نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون‌ها اغلب یک سرمایه‌گذاری گران قیمت هستند، و وقتی خطوط افقی به‌طور واضح روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند، هرگز جالب نیست. با این حال، علیرغم ترسناک بودن، این مسئله غیر قابل حل نیست. این خطوط افقی روی صفحه تلویزیون شما را می توان در خانه با چند روش ساده رفع کرد. اغلب، خطوط افقی نشان دهنده یک تلویزیون قدیمی است. با این حال، آنها اغلب نقص دائمی نیستند و می توانند خود به خود از بین بروند، اما بعداً دوباره ظاهر می شوند. در این راهنما، دلایل خطوط افقی صفحه تلویزیون و چگونگی حل آن را توضیح خواهیم داد تا بتوانید از تجربه تماشای تلویزیون روزمره خود لذت ببرید.

خطوط افقی صفحه تلویزیون

خطوط افقی صفحه تلویزیون و افزایش سن دستگاه

علت شماره یک واضح است – پیری. متأسفانه، تمام فناوری ها دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند. در حالی که برخی از تلویزیون ها برای مدت طولانی تری عملکرد بهتری دارند، تنها گاهی اوقات مشخص می شود که تلویزیون شما ممکن است خراب شود.

برخی از افراد تنها می توانند از طریق مهارت های تمیز کردن و تعمیر و نگهداری و گاهی اوقات فقط با خوش شانسی، حداکثر سال را از تلویزیون خود استفاده کنند.

دلیل شماره 1: خطوط افقی صفحه تلویزیون و تجمع زباله

گرد و غبار جمع شده در داخل تلویزیون شما مضر است. تلویزیون ها برای تحمل مقدار معینی از تجمع زباله ساخته شده اند، اما با این وجود تمیز کردن مورد نیاز است. تجمع کثیفی و زباله در درگاه های تلویزیون نیز می تواند از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند.

این امر از داغ شدن بیش از حد تلویزیون و خراب شدن آن در طولانی مدت جلوگیری می کند. این به دلیل اجزای نور پس زمینه است که به تلویزیون شما اجازه می دهد روشن شود. گرمای بیش از حد می تواند باعث ریزش این نوارهای مهم شود و باعث شود خطوط افقی تجربه تماشای شما را مختل کنند.

این را ببینید  علت خرابی تصویر در تلویزیون

دلیل شماره 2: کابل و سیم کشی

برای خطوط افقی صفحه تلویزیون کابل ها و سیم کشی ها باید همیشه در درگاه های تلویزیون شما محکم باشد. اتصال بین دستگاه شما و پریز برق آن ناپایدار است اگر شل یا فرسوده باشند. اتصالات ضعیف باعث می شود نمایشگرهای آن به طور مداوم خراب شوند. یکی از اولین نشانه‌های شل بودن سیم‌کشی این است که کیفیت ویدیو در تلویزیون شما به تدریج بدتر می‌شود.

دلیل شماره 3: تنظیمات ویدیو نادرست

اگر تنظیمات کیفیت تصویر را درست انتخاب کنید ممکن است تلویزیون شما عملکرد بهتری داشته باشد. تنظیمات نادرست می تواند شامل انتخاب کیفیت 4K در زمانی که تلویزیون شما از آن پشتیبانی نمی کند باشد. برای انتخاب تنظیمات مناسب به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید زیرا اندازه تصویر خیلی بزرگ یا کوچک می تواند باعث شود تلویزیون خطوط افقی را مطابق با تنظیمات شما ایجاد کند.

دلیل شماره 4: خطوط افقی صفحه تلویزیون و قطع برق

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دائماً قطع برق ناگهانی و مداوم را تجربه می‌کند، ممکن است تلویزیون شما شروع به خرابی کند. در برخی موارد، پریزهای برق ممکن است آسیب ببینند یا بیش از حد گرم شوند، که ممکن است باعث ایجاد جرقه و آسیب شدید به قطعات تلویزیون شما نیز شود.

شوک الکتریکی قوی در اثر گرمای بیش از حد می تواند باعث خاموش شدن کامل دستگاه شود. اگر خوش‌شانس باشید، تلویزیون شما زنده می‌ماند، اما نمایشگر همچنان خراب می‌شود.

دلیل شماره 5: فایل های خراب

ممکن است برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای خراب را اجرا کنید. این به طور مستقیم باعث ایجاد نقص در صفحه نمایش شما به دلیل فایل خراب می شود، مانند نشان دادن خطوط افقی. به عنوان مثال، اگر تلویزیون شما به طور تصادفی روشن و خاموش می شود، اشکالات صفحه نمایش را به تصویر می کشد، و برنامه ها را خود به خود خاموش می کند، باید فوراً فایل خراب را پیدا کنید.

این را ببینید  بررسی کامل پنل LCD (نمایشگر کریستال مایع)

دلیل شماره 6: آسیب فیزیکی

برای خطوط افقی صفحه تلویزیون اگر صفحه تلویزیون شما آسیب آشکاری مانند خط و خش یا شکستگی صفحه نمایش را نشان می دهد، ممکن است خطوط افقی وحشتناکی را تجربه کنید. این آسیب فیزیکی به شکستن صفحه تلویزیون محدود نمی شود، بلکه می تواند در اثر گرما نیز ایجاد شود.

اگر تلویزیون خود را در نزدیکی منبع گرمایی مانند شومینه، بخاری یا رادیاتور قرار داده باشید، به زودی صفحه تلویزیون شما خراب می شود. این به این دلیل است که الکترونیک به گرما حساس است که می تواند به دلیل آسیب دیدن قطعات داخلی باعث خاموش شدن آنها شود.

بیشتر بدانید: انواع رایج ترک در صفحه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =