نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن تلویزیون. اگر تلویزیون شما بعد از زدن دکمه پاور روشن نمی شود، تشخیص مشکل می تواند دشوار باشد. دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد و بسته به نوع و مدل تلویزیون متفاوت است. اگر هرگز با این مشکل مواجه نشده اید، به یاد آوردن مراحلی که برای تعمیر تلویزیون خود باید دنبال کنید، ممکن است سخت باشد.

روشن نشدن تلویزیون

پیدا کردن یک پریز خوب و سالم

اولین قدم برای عیب یابی تلویزیون صفحه تختی که برق نمی گیرد، امتحان پریز با دستگاه دیگری است. از آنجایی که تلویزیون‌ها معمولاً به پریزهای دیواری وصل می‌شوند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با وصل کردن دستگاه ساده‌تر دیگری مانند لامپ یا رادیو، مطمئن شوید که پریز مشکلی ندارد. اگر آن دستگاه نیز کار نمی کند، احتمالاً مشکل دیگری در خانه شما وجود دارد که باید قبل از اینکه بتوانید تلویزیون خود را دوباره کار کند، تعمیر شود.

اگر دستگاه دیگر کار می کند، می توانید به عیب یابی تلویزیون بروید. فقط مطمئن شوید که قبل از اینکه تلویزیون خود را روشن کنید، لامپ یا رادیو را از برق بکشید یا خاموش کنید، بنابراین هیچ ابهامی در مورد اینکه کدام دستگاه مشکل دارد وجود ندارد.

آیا می دانید: تفاوت اساسی پانل IPS در مقابل VA در تلویزیون

بررسی و عیب یابی

گام بعدی اگر تلویزیونی دارید که روشن نمی شود این است که مشخص کنید کدام جزء در خود تلویزیون کار نمی کند. چند سناریو وجود دارد که ممکن است تلویزیون روشن نشود. این می تواند شامل مشکل در منبع تغذیه، برد اصلی یا حتی اتصالات لحیم بد روی برد مدار باشد.

توصیه می شود تلویزیون خود را جدا کنید تا بتوانید آن را در جای خود تعمیر کنید. اما اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید (یا نمی‌توانید با جدا کردن آن کار را انجام دهید)، هنوز چندین چیز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید که ممکن است به شما در پیدا کردن مشکل کمک کند.

این را ببینید  لکه سیاه تلویزیون LCD

ابتدا، می توانید سعی کنید تمام اجزای تلویزیون را به جز منبع تغذیه جدا کنید. اگر هنوز نمی توانید آن را روشن کنید، باید دوباره از ابتدا شروع کنید و سعی کنید بسیاری از اجزای دیگر را از برق بکشید تا زمانی که متوجه شوید که چه چیزی باعث روشن نشدن تلویزیون شما می شود.

بررسی عملکرد دکمه پاور

دکمه پاور اغلب اولین چیزی است که مردم هنگام روشن نشدن تلویزیون امتحان می کنند. در حالی که فشار دادن آن آسان است، با دکمه پاور به جز روشن و خاموش کردن تلویزیون، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. یادآوری این نکته مهم است که بسیاری از تلویزیون های مدرن دارای اجزای داخلی هستند که تا زمانی که حرکت فیزیکی وجود نداشته باشد روشن نمی شوند.

این بدان معناست که می‌توانید دکمه پاور را فشار دهید تا زمانی که صورتتان آبی شود – اگر هیچ حرکتی برای روشن کردن تلویزیون وجود نداشته باشد، کار نمی‌کند.

بررسی عملکرد کنترل از راه دور

ریموت های تلویزیون مدرن معمولا قطعات بسیار پیچیده ای از فناوری هستند. این کار باعث می‌شود که وقتی به تلویزیون وصل نیستند، تقریباً غیرممکن است که کار کنند. اگر یک کنترل از راه دور دارید که به باتری نیاز دارد و دکمه‌ای را روی آن فشار می‌دهید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، احتمال خرابی ریموت شما وجود دارد.

بررسی کنید وقتی دکمه‌های کنترل از راه دور را فشار می‌دهید، روشن می‌شوند. همچنین، دکمه پاور روی کنترل از راه دور را امتحان کنید و مطمئن شوید که هر جزء را که می‌خواهید کنترل کنید، روشن یا خاموش می‌شود.

این را ببینید  بررسی کامل پنل LCD (نمایشگر کریستال مایع)

اگر کنترل از راه دور کار نمی کند، باید به دنبال جایگزینی کنترل از راه دور با یک کنترل جدید باشید. اگر تلویزیون شما بیش از پنج سال سن دارد، ممکن است ریموت شما خراب شده و باید تعویض شود.

بررسی اتصال سیم

گاهی اوقات، سیم اتصال تلویزیون شما به دیوار به درستی به تلویزیون وصل نمی شود – یا حتی ممکن است شل شده باشد. سعی کنید آن را به یک پریز دیگر وصل کنید و سپس با تکان دادن آن در اطراف مطمئن شوید که اتصال محکمی دارید. اگر یک پریز برق دارید، سعی کنید تلویزیون خود را مستقیماً به آن وصل کنید تا ببینید آیا این به مشکل شما کمک می کند یا خیر.

بررسی دریافت برق تلویزیون

تنها دلیل روشن نشدن تلویزیون شما این است که برق نمی‌گیرد. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

  • شکن منفجر شده است. تلویزیون های صفحه تخت بسیار انرژی بر هستند و بیش از هر چیز دیگری در خانه شما برق مصرف می کنند. قطع کننده مدار خانه شما ممکن است منفجر شده باشد، بنابراین برای شروع دوباره تلویزیون باید دوباره تنظیم شود.
  • بند سیم شما قطع شده است. جابجایی برخی چیزها در دنیا غیرممکن است و چیزهایی مانند سیم برق یکی از آنهاست. اگر به طور تصادفی بند سیم خود را قطع کردید، باید یک کارت جدید بخرید.
  • خانه شما یک مشکل الکتریکی دارد که در کنتور شرکت برق محلی شما نشان داده نشده است. در این مورد، باید با یک متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید مشکل را برطرف کند – اما این آخرین راه حل است زیرا اگر مشکل سیم کشی خانه شما باشد ممکن است مسئولیت قبض بر عهده شما باشد.
  • تلویزیون شما قدیمی است و نیاز به منبع تغذیه جدید دارد. اگر از یک تلویزیون آنالوگ قدیمی متصل به پریز دیجیتال استفاده می کنید، دلیلی وجود ندارد که تلویزیون شما به هر حال روشن شود.
این را ببینید  روش استفاده از آهن ربا برای رفع مشکلات تلویزیون

جدا کردن و اتصال دوباره تلویزیون

گاهی اوقات می‌توانید یک تلویزیون مدرن را با جدا کردن همه چیز از آن و سپس وصل کردن دوباره آن به تلویزیون، روشن کنید. این تعمیر را می توان با تلویزیون و دستگاه های متصل (مانند پخش کننده DVD یا جعبه کابل) استفاده کرد.

تعویض منبع تغذیه

اگر تلویزیونی دارید که روشن نمی شود، ممکن است بتوانید به سادگی با تعویض منبع تغذیه، آن را دوباره کار کنید. این لازم نیست دشوار باشد – اما اگر مجبور باشید آن را بدون گارانتی تعمیر کنید، ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.

تعویض برد اصلی

چند قسمت مختلف در داخل یک تلویزیون LED با نور پس‌زمینه وجود دارد، اما برد اصلی مهم‌ترین قسمت آن است. برد اصلی به طرق مختلفی آسیب می بیند که یکی از آنها افتادن تصادفی آن روی پای شماست. اگر به تازگی تلویزیون خود را رها کرده اید، باید با خرید یک تلویزیون جدید این مشکل را برطرف کنید.

بررسی اتصالات لحیم کاری

لحیم کاری یک ماده بسیار مفید در خانه شما است زیرا برای ایجاد اتصالات استفاده می شود. در حالی که این امکان وجود دارد که اتصالات لحیم شل شده باشند، همچنین کاملاً ممکن است که لحیم قبلاً ذوب شده باشد. این می تواند تلویزیون را دوباره کار کند، اما همیشه راه حل نیست.

اگر همه این احتمالات را رد کرده اید و تلویزیون شما هنوز روشن نمی شود، تنها یک گزینه وجود دارد. اگر هیچ یک از این پیشنهادات به حل مشکل شما کمک نکرد، وقت آن است که یک تلویزیون جدید بخرید.

تعمیر پنل تلویزیون شکسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =