نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل تلویزیون چقدر ولتاژ استفاده می کند؟

اکثر تلویزیون ها بین 100 وات تا 300 وات برق مصرف می کنند، اما میزان انرژی مصرفی تلویزیون به سه عامل بستگی دارد: اندازه صفحه، نوع فناوری و روشنایی که می توان از طریق تنظیمات کاربر کنترل کرد. تلویزیون های صفحه تخت و با وضوح بالا امروزه، از جمله تلویزیون های صفحه نمایش پلاسما و کریستال مایع، به طور کلی بزرگتر از مجموعه های قدیمی تر، با اشعه کاتد هستند و انرژی بیشتری مصرف می کنند.

در پنل CRT

لوله اشعه کاتد قدیمی ترین نوع فن آوری تلویزیون موجود است که به اولین مجموعه های تجاری موجود در سال 1939 برمی گردد. تلویزیون های CRT حجیم تر و فضای بیشتری نسبت به صفحه نمایش تخت را اشغال می کنند، فن آوری ناکارآمدی را به کار می گیرند: الکترون ها به فسفر شلیک می شوند، که برای ایجاد تصویر صفحه را روشن می کند. به گفته مایکل بلوجی نویسنده فناوری، یک CRT 19 اینچی حدود 80 وات برق مصرف می کند که صفحه های بزرگتر به طور کلی مصرف بیشتری دارند.

در پنل LCD

در نمایشگرهای استاندارد کریستال مایع، یک منبع نور فلورسنت – معروف به نور پس زمینه – از طریق دو فیلتر قطبی که در اطراف هر دو طرف لایه ای از مولکول های کریستال مایع قرار گرفته اند، تابش نور را ایجاد می کند و الگویی از نور را ایجاد می کند که تصویر را روی صفحه تولید می کند. مجموعه های LCD دیود ساطع کننده نور از همان مفهوم استفاده می کنند، اما نور پس زمینه یک لامپ LED است و می تواند انرژی را به طور موثرتری مصرف کند.

این را ببینید  نحوه اصلاح Monitor Ghosting

مقاله آوریل 2010 CNET گزارش می دهد که متوسط ​​ال سی دی استاندارد حدود 111 وات برق مصرف می کند. به عنوان مثال، یک تلویزیون ال سی دی میتسوبیشی 46 اینچ حدود 187 وات نیرو می گیرد، در حالی که یک LCD 32 اینچی ویزیو حدود 87 وات مصرف می کند. برای مقایسه، یک تلویزیون LED 46 اینچی سونی از حدود 87 وات استفاده می کند.

پنل پلاسما

CNET توضیح می دهد، تلویزیون های پلاسما بیش از هر نوع تلویزیون دیگری انرژی می طلبند و متوسط ​​صفحه نمایش پلاسما از 301 وات برق استفاده می کند. با تلویزیون های پلاسما، هزاران پیکسل کوچک، روشن و قرمز فلورسنت، تصویر روی صفحه را تشکیل می دهند. آنچه باعث می شود پلاسما انرژی کمتری داشته باشد این است که هر پیکسل یک منبع نور گسسته را نشان می دهد و برای صفحه های بزرگتر با وضوح بالاتر به انرژی بیشتری نیاز دارد.

یک پلاسمای 65 اینچی پاناسونیک تقریباً 575 وات برق مصرف می کند، و یک Vizio 42 اینچ – تقریباً در کوچکترین اندازه صفحه نمایش پلاسما موجود – حدود 283 وات نیاز دارد.

پروجکشن عقب چیست؟

بر اساس مقاله گزارش های مصرف کننده در نوامبر 2008، تلویزیون های پیش بینی کننده عقب به عنوان کم مصرف ترین انرژی در هر اینچ مربع صفحه نمایش رتبه بندی می شوند، اما تقاضای مصرف کننده به دلیل پایین آمدن قیمت دستگاه های LCD و پلاسما با حجم کم کاهش یافته است. این نوع فناوری یک تصویر ایجاد می کند، آن را از طریق پرتوهای نور ارسال می کند تا از آینه پرش کند و آن را تا اندازه صفحه نمایش کامل تلویزیون گسترش می دهد.

این را ببینید  خیس شدن ریموت کنترل

تلویزیون های با طرح عقب می توانند از پردازش نور LCD، CRT یا دیجیتال استفاده کنند که برای ایجاد نور به یک تراشه مخصوص تعبیه شده در آینه های میکروسکوپی متکی است. بلوجی توضیح می دهد که یک تلویزیون پروجکشن 56 اینچی عقب حدود 175 وات برق مصرف خواهد کرد.

پنل تلویزیون چقدر ولتاژ استفاده می کند؟
پنل تلویزیون چقدر ولتاژ استفاده می کند؟

چند نوع پنل داریم ؟

پنل ها راه پر پیچ و خمی را طی کرده اند و طی سال های طولانی، همواره بهبود پیدا کردند. هر کدام از این پنل ها احتمالا نسخه های پیشینی داشته اند که رفته رفته ایرادات آنها برطرف شد و توضیح دادن درباره ی آنها باعث سردرگمی ما می شود. در این مقاله بطور خلاصه به پنل هایی می پردازیم که در حال حاضر در دنیای تکنولوژی برای ما ایفای نقش می کنند و تقریبا همه ی دیوایس ها به یکی از آنها مجهز شده اند. پنل یا نمایشگر های تلویزیون ها و دیوایس ها در حال حاضر به 4 دسته ی TN، VA، IPS و OLED دسته بندی می شوند که در همه ی آنها بجز پنل های OLED از کریستال مایع یا LCD استفاده می شود و دارای نور پس زمینه هستند پس می توان گفت بجز OLED همگی نوعی از نمایشگر های LCD هستند. توضیح  کاملی درباره تعمیر LCD ها در مقاله تعمیرات تلویزیون شکسته دادیم.

یکی از معروف ترین نام هایی که هنگام استفاده از پنل می شنویم IPS LCD است. IPS مخفف عبارت In-Plane Switching می باشد و با هدف بهبود رنگ ها و زاویه دید پس از TN تولید شد. کریستال مایع در این پنل ها بصورت افقی چیده شده است و با اعمال ولتاژ 90 درجه می چرخند تا زاویه دید بهتری به ما بدهند. این پنل ها بدلیل بازتولید حرفه ای رنگ ها و جزئیات گزینه ای مناسب گرافیست ها عکاسان می باشد. از نقاط منفی پنل های IPS نیز می توان به ضعف در کنتراست (عدم خاموش شدن کامل پیکسل ها در رنگ تاریک) و قیمت بالای آن ها اشاره کرد.

این را ببینید  نشانه خرابی پنل تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =