.

علت داشتن پژواک تلویزیون

علت داشتن پژواک تلویزیون و روشن بودن صدای فراگیر

برای علت داشتن پژواک تلویزیون اگر تلویزیون شما به بلندگوهای خارجی متصل است، ممکن است هر دو روشن شوند و صدا منتشر کنند و جلوه اکو ایجاد کنند. اگر می خواهید به پخش صدا از طریق بلندگوهای خارجی ادامه دهید، باید تلویزیون خود را بی صدا کنید.

روی دکمه Mute روی کنترل از راه دور تلویزیون خود کلیک کنید و ببینید که آیا تلویزیون هنوز هم صدا می کند یا خیر. یا اگر می‌خواهید صدا را از طریق بلندگوهای داخلی تلویزیون پخش کنید، می‌توانید بلندگوهای خارجی خود را از تلویزیون جدا کنید.

حجم صدا خیلی زیاد

برای علت داشتن پژواک تلویزیون ممکن است صدای تلویزیون شما خیلی زیاد باشد و باعث شود صدا اکو شود و مخدوش شود. سعی کنید صدا را کم کنید و ببینید که آیا مشکل حل می شود یا خیر. اگر صدای اکو پس از کم کردن صدا ادامه یابد، ممکن است مشکلی در بلندگوهای شما وجود داشته باشد. سرویس اسپیکر خود را در نظر بگیرید یا آنها را تعویض کنید.

کابل های شما شل شده

برای علت داشتن پژواک تلویزیون بلندگوها باید محکم به درگاه های خروجی صدا وصل شوند. اگر از کابل‌های RCA استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها به پورت‌های رنگی مناسب (قرمز به قرمز، سفید به سفید و غیره) متصل هستند.

این را ببینید  عوامل آسیب به پنل تلویزیون صفحه تخت

اگر تلویزیون شما دارای پورت کواکسیال است، مطمئن شوید که کابل کواکسیال به خوبی در جای خود پیچ ​​شده است. اگر آکوردهای شما توسط هر حیوان خانگی کشیده، خم شده یا حتی احتمالاً جویده شده است، سعی کنید آنها را جایگزین کنید.

اگر منبع ورودی شما از طریق کابل HDMI به تلویزیون شما متصل است، مطمئن شوید که به درستی و ایمن در دستگاه منبع و تلویزیون قرار گرفته است. اگر کابل HDMI شما ساییده شده است، سعی کنید آن را با یک کابل جدید مانند این جایگزین کنید.

علت داشتن پژواک تلویزیون و تنظیم میدان صوتی

برای علت داشتن پژواک تلویزیون میدان صوتی تلویزیون بسته به بلندگوهایی که استفاده می کنید (بلندگوهای داخلی تلویزیون، سیستم صوتی خارجی، هدفون و غیره) صدای فراگیر را تغییر می دهد.

چیزی را با صدا در تلویزیون پخش کنید و روی دکمه Sound Field کنترل از راه دور کلیک کنید تا اکو از بین برود. این ممکن است کمی نیاز به آزمایش داشته باشد، بنابراین به هر یک از گزینه های فیلد صوتی با دقت گوش دهید تا ببینید چه چیزی بهترین صدا را دارد. اگر هیچ یک از گزینه های فیلد صوتی اکو را حذف نکرد، نگران نباشید. به سراغ پیشنهادات بعدی بروید.

ریست کردن جعبه کابل صدای فراگیر تلویزیون

برای علت داشتن پژواک تلویزیون جعبه کابل صدای فراگیر شما ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. محافظ برق جعبه کابل را از برق بکشید و قبل از وصل کردن دوباره آن را به مدت دو دقیقه یا بیشتر از برق جدا کنید. پس از تنظیم مجدد، تلویزیون خود را روشن کنید و چیزی پخش کنید تا ببینید آیا مشکلات صوتی حل شده است یا خیر.

این را ببینید  پنل تلویزیون LCD Hisense

روشن بودن بازخورد صدا

بازخورد صدای تلویزیون شما می تواند باعث بازتاب صدا شود. در حالی که بازخورد صوتی ممکن است گاهی اوقات صدای تلویزیون شما را افزایش دهد، اما اگر با محتوایی که تماشا می‌کنید مطابقت نداشته باشد، می‌تواند دردسرساز شود. این مشکل به ویژه در تلویزیون های سامسونگ رایج است.

برای خاموش کردن آن، به منوی تلویزیون خود بروید. تنظیمات و سپس General را باز کنید. به Sound Feedback بروید و آن را خاموش کنید، نتایج را بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید صدای محتوای خاصی چیزی کم دارد، همیشه می‌توانید آن را دوباره روشن کنید.

علت داشتن پژواک تلویزیون و ریست کردن اتصال بلندگو

برای علت داشتن پژواک تلویزیون سعی کنید اتصال تلویزیون خود را به بلندگوهای خارجی آن بازنشانی کنید. قبل از باز کردن تنظیمات تلویزیون، بلندگوها را از برق بکشید. به Sound و سپس Speaker بروید. ورودی بلندگو را از سیستم صوتی به بلندگوی تلویزیون تغییر دهید. بلندگوهای خود را دوباره به برق وصل کنید سپس ورودی را به سیستم صوتی تغییر دهید. به دقت گوش کنید تا ببینید آیا اکو از بین رفته است یا خیر. برای مشاهده نحوه تنظیم مجدد اتصال بلندگوی تلویزیون، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

قدیمی بودن بلندگوهای شما

بلندگوها و ساب ووفرهای قدیمی صدایی با کیفیت پایین‌تر منتشر می‌کنند که می‌تواند مبهم شود و جلوه اکو ایجاد کند. بلندگوها و سخت افزار ساب ووفر خود را بررسی کنید تا ببینید آیا کابل ها، مخروط فراگیر، گنبد گرد و غبار یا واشر شروع به تخریب کرده اند یا خیر.

همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که اسپیکرهای خود را به صورت حرفه ای سرویس کنید تا متوجه شوید که آیا در داخل مشکلی وجود دارد یا خیر.

این را ببینید  علائم آسیب آب در تلویزیون LCD

اگر می بینید که کابل ها فرسوده شده اند، به راحتی قابل تعویض هستند، فقط مطمئن شوید که کابل های درست را خریداری کرده اید! همیشه با ضمانت بلندگوهای خود مشورت کنید تا ببینید آیا این ضمانت نامه تعمیرات یا تعویض را پوشش می دهد.

بیشتر بدانید: بررسی خرابی تلویزیون شما در چند دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 5 =