نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا نمایشگر تلویزیون شما برای چندمین بار به یک آشفتگی پیکسلی تار تبدیل شده است؟ نگران نباشید؛ ما به شما کمک می کنیم آن را رفع کنید! چندین چیز می‌تواند زمان تلویزیون شما را مختل کند، اما پیکسل‌سازی به عنوان یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقات می‌داند. تا زمانی که تلویزیون شما از پیکسل برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می کند، مستعد پیکسل شدن است. در حالی که فناوری صفحه نمایش تلویزیون شما ممکن است بزرگترین خنثی کننده آن باشد، چندین عامل خارجی می توانند باعث ایجاد یک قسمت پیکسل شدن تلویزیون شوند. مراقب عواملی مانند اتصالات معیوب، تداخل سیگنال، و کیفیت پایین ویدیو باشید. در این مقاله، علت پیکسل شدن تلویزیون و نحوه مقابله با آنها را بررسی خواهیم کرد.

علت پیکسل شدن تلویزیون

بررسی علت پیکسل شدن تلویزیون

برای علت پیکسل شدن تلویزیون باورنکردنی ترین توهم نوری جهان است. هنگامی که یک فیلم را در تلویزیون خود تماشا می کنید، یک تصویر ثابت را می بینید که یکپارچه بر روی صفحه نمایش خود حرکت می کند.

شما فکر می کنید این یک عکس متحرک است، اما در واقع یک سری فریم های ویدئویی است که از پیکسل های ریز تشکیل شده است که به صورت افقی و عمودی ردیف شده اند.

قاب‌های فیلم یا فیلم، تعداد زیادی عکس ثابت هستند که کل یک عکس متحرک را تشکیل می‌دهند. در مقایسه، پیکسل ها مجموعه ای از نقاط یا مربع های ریز رنگی هستند که یک تصویر دیجیتال را تشکیل می دهند. آنها عناصر تصویر کوچکی هستند که برای تکمیل هر تصویر روی صفحه شما ترکیب شده اند.

این را ببینید  4 مشکلات رایج تلویزیون LED و تشخیص آنها

پیکسل‌سازی تلویزیون به مشکلی در نمایشگر تلویزیون اشاره دارد که در آن تعداد کمی از پیکسل‌ها بر روی صفحه نمایش کشیده می‌شوند و در نتیجه تصویری تار ایجاد می‌شود.

دریافت ناقص سیگنال توسط تلویزیون اغلب باعث این اشکال می شود – تلویزیون شما داده های ناقص را روی صفحه پردازش می کند. اکنون که دلیل اصلی پیکسل شدن تلویزیون را مشخص کرده ایم، مهم است که سایر عوامل محرک را برجسته کنیم.

علت پیکسل شدن تلویزیون و اتصال ضعیف به اینترنت

برای علت پیکسل شدن تلویزیون اتصال ضعیف به اینترنت می تواند باعث پیکسل شدن شود. این به ویژه در سایت های پخش جریانی مانند نتفلیکس و یوتیوب رخ می دهد.

هنگامی که شبکه ضعیف است، سایت‌ها به‌طور خودکار وضوح ویدیو را کاهش می‌دهند تا به پخش روان ادامه دهند. هرچه رزولوشن تصویر کمتر باشد، در یک صفحه نمایش بزرگ، پیکسلی تر به نظر می رسد.

به عنوان مثال، یک ویدیوی YouTube با کیفیت 240p که روی یک صفحه تلویزیون 50 اینچی نمایش داده می شود، بسیار پیکسلی به نظر می رسد.

اتصال/کابل ضعیف

برای علت پیکسل شدن تلویزیون شرکت های تلویزیون کابلی از کابل های کواکسیال برای انتقال سیگنال ها از منبع به طور مستقیم به دستگاه نمایشگر استفاده می کنند. این کابل ها از RG-6 تا RG-59 می باشد.

کابل های کواکسی شما ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شوند. آنها ممکن است خم شده، نیشگون بگیرند یا در اثر قدم زدن و پیچاندن آنها پاره شوند. همچنین ممکن است مشکل از پورت کواکسیال یا اسپلیتر باشد.

این را ببینید  علت خرابی تصویر در تلویزیون

این مشکلات می‌توانند توانایی آن‌ها برای انتقال موثر سیگنال‌ها را مختل کنند و در نتیجه باعث اعوجاج پیکسل‌ها در صفحه نمایش شما شوند.

به کابل های ویدئویی که سیگنال ها را از دستگاه های منبع به تلویزیون شما منتقل می کند، توجه کنید. کابل HDMI، USB، RCA، و کامپوزیت شما نیز در صورت آسیب دیدن یا عدم اتصال صحیح می تواند باعث ایجاد پیکسل شود.

علت پیکسل شدن تلویزیون و مسائل از منبع

برای علت پیکسل شدن تلویزیون همه اشکالات پیکسلی ناشی از اتصالات کابل معیوب یا فناوری قدیمی نیست. برخی از مشکلات پیکسلی از خود رسانه منبع است.

برای مثال، ویرایشگرهای ویدئویی ممکن است از پیکسل سازی به عنوان جلوه ای برای محو کردن محتوای سانسور شده خاص استفاده کنند. همچنین ممکن است مشکل ضبط در مرحله فیلمبرداری باشد.

تداخل خارجی

پیکسل شدن نشانه دریافت ضعیف یا ناقص سیگنال است. تداخل خارجی، مانند آب و هوا، وسایل اطراف و اجسام فلزی، می‌تواند دریافت سیگنال را مسدود کرده و باعث ایجاد اعوجاج پیکسلی در صفحه تلویزیون شما شود.

بیشتر بدانید: دلیل صدای تلویزیون بعد از شکستگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =