نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شما برای تماشای فیلم یا پخش آخرین نسخه PS5 نشسته اید و تلویزیون خود را روشن می کنید. اما برای اولین بار متوجه موضوع نگران کننده ای می شوید. به نظر می رسد چند نقطه سیاه روی تلویزیون وجود دارد. فکر می کنید، چیز مهمی نیست و احتمالاً فقط کثیفی نمایشگر است. اما بعد از پاک کردن نمایشگر متوجه می شوید که پیکسل های مرده در تلویزیون وجود دارد. پیکسل های مرده می توانند از یک ناراحتی جزئی تا یک مشکل بزرگ متغیر باشند. علائم پیکسل های مرده در تلویزیون در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

علائم پیکسل های مرده در تلویزیون

علائم پیکسل های مرده در تلویزیون در انواع دستگاها

همه انواع نمایشگر فعلی (LCD، LED، OLED و غیره) می توانند پیکسل های مرده تولید کنند. تفاوت‌های دیگری نیز بین انواع مختلف نمایشگر وجود دارد، مانند OLED که بیشتر در معرض سوختن صفحه نمایش است، اما خطرات پیکسل‌های مرده در همه انواع تلویزیون نسبتاً یکنواخت است.

تعمیر علائم پیکسل های مرده در تلویزیون

بستگی داره از کی بپرسی PCWorld می گوید نه: یک پیکسل واقعاً مرده کاملاً مرده است. هیچ تعمیری وجود ندارد. منابع دیگر استراتژی هایی را برای احیای یک پیکسل مرده فهرست می کنند. اما اینکه آیا این استراتژی‌ها واقعاً روی پیکسل‌های واقعاً مرده موفق هستند یا خیر، موضوع بحث است. علاوه بر این، افرادی که گزارش موفقیت در احیای پیکسل‌های مرده دارند، ممکن است با پیکسل‌های گیر کرده سروکار داشته باشند، نه با پیکسل‌های مرده.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخی از روش‌های احیای این پیکسل‌ها بسیار خطرناک هستند. تلاش شما برای رفع مشکل صفحه نمایش می تواند به صفحه نمایش شما آسیب بیشتری وارد کند و اغلب ضمانت سازنده را باطل می کند. بنابراین قبل از شروع به کار کردن، مطمئن شوید که آیا مشکل واقعا ارزش ریسک کردن را دارد یا خیر.

این را ببینید  طول عمر تلویزیون LCD

پیکسل های گیر کرده

پیکسل‌های گیر کرده با پیکسل‌های مرده تفاوت دارند زیرا هنوز نشانه‌های حیات را نشان می‌دهند. یک پیکسل مرده کاملاً سیاه خواهد بود و تغییر نمی‌کند یا رنگ نشان نمی‌دهد. (یک پیکسل همیشه سفید گاهی اوقات پیکسل مرده نیز نامیده می شود یا ممکن است پیکسل داغ نیز نامیده شود، اما داستان یکسان است: هیچ کاری که انجام می دهید تفاوتی ایجاد نمی کند، بنابراین از نظر عملکردی مرده است.)

یک پیکسل گیر کرده متفاوت است. همانطور که از نام آن پیداست، ممکن است به جای مرده، گیر کرده باشد. اگر پیکسلی دارید که قرمز (یا آبی یا سبز) را در زمانی که نباید نمایش می‌دهد، مطمئناً آزاردهنده است. اما خبر بهتری است زیرا به این معنی است که وسایل الکترونیکی که پیکسل را تغذیه می کنند غیرفعال یا از بین نمی روند. آنها فقط گیر کرده اند.

خبر خوب در مورد پیکسل های گیر کرده این است که معمولاً می توانید راهی برای جدا کردن آنها پیدا کنید. برخی از این موارد حتی مبتنی بر نرم افزار هستند، بنابراین دیگر نگران لغو گارانتی تلویزیون خود نخواهید بود.

راه های برای رفع علائم پیکسل های مرده در تلویزیون

اگر تشخیص داده اید که چند پیکسل مرده یا گیر کرده اید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که باید امتحان کنید. اما، باز هم، باید با احتیاط از نقطه اول عبور کنید – اگر اصلاً از آن عبور کنید. برخی از این استراتژی ها خطرناک هستند و می توانند به صفحه نمایش شما آسیب بیشتری وارد کنند.

استراحت دادن به تلویزیون

اگر به شدت از تلویزیون خود استفاده کرده اید، ممکن است فقط نیاز به خنک شدن داشته باشد. آن را به مدت 24 ساعت خاموش کنید، سپس ببینید آیا مشکلات پیکسل خود به خود حل می شوند یا خیر.

این را ببینید  علت کار کردن تلویزیون پس از قطع برق

امتحان یک نرم افزار Fix

مرحله بعدی تلاش برای تعمیر نرم افزار است. این ابزارها به سرعت رنگ ها را در سراسر صفحه نمایش شما چشمک می زنند تا آن پیکسل ها را به حالت عادی بازگردانند. PixelHealer و JScreenFix دو گزینه برتر در این فضا هستند. این روش فقط روی پیکسل های گیر کرده کار می کند، اما ارزش آن را دارد که آن را امتحان کنید.

استفاده از مقداری فشار

اینجاست که همه چیز خطرناک می شود. PCWorld توصیه می‌کند صفحه را با پارچه‌ای بدون خش بپوشانید و سپس به آرامی با قلم روی پیکسل گیر کرده به مدت 10 ثانیه فشار دهید. ضربه زدن ملایم با چیزی کمی سفت تر نیز یک گزینه مناسب می تواند باشد.

تعمیر یا تعویض

اگر هیچ چیز دیگری مشکل شما را حل نکرده است، قدم بعدی شما این است که تلویزیون خود را برای تعمیر بفرستید یا دستگاه را به طور کامل تعویض کنید. در صورتی که تعداد پیکسل های مرده بسیار کم است زندگی با پیکسل گیر کرده نیز یک گزینه است.

بیشتر بدانید: 5 دلیل کار نکردن چراغ های LED تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =