نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هر بار که سعی می‌کنید تلویزیون تماشا کنید، تا زمانی که آن را چند ثانیه قبل از وصل کردن دوباره آن را از برق جدا نکنید، روشن نمی‌شود. در حالی که برایتان مهم نبود که این فرآیند را یک یا دو بار انجام دهید، اما بعد از مدتی کمی خسته‌کننده می‌شود. نگران نباش در پایان این مقاله، می‌توانید بدون نیاز به تنظیم مجدد تلویزیون، به طور معمول از تلویزیون خود استفاده کنید. کار کردن تلویزیون پس از قطع برق را رفع نمایید.

کار کردن تلویزیون پس از قطع برق

کار کردن تلویزیون پس از قطع برق و امتحان دکمه پاور

برای کار کردن تلویزیون پس از قطع برق دو راه برای روشن کردن تلویزیون وجود دارد: با استفاده از کنترل از راه دور یا دکمه پاور روی صفحه کنترل.

بنابراین، اگر قبل از اینکه بتوانید تلویزیون را با استفاده از کنترل از راه دور روشن کنید نیاز به تنظیم مجدد دارد، به جای آن سعی کنید آن را با دکمه پاور روشن کنید.

دکمه روشن/خاموش تلویزیون را معمولاً می‌توان در قاب پایین آن (به عنوان مثال قاب) یا پشت دستگاه پیدا کرد. دستان خود را روی قاب و قسمت پایین پشت تلویزیون خود بکشید تا ببینید آیا آن را احساس می کنید یا خیر.

هنگامی که دکمه پاور را پیدا کردید، قبل از فشار دادن آن، بررسی کنید که تلویزیون شما به برق وصل باشد. سپس، ببینید آیا تلویزیون شما روشن می شود یا خیر.

خرابی تلویزیون

یک مشکل نرم افزاری

برای کار کردن تلویزیون پس از قطع برق اگر تلویزیون شما هوشمند است، مشکل نرم افزار می تواند باعث این مشکل شود. ممکن است اشکالی در کد وجود داشته باشد یا نقصی ناشی از تصادف از طرف سازنده باشد.

این را ببینید  آینده تلویزیون های هوشمند

برای رفع این مشکل، باید نرم‌افزار را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید، که باید شامل هرگونه وصله‌های ضروری و همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی باشد. این نه تنها می تواند مشکلات نرم افزاری تلویزیون شما را حل کند، بلکه به شما امکان می دهد به آخرین ویژگی های تلویزیون دسترسی داشته باشید.

اگر حالت به‌روزرسانی خودکار را در تلویزیون خود فعال نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم مرتباً به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

فرآیند نصب به‌روزرسانی‌ها بسته به سازنده تلویزیون متفاوت است. برای راحتی شما، ما مراحل به روز رسانی تلویزیون هوشمند سامسونگ را در زیر فهرست کرده ایم.

مرحله 1: به تنظیمات بروید.

مرحله 2: به قسمت پشتیبانی بروید.

مرحله 3: به به روز رسانی نرم افزار بروید.

مرحله 4: روی Update Now کلیک کنید. تا زمانی که به روز رسانی ها با موفقیت نصب نشده اند، تلویزیون خود را خاموش یا از برق نکشید.

بررسی چراغ نشانگر و کار کردن تلویزیون پس از قطع برق

برای کار کردن تلویزیون پس از قطع برق همه تلویزیون ها دارای یک چراغ نشانگر هستند که باید با توجه به وضعیت برق تلویزیون تغییر رنگ یا چشمک بزند. برای اطلاعات بیشتر در مورد معنای چراغ نشانگر تلویزیون سامسونگ، مقاله ما را بررسی کنید.

این چراغ نشانگر ممکن است در جلوی تلویزیون در کنار قاب یا درست زیر قاب قرار گیرد، همانطور که در مورد تلویزیون های TCL Roku وجود دارد. اگر تلویزیون شما به طور معمول روشن نمی شود، بررسی کنید که آیا چراغ نشانگر تغییر می کند یا خیر.

در برخی از تلویزیون ها، در صورت بروز مشکل در تلویزیون، چراغ نشانگر ممکن است تغییر کند. برای مثال، چراغ‌های نشانگر روی تلویزیون‌های سامسونگ به رنگ قرمز چشمک می‌زنند تا نشان دهند که مشکل احتمالی در منبع تغذیه دستگاه وجود دارد.

این را ببینید  مشکل رایج در تلویزیون CRT

با این حال، چراغ‌های نشانگر هر برند تلویزیون ممکن است به مشکلات مختلف واکنش متفاوتی نشان دهند، به طوری که برخی از چراغ‌ها اصلاً به مشکلات پاسخ نمی‌دهند.

برای اینکه ببینید چراغ نشانگر تلویزیون شما به مشکلات پاسخ می دهد یا خیر و تغییرات آن ممکن است منعکس شود، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. نکته حرفه ای: اغلب می توانید دفترچه راهنمای استفاده از تلویزیون را در وب سایت های سازنده آنها پیدا کنید.

تعمیرات تلویزیون

مشکل منبع تغذیه و کار کردن تلویزیون پس از قطع برق

برای کار کردن تلویزیون پس از قطع برق مشکلات تلویزیون شما می تواند ناشی از منبع تغذیه معیوب در حالت آماده به کار باشد. هنگامی که تلویزیون شما در حالت آماده به کار است، صفحه نمایش خاموش می شود، اما نرم افزار همچنان در حال اجرا است زیرا هنوز به برق وصل است.

در حالت آماده به کار، بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند تمایل دارند به‌روزرسانی‌ها را نصب کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که دفعه بعد که آن را روشن می‌کنید، سیستم‌عامل تلویزیون به‌روز می‌شود.

منبع تغذیه تلویزیون در حالت آماده به کار وظیفه دارد تلویزیون شما را در حالت استندبای روشن نگه دارد. این به تلویزیون شما اجازه می‌دهد تا به هر فرمانی که ممکن است دریافت کند، پاسخ دهد، مانند فشار دادن کلید پاور کنترل از راه دور یا دکمه هوم برای «بیدار کردن آن».

بنابراین، اگر تلویزیون شما نمی تواند به این دستورات پاسخ دهد، چه توسط کنترل از راه دور یا پانل کنترل، به احتمال زیاد منبع تغذیه آماده به کار معیوب است.

این را ببینید  دلیل خرابی صفحه LCD تلویزیون

مشکل تنظیم‌کننده ولتاژ

برای کار کردن تلویزیون پس از قطع برق می‌توانید از یک تنظیم‌کننده ولتاژ خودکار (یا AVR) برای تنظیم میزان برق دریافتی تلویزیون از پریز برق استفاده کنید.

این تضمین می کند که تلویزیون شما در حالت آماده به کار بماند، حتی اگر پریزهای برق خانه شما نتوانند ولتاژ ثابتی را تامین کنند یا تلویزیون شما نتواند میزان مصرف برق را تنظیم کند. به سادگی AVR خود را به برق وصل کنید، تلویزیون خود را به آن وصل کنید و آن را روشن کنید.

اگر مشکلات با استفاده از AVR حل نشد، ممکن است نیاز به تعمیر تلویزیون خود داشته باشید. تعمیر منبع تغذیه آماده به کار تلویزیون یک فرآیند درگیر است که اگر توسط یک فرد بی تجربه انجام شود می تواند خطرناک باشد.

تلویزیون ها دارای خازن هایی هستند که قبل از دست زدن به آنها باید به درستی تمام توان آنها تخلیه شود. عدم انجام این کار می تواند باعث برق گرفتگی و شوک شود.

پیشنهاد می کنیم با پشتیبانی مشتری سازنده تلویزیون تماس بگیرید و بپرسید که آیا گارانتی تلویزیون شما هنوز معتبر است یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است بتوانند منبع تغذیه آماده به کار را به صورت رایگان برای شما تعویض کنند.

بیشتر بدانید: نشانه های قابل شناسایی آسیب آب در تلویزیون ال سی دی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 17 =