نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پنل تلویزیون LCD در برابر پنل تلویزیون LED

تلویزیون LED انرژی کمتری مصرف می کند، نمایشگر روشن تری با کنتراست بهتر، صفحه نازک تر و اتلاف گرمای کمتری نسبت به تلویزیون LCD معمولی فراهم می کند. این بدان دلیل است که یک تلویزیون LED از دیودهای ساطع کننده نور برای نور پس زمینه برخلاف CCFL های تلویزیون های LCD معمولی استفاده می کند. نمایشگر تلویزیون LED یک نمایشگر LED نیست، بنابراین نام صحیح تر آن (تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED) است.

کیفیت عکس

حتی اگر برخی می گویند کیفیت تصویر تلویزیون LED بهتر است، اما پاسخی مستقیم برای کیفیت تصویر بهتر وجود ندارد، زیرا هر دو تلویزیون از یک نوع صفحه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک تلویزیون LCD با سطح بالاتر می تواند کیفیت بهتری نسبت به یک تلویزیون LED سطح پایین داشته باشد، اما اگر به مدل های سطح بالای هر یک از تلویزیون ها نگاه کنید، کیفیت تصویر قابل مقایسه خواهد بود.

رنگ

یک تلویزیون LED رنگ های بیشتری را ارائه می دهد، به ویژه مواردی که از نور پس زمینه RGB-LED استفاده می کنند.

کنتراست پویا

LED های RGB دینامیک سفیدپوستان و سفید پوستان واقعی تری را نشان می دهند و بنابراین نسبت کنتراست دینامیکی بالاتری (که در تلویزیون مطلوب است)، با هزینه جزئیات کمتر در اجسام کوچک روشن در پس زمینه تاریک (مانند زمینه های ستاره ای) به دست می آورند

قاب باریک

تکنیک نور پس زمینه Edge-LED اجازه می دهد تا یک تلویزیون LCD بسیار نازک باشد. تلویزیون های LED که فقط 1 اینچ ضخامت دارند نیز موجود هستند.

این را ببینید  روش جلوگیری از آب گرفتگی کابل و تلویزیون

مصرف برق

تلویزیون های LED از دیودهای کم نور (LED) برای نور پس زمینه استفاده می کنند. این انرژی کمتر از لامپهای فلورسنت کاتدی سرد (CCFL) است که در تلویزیونهای LCD سنتی استفاده می شود. صرفه جویی در مصرف برق معمولاً 20-30٪ است.

قیمت

به طور متوسط ​​قیمت تلویزیون های LED بالاتر از تلویزیون های LCD سنتی است که از CCFL برای نور پس زمینه استفاده می کنند.

لیست پرفروش ترین های آمازون برای تلویزیون های LCD دارای طیف گسترده ای از تلویزیون ها است که از 100 دلار تا چند هزار شروع می شود.

همانطور که در لیست بهترین فروشندگان آمازون برای تلویزیون های LED دیده می شود، تلویزیون های LED از محبوب ترین ها هستند و از 120 دلار به بالا نیز قیمت های گسترده ای دارند.

انواع تلویزیون های LED

3 نوع تلویزیون LED بر اساس روش نور پس زمینه آنها وجود دارد:

  • LED های Edge (رایج ترین) در اطراف لبه صفحه قرار گرفته و از یک صفحه مخصوص انتشار برای پخش نور به طور مساوی در پشت صفحه استفاده می کنند.
  • LED های RGB پویا: این روش نور پس زمینه اجازه می دهد تا مناطق خاصی روی صفحه کم نور شوند.
  • LED های کامل آرایه ای که LED ها به صورت مجموعه ای در پشت صفحه قرار گرفته اند، اما به طور جداگانه قادر به کم نور یا روشن شدن نیستند.

انواع تلویزیون های LCD

3 نوع تلویزیون LCD وجود دارد:

  • LCD های صفحه تخت با ضخامت حدود یک یا دو اینچ گران ترند، اما به دلیل ظاهر زیبا و گزینه های انعطاف پذیر ایستادن روی سطح یا نصب روی دیوار، از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار هستند.
  • LCDیا پروژکتورهای جلویی جلویی، که یک تصویر را به جلوی صفحه نمایش می دهند. تلویزیون خود فقط جعبه ای است که در هر مکانی از اتاق نصب شده است و تصویر را روی صفحه تخت آویزان به دیوار به اندازه 300 اینچ قرار می دهد.
  • LCD های طرح ریزی عقب، جایی که تصویر از عقب تلویزیون به صفحه مقابل ارسال می شود. LCD های طرح ریزی عقب، گسترده، سنگین هستند و فقط در اندازه های بزرگ (60 “به بالا) موجود هستند.
این را ببینید  مشکل رایج در تلویزیون CRT

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 16 =