نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های CRT (لوله اشعه کاتدی) با معرفی صفحه نمایش های بزرگ، ال ای دی های باریک و تخت و ال سی دی محبوبیت خود را از دست داده اند. با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان هستند که هنوز دستگاه های CRT خود را دارند و از آنها راضی هستند. اما بسیاری از مشکلات اغلب به کیفیت تصویر، رنگ تصویر و وضوح و کیفیت صدای این CRT ها مربوط می شود. گاهی اوقات هزینه تعمیر چنین مشکل رایج در تلویزیون CRT از هزینه تعویض آن با تلویزیون جدید بیشتر است.

مشکل رایج در تلویزیون CRT

مشکل رایج در تلویزیون CRT و نداشتن تصویر

برای مشکل رایج در تلویزیون CRT بدون تصویر یک مشکل بسیار رایج در تلویزیون های لوله اشعه کاتدی است. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، ابتدا موارد واضح را بررسی کنید، یعنی بررسی کنید که آیا تلویزیون شما به درستی به برق وصل شده است و انرژی کافی برای کار را دریافت می کند. اگر روشن است، تنظیمات ویدئو (مانند روشنایی، وضوح، کنتراست و تنظیمات تصویر) را بررسی کنید. اگر تنظیمات درست باشد، ممکن است در کابل ویدیو و سخت افزار مشکلی وجود داشته باشد. اگر تشخیص اولیه به خوبی انجام شود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون تماس بگیرید.

ردیف نشدن عکس یا تصاویر تعظیم شده

این یک مشکل تصویر بسیار رایج در تلویزیون های CRT است. معمولاً در اثر خرابی یک مدار داخلی به نام مدار همگرایی ایجاد می شود. مدار دارای آی سی های همگرایی است که در صورت خراب شدن مشکل تصویر خمیده را ایجاد می کند. گاهی اوقات فیوزها و مقاومت های لحیم کاری بد یا معیوب نیز می توانند باعث اعوجاج تصویر شوند. یک تکنسین یا یک PRO به راحتی می تواند این نوع مشکل را در خانه تعمیر کند.

این را ببینید  4 نشانه خرابی تلویزیون LED

هنگام روشن شدن یک خط افقی در مرکز

برای مشکل رایج در تلویزیون CRT بارها اتفاق می افتد که یک خط افقی نازک روی صفحه تلویزیون CRT ظاهر می شود. علت احتمالی این مشکل می تواند یک یوغ معیوب با یک سیم پیچ معیوب یا سوخته در داخل آن باشد. دلیل احتمالی دیگر می تواند تماس سست بین یوغ و برد اصلی باشد. سومین علت احتمالی می تواند خازن معیوب باشد.

یک خط عمودی در مرکز صفحه نمایش

زمانی که تلویزیون CTR خود را روشن می کنید، یک خط عمودی نازک را روی صفحه می بینید. علت احتمالی این مشکل می تواند یک یوغ معیوب با یک سیم پیچ معیوب یا سوخته در داخل آن باشد. دلیل دیگر می تواند IC های عمودی معیوب باشد. ممکن است آی سی ها به دلیل تولید گرما در حین کار، تماس خود را با اتصالات لحیم از دست داده باشند.

مشکل رایج در تلویزیون CRT و بوی الکتریکی شدید

برای مشکل رایج در تلویزیون CRT این یک مشکل خیلی رایج نیست. مهمترین دلیل خرابی لوله اشعه کاتدی است. صدای ترق جزئی ناشی از قوس الکتریکی با ولتاژ بالا است. دلیل احتمالی بوی سوختگی ناشی از سوختگی عایق است. در چنین شرایطی بلافاصله تلویزیون را از پریز برق جدا کنید. با یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون تماس بگیرید و آن را اصلاح کنید.

سایه های رنگارنگ در طرفین

چه تلویزیون CRT داشته باشید یا قبلاً آن را داشته باشید، حتماً در برخی از زمان‌ها شاهد سایه‌ای رنگارنگ در کناره‌های صفحه بوده‌اید (در تصویر به صورت سایه نارنجی متمایل به قرمز دیده می‌شود). این عمدتا به دلیل وجود هر وسیله مغناطیسی در نزدیکی تلویزیون است. آهنرباهایی که در نزدیکی CRT قرار می گیرند می توانند به “ماسک سایه” مجموعه آسیب بزنند، که می تواند باعث شود رنگ های اشتباه در آن ناحیه ظاهر شود.

این را ببینید  علت ایجاد خطوط افقی صفحه تلویزیون

مشکل رایج در تلویزیون CRT صدای بد یا نداشتن صدا

برای مشکل رایج در تلویزیون CRT بدون صدا یا صدای کمتر مشکلی است که معمولا در تلویزیون های CRT شنیده می شود. دلیل احتمالی آن، بلندگوهای معیوب است. دلایل دیگر می‌تواند آسیب‌دیدگی تقویت‌کننده صدا، ولتاژ پایین تغذیه به تقویت‌کننده یا IC صدا معیوب باشد. ممکن است دلایل دیگری مانند برخی از سیم کشی های داخلی معیوب نیز وجود داشته باشد. سایر مشکلات رایج تلویزیون CRT از دست دادن همگام سازی عمودی و از دست دادن همگام سازی افقی در تصویر است.

مشکل در کنترل از راه دور تلویزیون CRT

اگر با مشکل عدم پاسخگویی تلویزیون به ورودی های راه دور مواجه هستید، ابتدا باتری ها را تعویض کنید! اگر تلویزیون همچنان پاسخ نمی دهد، ریموت کنترل مشکل دارد. در این صورت بهتر است به جای تعمیر ریموت آن را تعویض کنید. در زیر تعدادی از راه دورهای سازگار با تلویزیون CRT وجود دارد که توصیه می کنیم.

بیشتر بدانید: خلاصی از شر ترک های تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =