نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون . وقتی نمی‌توانید از کنترل تلویزیون خود استفاده کنید، احساس ناامیدکننده‌ای است. می دانید باتری ها سالم هستند، پس مشکل از کجا می تواند باشد؟ خوب، قبل از هرکاری، چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. در این مقاله، برخی از مشکلات رایج کنترل از راه دور تلویزیون را مورد بررسی قرار داده و آنها را برطرف خواهیم کرد.

کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

علت کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون

چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا کنترل از راه دور تلویزیون شما کار نمی کند. در اینجا برخی از شایع ترین علل وجود دارد:

تمام شدن یا کم مصرف شدن باتری ها

باتری های مرده رایج ترین دلیلی هستند که کنترل از راه دور کار نمی کند، در درجه اول اگر دستگاه به طور مکرر استفاده شود. در این مورد، آنها را با باتری های جدید جایگزین کنید و ببینید که آیا این مشکل برطرف می شود (اکثر ریموت ها از باتری های AA یا AAA استفاده می کنند).

در معرض آب قرار گرفتن کنترل از راه دور

آب بر مدار دستگاه های الکترونیکی تأثیر می گذارد، بنابراین اگر مدار شما خیس شد، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده مجدد آن را خشک کنید. می توانید کنترل از راه دور را به مدت 48 ساعت در کیسه برنج قرار دهید یا اگر برنجی در این نزدیکی وجود ندارد از یک پنکه برقی استفاده کنید.

خراب شدن دکمه های کنترل از راه دور

اگر این اغلب با دکمه‌های مختلف به‌طور هم‌زمان اتفاق می‌افتد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آنها را به طور کلی تعویض کنید، زیرا احتمالاً به مرور زمان از کار افتاده‌اند (اگر قبلاً نه). با این حال، در برخی موارد، فقط تعمیر یک دکمه انجام می شود – به خصوص زمانی که تنها یک قسمت خاص به دلیل سوء استفاده یا استفاده نادرست آسیب دیده است، مانند افتادن مکرر بر روی سطوح سخت بدون محافظتی مانند محافظ صفحه. این نوع آسیب را نمی توان به سادگی با تعویض یا تعمیر آنها به تنهایی برطرف کرد زیرا ممکن است هنوز کار کنند، اما نقاط تماس آنها در داخل خود کنترل از راه دور نیز ممکن است آسیب دیده باشد، بنابراین بهتر است قبل از تعویض هر دکمه، آن ها را نیز بررسی کنید.

این را ببینید  تفاوت پنل LED و LCD

خراب شدن گیرنده IR بالای تلویزیون

فرض کنید متوجه شده اید که هیچ یک از اینها باعث ایجاد مشکل در کنترل از راه دور شما نمی شود. در آن صورت، این ممکن است به معنای چیزی شدیدتر باشد مانند نقص داخلی در برد مدار حسگر مادون قرمز که به خدمات حرفه ای از یک تکنسین واجد شرایط نیاز دارد که می تواند مسائل مربوط به الکترونیک مانند تلویزیون را از طریق روش های عیب یابی تشخیص داده و حل کند.

تداخل دستگاه های دیگر

ممکن است با سایر دستگاه های الکترونیکی خانه شما تداخل داشته باشد، مانند تلفن یا مایکروویو، که ممکن است با سیگنال های کنترل از راه دور تداخل ایجاد کند.

سعی کنید سایر دستگاه های الکترونیکی نزدیک تلویزیون خود را خاموش کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود. اگر اینطور است، ممکن است لازم باشد آنها را دورتر ببرید یا روی برخی مواد محافظ بین دستگاه ها سرمایه گذاری کنید تا از تکرار این اتفاق در آینده جلوگیری کنید.

خارج از محدوده بودن کنترل از راه دور تلویزیون

این معمولاً فقط در صورتی مشکل ساز است که دید مستقیم کافی بین کنترل از راه دور و تلویزیون وجود نداشته باشد – سعی کنید برای دریافت بهتر آن را مستقیمتر به سمت صفحه نمایش بگیرید.

کنترل از راه دور تلویزیون شما ممکن است نیاز به به روز رسانی سیستم عامل خود داشته باشد

این معمولا فقط زمانی اتفاق می افتد که نرم افزار را در تلویزیون خود به روز کنید. می‌توانید با فشار دادن برخی از دکمه‌ها در حالی که کلید «Menu» را روی کنترل از راه دور خود نگه دارید، این مورد را بررسی کنید (اگر دارای یکی باشد). اگر هنگام انجام این کار هیچ اتفاقی نیفتد، ممکن است به یک به‌روزرسانی نیاز داشته باشد که باید آن را از وب‌سایت سازنده دانلود کنید.

این را ببینید  چشمک زدن در نور پس زمینه با پنل LCD

نحوه تعمیر کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

در ادامه نحوه رفع مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون به شما آموزش داده می شود:

  • تلویزیون خود را با جدا کردن آن از پریز برق ریست کنید. قطع کردن برق تلویزیون را خاموش می کند و مشکلاتی را که باعث می شود کنترل از راه دور کار نکند بازنشانی می کند.
  • کنترل از راه دور خود را با یک پارچه خشک تمیز کنید تا زباله هایی که ممکن است حسگرهای تلویزیون شما را مسدود کرده اند پاک کنید. اگر از ریموت مدل قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به جای آن از مقداری سواب پنبه‌ای آغشته به الکل استفاده کنید. این به از بین بردن ذرات گرد و غبار و هر گونه باقی مانده دیگر از استفاده های قبلی بدون آسیب رساندن به چیز دیگری در اطراف کمک می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که نرم افزار تلویزیون به روز است. اگر مدتی است که نرم افزار آن را به روز کرده اید تا عملکردهای کنترل از راه دور دوباره به درستی کار کند، ممکن است لازم باشد تلویزیون خود را ریست کنید.

در پایان، مهمترین کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که کنترل از راه دور شما به خوبی کار می کند، اطمینان از سازگاری تلویزیون و کنترل از راه دور است. علاوه بر این، برخی از روش های بالا را برای عیب یابی و رفع مشکلات رایجی که ممکن است رخ دهد، امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 مرحله آسان نحوه تعمیر تلویزیون آبخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =